پرتاب ماهواره «نور ۲» نشان از فعالیت ما در بالاترین سطوح فناوری‌های فضایی بود - کراپ‌شده

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: پرتابی که انجام شد یک سند متقن، انکارناپذیر و مورد احترام دنیاست که نشان می‌دهد دانشمندان ما در بالاترین سطوح فناوری‌های فضای کار می کند.

به گزارش مشرق، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری درباره پرتاب موفق ماهواره «نور ۲» و اهمیت این موضوع گفت: پرتاب ماهواره نور ۲ در پاسخ به این سوال بود که آیا پرتاب ماهواره «نور ۱» اتفاقی نبوده و آیا تکرار پذیر است و آیا قابلیت اعتماد و محصولات ما به حدی رسیده که این کارها را مجدداً انجام دهیم که پاسخ به این سال‌ها خوشبختانه امروز مثبت است.

وی افزود: بهینه سازی هایی که روی موتورهای فضایی و روی تجهیزات ماهواره در دو سال اخیر انجام شده بود امروز به منصه ظهور رسید.

وی در پاسخ به سوالی که در حال حاضر ماهواره نور در کجای کره‌زمین قرار دارد؟ گفت: ماهواره نور ۲ به صورت سالم به مدار تزریق شده است، بر اساس آخرین گزارشی که از مرکز کنترل ماهواره دریافت کردیم، ماهواره هم‌اکنون از جنوب ایران از دریای عمان در حال حرکت به سمت شمال ایران است و ساعت ۱۰ به جنوب روسیه می رشد و ساعت ۱۱ از آمریکای شمالی رد می‌شود.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ماموریت ماهواره نور ۲ همچون ماهواره نور۱ شناسایی و سنجشی است. ماهواره‌های ما به گونه ای طراحی شده که از قطبین گذر ندارد اما بیشترین گذر را از کشور خودمان و غرب آسیا دارد.

سردار جعفرآبادی تاکید کرد: ماهواره در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری متری دید بسیار وسیعی دارد و می تواند عوامل محیطی و پدیده ها را شناسایی کند که این می تواند کاربردهای مختلفی در حوزه بلاهای طبیعی، میزان آبگرفتگی سیلاب ها، در حوزه سنجش محصولات زیر کشت کشاورزی و در حوزه دفاعی هم در حوزه شناسایی اهداف می‌تواند کمک کند.

وی تصریح کرد: فعالیت های فضایی در ماهواره و کاربرد آن تعریف می‌شود اما بنای فضایی زیر یک زیربنایی استوار است که پرتابگر نامیده می شود فناوری پرتابگر خیلی محدود است و کشورهای محدودی هستند که هم می‌توانند ماهواره بسازند و هم ماهواره بر دارند که بتوانند ماهواره را پرتاب کنند که این نشان می شود که فناوری پرتابگر خیلی بالا است و این فناوری به برکت فعالیت‌هایی که در حوزه موشکی انجام شده در داخل کشور موجود است و چیزی هم نیست که کشورهای دیگر در اختیار ما بگذارند و فناوری صددرصد ایرانی است.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: موتور اول پرتابگر ماهواره سه مرحله ای قاصد از سوخت جامد بود که توسط وزارت دفاع ساخته شد و موتورهای مرحله دوم و سوم که در فضا کار می کند از فناوری بسیار به‌روز و در سطح دانش روز جهان تولید شده بود.

سردار جعفرآبادی ادامه داد: این درست است که ما جزو معدود کشورهایی هستیم که ماهواره می سازیم و آن را پرتاب می کنیم اما ما در آغاز راه هستیم و به نوعی ما در مرحله شکست حصر آبادان هستیم و خرمشهرهای فضایی هنوز در راه هستند که ما به آنها برسیم.

وی گفت: برنامه کشور این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد از آن به سمت گام دوم و مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهیم رفت انشالله اگر مسئولین و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند ۵ سال آینده ۳۶۰۰۰ کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.

سردار جعفرآبادی با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی برای ناامیدکردن مردم اظهار داشت: پرتابی که انجام شد یک سند متقن، انکارناپذیر و مورد احترام دنیاست که نشان می دهد دانشمندان ما در بالاترین سطوح فناوری‌های فضای کار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دبیریان... IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 0
    حظ کردم ... از استارته نور ۲ ... ایرانیه خالص بود ... مبادا russia رو تنها بذارین ... نکنین. گول نخورین ... میخان چین رو هم تحریم کنن به بهانه ای ...چون دارن میبازن ..ما به توافق... نیاز نداریم ! حاجی زاده دوستت دارم ..
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 0
    الان وقته استفاده از مقاومته ....شانس یعنی این ...
  • دبیری IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    به بهانه تحریمه روسیه مذاکرت رو ترک کنین...
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 1
    بسیاره عالی،قطر چکانی خبرهای میدهن،ای کاش عکس میگذاشتن،5 ساله،خوب،اما خیلی دیره! اما اگر در این 5 سال ،واقعا هرچه ماهواره نیاز داریم در همین مدار قرار دهیم(بخصوص اینترنت ماهواره ای) بازهم جلو می افتیم! ای کاش اگر 36 هزارکیلومتر رو میخوایم فتح کنیم،همزمان ماهواره مورد نیاز رو هم بفرستیم،بازم تحقیقاتی نباشه! همون بار اول ایستگاه تصویر! یا معادل ها GPS رو بفرستیم! باید کشور رو از ابزار الات کنترول غربی رها کنیم..! و همچنین خیلی زودتر،ایستگا فضایی انسانی برای تحقیقات بفرستیم به فضاء
  • علی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    قطعا داشتن قدرت فضایی که شامل موارد مختلف میشه از ارکان قدرت هر کشوریست و ما میبینیم که چگونه امریکا و غرب از این علم و تکنولوزی در جنگها نهایت استفاده را می برند نداشتن چشم در اسمان یعنی شلیک تیر در تاریکی یعنی دشمن با داشتن این علم از کوچک ترین حرکت و فعالیت ما با خبر است که داریم چوبش را در سوریه و متاسفانه در داخل کشور میخوریم وقتی دشمن ما این تکنولوژی حیاتی را داردبراحتی تمام امکانات و مواضع وسایت های مختلف و... شناسایی میکند و با تجهیزات پبیشرفته دیگر مثل هواپیماهای جمع اوری اطلاعات ، اطلاعات خود راتکمیل میکند و در موقع درگیری قبل از اینکه ما متوجه بشیم بیشتر سایتهای مهم نظامی و اثرگذار ما را نابود کرده . پس در این زمینه نیاز به کار زیاد است ما اصلا وقت نداریم دشمنان قسم خورده ما منتظر فرصت مناسب برای ضربه کاری و حتی نابودی ما هستند پس بی توجهی ، وقت کشی ، فقط شعار دادن. ما روی توان موشکی و پدافند هوایی (رادار و موشک ضد هوایی) کار زیاد و سرمایه گذاری خوبی کردیم و در بعضی قسمتها پیشرفتهای خیلی خوبی هم داشتیم مثل انواع موشک ها اما این کافی نیست چون دشمنان ما صاحب تکنولوزی پیشرفته هستند باید خیلی بیشتر کار کرد از طرق مختلف داخلی و خارجی سطح علمی و تجهیزات خود را بالا ببریم در پدافند هم کارهای خوبی شده اما باید واقعیت را قبول کرد تا رسیدن به یک قدرت پدافند هوایی مطمئن خیلی فاصله داریم ،رادار و موشک پدافندی میسازیم و مواظب باشیم دلخوش به نمایش دادن این تجهیزات نباشیم هرثانیه باید بدنبال بروز رسانی این تجهیزات باشیم باید در میدانی مثل سوریه در برابر قدرت نظامی صهیونیستها تست بشود تا موارد ضعف و ایراد بر طرف بشود اگه بردیم وامتحان کردیم و جواب خوب نبود یعنی وضعیت مناسب نیست تکنولوژی اسراییل و امریکا یکی میباشد و در سطح بالاست یعنی اعلام خطر برای رادارهای ما برای پدافند ما ،پهپاد دشمن تا قلب ایران امد یعنی سطح تکنولوژیکی رادارها و این موشکهای ما نیاز به بروزرسانی اساسی دارد . جنک روسیه واکراین میدان خوبی برای آموختن است.در این جنگ تکنولوژی جنگی روسها بد جوری خوار و ذلیل شد.وقتی رادر اسراییلی پهپاد ما را در خارج ازمرزهایش شناسایی و منهدم کرد یعنی ایراد اساسی،باید سطح تکنولوژی را با کار علمی بالا برد. الان جنگ ،جنگ تکنولوزیست سخت افزار و نرم افزارایمان و علم و اراده.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      رادار صهیونیستها کدام پهپاد ما را شناسایی کرد؟ کدام پهپاد اسراییل تا قلب ایران آمد؟ اسراییل نتوانست پهپاد حزب الله را پس از 40 دقیقه پرواز در سرزمین های اشغالی ساقط کند بعد خارج از مرزهایش چنین توانایی هایی دارد؟ ایران هم که گلوبال هاوک امریکایی را شناسایی و منهدم کرد خیلی به خودت و نظراتت خوشبین نیستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس