جنگ اوکراین - نمایه

سفیر روسیه در واشنگتن ضمن بی اساس خواندن ادعای طرف آمریکایی مبنی بر احتمال استفاده مسکو از تسلیحات شیمیایی در اوکراین، آن را اقدامی دیگر در راستای دیو صفت نشان دادن کشورش قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کند، تلاشی برای شیطانی جلوه دادن مسکو است.

بیشتر بخوانید:

لایه‎‌های پنهان جنگ اوکراین و آزمایشگاه‎‌های بیولوژیکی آمریکا

سازمان ملل: اطلاعی از برنامه تولید سلاح‌های بیولوژیک در اوکراین نداریم

وی در مورد اظهارات «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کند، گفت: چنین اتهاماتی بی ارزش و بی اساس است. این مقام آمریکایی مانند همیشه به خود زحمت ارائه حتی یک مدرک را نداد. این مسئله تلاشی دیگر برای شیطان سازی از کشور ما است.

اتهام زنی آمریکا به روسیه در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن علیرغم اذعان به وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت نظارت خود در اوکراین، حاضر نیست به وجود خطرات ناشی از تولید عوامل زیستی خطرناک برای انسان در آزمایشگاه‌های مذکور صحه بگذارد و تولید چنین موادی را کتمان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گزارشی از وجود سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی آمریکا در اوکراین+فیلم

روسیه، طبق شواهدی که در این زمینه به دست آورده، از اینکه مواد یادشده به دست گروه‌های تروریستی بیفتد ابراز نگرانی شدید کرده است.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس