کد خبر 1350685
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
پاکستان سفیر هند را به‌دلیل نقض حریم هوایی احضار کرد - کراپ‌شده

وزارت خارجه پاکستان از احضار سفیر هند در اسلام‌آباد به‌دلیل ورود یک شی پرنده صوتی از سوی این کشور و نقض حریم هوایی پاکستان خبر داد.

 به گزارش مشرق، پاکستان اعتراض شدید خود را نسبت به نقض غیرقانونی حریم هوایی این کشور توسط یک «شیء پرنده مافوق صوت» هندی ابراز کرد.

«عاصم افتخار»، سخنگوی وزارت امور خارجه هند امروز (جمعه) در اسلام آباد گفت: کاردار هند امروز به وزارت امور خارجه احضار شده تا اعتراض شدید اسلام آباد به نقض غیرقانونی حریم هوایی خود توسط دهلی/‌نو به وی اعلام شود.

این شیء پرنده در ساعت ۱۸:۴۳ روز چهارشنبه از ایستگاه نیروی هوایی «سوراتگره» هند وارد پاکستان شد و در حدود ساعت ۱۸:۵۰ در نزدیکی شهر «میان چونو» سقوط کرد و به اموال غیرنظامیان خسارت وارد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: به دیپلمات هندی اطلاع داده شده است که پرتاب غیر محتاطانه شی پرنده نه تنها باعث آسیب به اموال غیرنظامیان شده، بلکه جان انسان‌ها را در زمین به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر پرواز شی پرنده چندین پرواز داخلی و بین المللی در حریم هوایی پاکستان را به خطر انداخته و می‌تواند منجر به یک سانحه هوایی جدی شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت که چنین حوادث غیرمسئولانه‌ای نشان دهنده بی‌توجهی هند به ایمنی هوایی و بی‌توجهی نسبت به صلح و ثبات منطقه‌ای است.

افتخار خواستار تحقیقات کامل و شفاف در مورد این حادثه شد که نتیجه آن باید با پاکستان در میان گذاشته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس