آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

دو منبع آگاه گفته‌اند آمریکا در پی بحران انرژی به وجود آمده از ونزوئلا خواسته در صورت تامین نفت، تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش خواهد داد.

به گزارش مشرق، دو تن از افراد نزدیک به این موضوع گفته‌اند مقامات آمریکایی به ونزوئلا اعلام کرده اند در ازای کاهش تحریم‌های تجاری ونزوئلا بخشی از نفت خود را به آمریکا صادر کند.

این افراد به رویترز گفتند که مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کردند که اولویت آن‌ها تأمین منابع مورد نیاز برای آمریکاست و هرگونه کاهش تحریم‌ها مشروط به ارسال مستقیم نفت ونزوئلا به آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

جهان در انتظار نفت ایران و ونزوئلا

شب گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد. اکنون، دیپلمات‌های آمریکایی در حال یافتن منابع انرژی در سراسر جهان هستند. مقامات آمریکا روز شنبه با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در کاراکاس دیدار کرده اند. این اولین دور از گفتگوهای دو طرف در سال‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید:

مادورو با تعیین جدول زمانی مذاکره با آمریکا موافقت کرد

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد و در صورت رفع این محدودیت‌ها ممکن است مسیر توزیع نفت خام را تغییر دهد. گفته شده شرکت شورون، آخرین تولید کننده نفت آمریکا که هنوز در ونزوئلا فعالیت می کند، می تواند اولین ذینفع در صورت دستیابی به توافق با دولت مادورو باشد.

مذاکرات آمریکا و ونزوئلا پیشرفت اندکی داشته چرا که آمریکا به دنبال کاهش اتحاد مادورو و پوتین بوده است. اما هر دو طرف برای گفتگوهای بیشتر موافقت کرده اند. خواسته واشنگتن آزادی زندانی‌های آمریکایی در خاک ونزوئلاست در مقابل مادورو خواستار لغو گسترده تحریم‌ها شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس