افزایش جمعیت فرصت است یا تهدید؟ چرا تمام رسانه های غربی برای ایران کاهش جمعیت را توصیه می کنند؟ افزایش جمعیت چه آثاری در پی دارد؟ نظر برژینسکی در مورد کاهش جمعیت ایران چیست؟ آیا سیاست کاهش جمعیت جهان یک دستور ماسونی است؟ برای رازگشایی از این سوالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

گروه گزارش ویژه مشرق: مساله کنترل جمعیت یکی از موضوعاتی است که رسانه های غربی پی در پی آن را تبلیغ می کنند اما اهداف نهایی آنان از کاهش زاد و ولد نسل بشر و به ویژه در کشورهایی مثل ایران چیست؟
در همین زمینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار چند روز پیش خود با مسئولان نظام، به موضوع سياست كنترل جمعيت اشاره و ضمن تأكيد بر لزوم بازنگری در اين سياست خاطرنشان كردند: در اوائل دهه هفتاد اجرای اين سياست بنابر مصالحی، صحيح بود اما ادامه آن در سالهای بعد خطا بود.

حضرت آيت الله خامنه ای تأكيد كردند: بررسی های علمی و كارشناسی نشان می دهد كه اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند، به تدريج دچار پيری و در نهايت كاهش جمعيت خواهيم شد، بنابراين مسئولان بايد با جديت در سياست كنترل جمعيت تجديد نظر كنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانيون در جهت فرهنگ سازی اين موضوع اقدام كنند.

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، پایگاه خبری - تحلیلی مشرق، گزارش ذیل را تقدیم می کند.

آیا افزایش جمعیت یک تهدید واقعی است؟!


وضع نگران کننده آینده ایران از نظر جمعیت

در این میان وضعیت کاهش جمعیت ایران طی دهه های آینده بسیار وخیم تر از روسیه بوده و توجه جدی رسانه های کشور و برنامه ریزان را می طلبد. در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان نرخ فرزند آوری در ایران بسیار نگران کننده است. زنان ایرانی با دارا بودن 1/87 فرزند در مکان 144 ام جدول جهانی فرزند آوری قرار می گیرند. در حالی که اسرائیل در رتبه 75، آفریقای جنوبی 97، برزیل 106، ترکیه 110، فرانسه 118، آمریکا 122، و انگلیس رتبه 137 را در این جدول به خود اختصاص داده و در مکان های بالاتر از ایران قرار گرفته اند.

کاملا آشکار است که اسرائیل و کشورهای اروپایی سیاست های جدی تشویق به زاد و ولد را اجرا می کنند و در این میان با توجه به آمارهای منتشر شده، صهیونیست ها از دیگران پیشی گرفته اند. در حالی که سیاست تبلیغ کاهش جمعیت از سوی دنیای غرب شروع و پیگیری شده امروز این رتبه ایران است که در جدول آماری فرزند آوری بیش از 20 پله از آمریکا عقب بوده و این رتبه برای اسرائیل دو برابر ایران است. بدین معنی که تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده صهیونیست اسرائیلی یا یک خانواده آمریکایی است.


کاهش نرخ رشد جمعیت ایران بسیار شدید است.

در حالی که در دهه هفتاد شمسی برنامه ریزان ایران به شدت دنبال کاهش نرخ رشد جمعیت بودند و رسانه های مختلف سعی در ربودن گوی سبقت تبلیغ کافی بودن «دو بچه» برای خانواده های ایرانی را داشتند؛ رئیس جمهور وقت آمریکا بوش پدر با برنامه های تنظیم خانواده در آمریکا مخالفت کرد و افزایش جمعیت را تایید نمود که نتیجه این دو سیاست اختلاف بیش از 20 پله ای ایران و آمریکا و عقب بودن بیش از 70 پله ای ایران از اسرائیل در جدول جهانی زادآوری است.


چرا رسانه های ایران اکثرا کاهش جمعیت را تبلیغ می کنند؟

بر اساس پیش بینی های آماری منتشر شده از طرف سازمان ملل متحد در سال 2010، در صورتی که کاهش رشد جمعیت کشور ما با نرخ فعلی ادامه یابد در 80 سال آینده ایران جمعیتی حدود 31 میلیون نفر خواهد داشت که نزدیک به نصف آن را افراد بسیار پیر تشکیل می دهند و در نتیجه با توجه به عدم وجود نیروی انسانی کافی عملا کشور دستخوش تهدید های بزرگ امنیتی و اقتصادی خواهد شد. هم اکنون ایران یکی از 10 کشوری است که جمعیت آن به سرعت به سمت کهن سالی پیش می رود و متاسفانه هنوز هم تبلیغ کاهش زادآوری حتی در رسانه های رسمی و دولتی ادامه دارد.


بوش پدر با برنامه های تنظیم خانواده در آمریکا مخالفت کرد و افزایش جمعیت را تایید نمود.


برژینسکی و توجه دقیق به سیر نزولی جمعیت ایران

علی رغم عدم توجه سیاست گذاران ایرانی به این خطر فوق العاده بزرگ، سیاست مداران دنیای استکبار به خوبی به این معضل کمرشکن ایران آینده توجه دارند تا جایی که در سال 2009 برژینسکی نومحافظه کار که یکی از سیاست گذاران کهنه کار امریکایی و از اعضای مهم تشکیلات بیلدربرگ و کلوب بوهم و از طراحان پروژه نظم نوین جهانی است در مصاحبه ای با روزنامه وال استریت ژورنال می گوید: «از فکر کردن به حمله پیش دستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگو ها با تهران را حفظ کنید، بالاتر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست».

با این حال هنوز هم پوسترهای تشویق کننده کاهش زاد و ولد در در و دیوار ادارات، مدارس، بیمارستان ها و اماکن عمومی مختلف به چشم می خورد. پوسترهایی که گویا امثال برژینسکی معنی آنها را بهتر و دقیق تر از برخی از سیاست گذاران ایرانی حامی کاهش زاد و ولد می فهمند.


برژینسکی: آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست


کنترل جمعیت در روسیه

یکی از موارد مطرح شده توسط ولادیمیر پوتین در فعالیت های تبلیغاتی انتخابات اخیر ریاست جمهوری روسیه (که به پیروزی او منجر شد) موضوع کاهش جمعیت روسیه و تلاش برای دگرگون کردن سیر نزولی آن بود. کارشناسان جمعیتی روسیه اعلام کرده اند که در صورت ادامه روند کاهشی کنونی جمعیت این کشور که در حال حاضر بالغ بر 143 میلیون نفر می باشد؛ در سال 2050 میلادی با نزدیک به 40 میلیون کاهش به 107 میلیون نفر خواهد رسید. پوتین قبل از انتخابات در دیداری با دانشگاهیان روسیه قول داد که در صورت در اختیار گرفتن مقام ریاست جمهوری برنامه های اجتماعی جدیدی را برای جلوگیری از وقوع چنین فاجعه ای به اجرا درآورد به طوری که در صورت اجرای آنها جمعیت روسیه در طی 40 سال آینده نه تنها کاهش نیافته بلکه به 154 میلیون نفر نیز افزایش خواهد یافت.

این موضوع نشان می دهد که امروزه اهمیت استراتژیک موضوع «جمعیت» و کاهش یا افزایش آن بیش از پیش و به طور اورژانسی مد نظر سیاست مداران کشورهای تاثیر گذار قرار داشته و جایگاه بسیار مهمی در عرصه برنامه ریزی های کلان داخلی و بین المللی داشته و توان تاثیر گذاری بر مسیر انتخابات های مهم کشورهایی همچون روسیه را نیز پیدا کرده است.

پوتین برنامه هایی برای افزایش جمعیت روسیه تا بیش از 150 میلیون نفر دارد.


نظم نوین جهانی و کنترل جمعیت جهان

محافظه کاران و نومحافظه کاران دستگاه سیاسی آمریکا که پروژه نظم نوین جهانی را طراحی کرده و در حال اجرای آن هستند به عنوان بخش مهمی از این پروژه در خارج از مرزهای آمریکا همواره پیگیر کاهش جمعیت ملل مختلف بوده اند. در داخل آمریکا نیز این برنامه بر روی اقلیت های نژادی همچون سرخ پوستان و سیاه پوستان اجرا می شود. گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد برخی از زنان سرخپوست در اثر برنامه های واکسیناسیون عقیم شده اند. بر اساس ایده های نظم نوین جهانی کنترل جمعیت جهان دو گروه فعالیت عمده را می طلبد. نخست: تبلیغ کاهش زاد و ولد و سقط جنین و محدود کردن اندازه جوامع انسانی و کنترل فعالیت های افراد در این جمعیت ها و دوم: کاهش دادن برنامه ریزی شده کل جمعیت جهان به خصوص جهان سوم از طریق کشتارهای بزرگ به بهانه های مختلف، ایجاد تخاصم های جهت دهی شده منطقه ای، شیوع دادن عوامل بیماری زای جدید و عقیم سازی از طریق برنامه های گسترده واکسیناسیون.




 تبلیغات کاهش جمعیت در ایران از پوسترهای «دو بچه کافیست» به تبلیغ تک فرزندی گرایش یافته است.

با نگاه کوتاهی به تاریخ جهان در دهه های اخیر اجرای این برنامه ها به اشکال مختلف قابل رد گیری است. کاهش دادن برنامه ریزی شده کل جمعیت جهان از طریق کشتار خاموش مردم کشورهای فقیر روی می دهد. آمریکا و هم پیمانانش همواره تلاش دارند وانمود کنند که عامل اصلی معضلات و مشکلات امروز جهان افزایش جمعیّت در جهان سوم است. از همین رو تبلیغ کاهش زاد و ولد از موارد عیان و آشکاری است که همگان روزانه با آن برخورد می کنند.

این تبلیغ منحصر به ایران نبوده و در تمامی کشورهای جهان سوم (به خصوص کشورهای اسلامی) با قدرت در حال اجراست. جنگ افروزی در مناطق مختلف جهان به خصوص در خاورمیانه و در نتیجه کشته شدن صدها هزار نفری مردم این مناطق نیز صدر اخبار رسانه ای سال های اخیر بوده است. بیماری های ناشناخته و صعب العلاج و عوامل بیماری زایی که سابقه ای در تاریخ علم پزشکی نداشته اند در دهه های اخیر به وفور توجه رسانه ها و مجامع علمی را به خود جلب کرده اند. برای مثال سرویس گزارش مشرق در یک گزارش مبسوط در مورد اهداف و واقعیت های ویروس و بیماری ایدز به پشت پرده این بیماری ساخته شده در آزمایشگاه های ارتش آمریکا به عنوان ابزاری برای تاثیر گذاری بر جمعیت جهان پرداخته است.


نمونه ای از انواع نشان های تبلیغی «دو بچه کافیست».


برنامه عقیم سازی از طریق واکسیناسیون

برنامه عقیم سازی بخشی از جمعیت آفریقا توسط برنامه های واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی از معروف ترین قسمت های برنامه کنترل جمعیت جهان محسوب می شود. واکسن‌های دو گانه کزاز و دیفتری ساخته شده در کمپانی های داروسازی آمریکایی زنان و مردان زیادی در کشورهای فقیر را در قالب برنامه های به ظاهر انسان ­دوستانه واکسیناسیون برای همیشه عقیم کرده است. این اتفاقات گاهی آن چنان بی پرده روی می دهد که حتی برخی از رسانه های خدمت گذار دنیای استکبار نیز ناگزیر به آن اشاره می کنند. به دنبال استفاده پنهانی گسترده از واکسن‌های ضد باروری در سال 1995 شبکه خبریBBC طی برنامه مستندی با عنوان "آزمایشگاه انسانی" به این موضوع پرداخت و فاش کرد که در فیلیپین واکسن ‌های ضد کزاز آلوده ای استفاده شده که زنان این کشور را عقیم کرده است.


یک مثال: DDT

در یک رویکرد کاملا ظالمانه برنامه ریزان نظم نوین جهانی تا جایی که می توانند از به کارگیری یافته های علمی نجات بخشی که می توانند به افزایش جمعیت کمک کنند جلوگیری می کنند. برای مثال در سال 1970 آکادمی ملی علوم آمریکا اعلام کرد «در کم تر از دو دهه آینده ماده DDT از مرگ 500 میلیون انسان در اثر بیماری مالاریا جلوگیری خواهد کرد». این خبر به مذاق مدافعان کنترل جمعیت جهان خوش نیامد و بلافاصله پس از یک عملیات رسانه ای وسیع استفاده از این ماده را غیر قانونی اعلام کردند. تا سال 1970 تمامی منابع علمی معتبر بر کارایی و همچنین بی خطر بودن DDT برای انسان و جانوران اذعان داشتند.

در واقع این ماده سالم ترین نوع از مواد شناخته شده برای مبارزه با مالاریا و بسیار ارزان هم بود. در نتیجه جهان سوم به راحتی می توانست به آن دست پیدا کرده و بیماری های حاصل از حشرات ناقل را کنترل کند. این اتفاق برای برنامه های کنترل جمعیت جهان به هیچ وجه خوشایند نبود و به بهانه خطرناک بودن این ماده برای محیط زیست استفاده از آن را ممنوع اعلام کردند و داستان هایی ساختند که مثلا می گفت DDT باعث نازک شدن پوسته تخم پرندگان و در نتیجه بر هم خوردن تعادل طبیعت می شود و یا از طریق نفوذ در خون انسان موجب تهدید سلامتی او می شود. گزارش هایی وجود دارد که بر ساختگی بودن همه این ادعاها اشاره دارند. هدف تنها جلوگیری از کمک به مردم کشورهای فقیر بوده است. مردمی که به زعم بنیان گذاران نظم نوین جهانی در برنامه های آینده جهان جایی ندارند و باید به روش های مختلف از روی زمین محو شوند.


نظم نوین جهانی به هیچ وجه افزایش جمعیت و در نتیجه عدم کنترل پذیری آن را بر نمی تابد.


تبلیغات رسانه ای برای ایجاد هراس و وحشت از افزایش جمعیت

در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی ایجاد هراس از افزایش جمعیت جهان در رسانه های دنیای غرب به خصوص آمریکا شروع شد. مثلا در آن زمان گفته می شد که در اوایل دهه 70 مردم هند به خاطر افزایش جمعیت و در نتیجه شدت گرسنگی و نبود بهداشت دچار فاجعه بزرگی خواهد شد که تا مرز نابودی هندوستان پیش خواهد رفت. اکنون بیش از چهل سال از موعد تعیین شده از طرف رسانه های زیر نظر نظم نوین جهانی می گذرد و ملت و سرزمین هند همچنان با اقتصادی رو به جلو پابرجاست و هیچ بحران غذایی و یا جمعیتی نیز برای این کشور پیش نیامد. حتی چنین نسخه ای برای خود آمریکا نیز پیچیده شده بود که بیشتر متوجه اقلیت های نژادی ساکن این کشور می شد.

پائول ارلیش (Paul R. Ehrlich) از طرفداران سرسخت کنترل جمعیت جهان طی دهه 60 میلادی در مقالات متعددی مردم آمریکای شمالی را از افزایش جمعیت ترسانده و پیش گویی کرده بود که در اواسط دهه 80 میلادی به دلیل افزایش جمعیت قحطی دهشتناکی آمریکای شمالی را فرا می گیرد. این در حالیست که نه تنها قحطی غذایی رخ نداده بلکه هم اکنون در سراسر آمریکا و کانادا افراد بسیاری با مشکل اضافه وزن حاصل از پرخوری نیز دست به گریبان هستند! و کتاب های آموزشی در مورد کاهش وزن و نیز کلینیک های کنترل وزن و عادات غذایی رونق ویژه ای در این کشورها دارند!

پائول ارلیش: به دلیل افزایش جمعیت قحطی دهشتناکی آمریکای شمالی را فرا خواهد گرفت!

دانشمندان موافق افزایش جمعیت

در اینجا به عقاید جولیان سیمون (Julian Simon 1932-1998) اقتصاد دان معروف دانشگاه مریلند که بر اساس مطالعات خود عقایدی علیه برنامه های کنترل جمعیت داشت؛ اشاره می کنیم. مطالعات سیمون در مورد جمعیت، منابع طبیعی و مهاجرت در نوع خود دارای جایگاه مهمی است. مطالعات سیمون از مزایای اقتصادی ثابت منابع طبیعی و افزایش مداوم جمعیت دفاع می کند.


سیمون: رشد جوامع انسانی بلا نیست "منبع نهایی" است.

در واقع این دانشمند در جهت عکس جریان غالب رسانه ای و سیاسی که خواستار کاهش جمعیت جهان است حرکت می کرد. او رشد جوامع انسانی را یک بلا تصور نمی کرد بلکه آن را "منبع نهایی" می پنداشت. او در سال 1981 کتابی به همین نام منتشر ساخت و به تشریح نظریات خود در مورد دفاع از افزایش جمعیت پرداخت. او می گوید: « با افزایش جمعیت کره زمین استانداردهای زندگی نیز به موازات آن افزایش یافته است». او می افزاید: « با افزایش درآمد و جمعیت کمبودهای شدید کمتر رخ داده است، قیمت ها کاهش یافته و دسترسی به منابع افزایش یافته است». از نظر سیمون موج افزایش جمعیت از نظر تاریخی همیشه گذرا بوده است اما نکته مهم این است که همیشه افراد بیشتری را برای حل مشکلات به وجود آورده است.


دکتر کاسون: خطر افزایش جمعیت کره زمین، افسانه ای بیش نیست.

سیمون در کتابش به شواهد تاریخی مختلف که موید نظرات اوست اشاره کرده است. از دیگر دانشمندان مخالف برنامه های کاهش جمعیت می توان به دکتر جاکلین کاسون از دانشگاه هامبولت اشاره کرد که کتابی با عنوان افسانه اضافه جمعیت سیاره در سال 1988 از ایشان منتشر شده است (The Myth of Planetary Overpopulation (1988), by Dr Jacqueline Kasun,). کاسون در این کتاب خطرات تبلیغ شده ناشی از افزایش جمعیت کره زمین را چیزی بیش از افسانه نمی داند.


......................................................................................................................................

منابع و مآخذ:

http://www.ukapologetics.net/09/fertility.htm

http://www.ukapologetics.net/07/fallingspermcounts.htm

http://www.khouse.org/articles/1997/92/

http://overpopulationisamyth.com/

http://www.ukapologetics.net/populationcontrol.html

http://www.pop.org/content/third-world-population-growth-first-world-burden-1114

http://www.csmonitor.com/World/2012/0214/Putin-vows-to-halt-Russia-s-population-plunge-with-babies-immigrants

http://www.basir-news.com

http://www.mehrkhane.com/ShowContent.aspx?ContentID=2527

http://www.juliansimon.com/writings/Articles/ZUK1.txt

http://www.jayhanson.us/page27.htm


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 149
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ابوالفضل ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    6 0
    کلا اگه دقیق نگاه کنیم در ایران خانواده های فقیر تر بچه بیشتر دارن چرا؟
  • سید امیر ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    4 0
    گرانی و تورم مهم ترین دلیل عدم تمایل به اولاد بیشتر داشتن در خانواده های ایرانی و جوانان است . مردم ایران سیاست های فراماسونر ها و استکبار را ذره ای قبول ندارند اما چه کنند که تورزم در چند سال اخیر همه را به سوی تک فرزندی سوق داده است
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    2 0
    راستی مرغ کیلویی چنده؟؟؟؟
  • گل پسر ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 6
    اکثر مردم توجه خاصی به تبلیغات برای کاهش جمعیت ندارند ! اما چیزی که باعث کاهش رشد جمعیت میشه بیشتر مربوط به مسائل اقتصادی ، عدم ثبات روانی جامعه و عدم اطمینان افراد به زندگی آینده ی خودشونه و از نظر بنده تاثیر این موارد بیشتر از هر تبلیغی است . اما نسل بنده که نسل جوان این مملکت رو تشکیل میدیم ، هرگز نخواهیم گذاشت رشد جمعیت کاهش پیدا کنه و برای سربلندی شیعه و گسترش دامنه ی جمعیتی شیعیان ، بیش از 4 فرزند را در راه دین و اعتقاداتم تربیت و برای سربازی آقا امام زمان (عج) هدیه خواهم کرد .
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    3 0
    شما برای مردم رفاه بیاورید در سطح اسراییل و امریکا انها هم برابر آنها بچه می آورند. چرا به نقش پنهان آنها که گرانی را به سفره های مردم آوردند در اینجا اشاره نمیکنید؟ سرانه مردم ما چقدر است؟ بیکاری جوانان چقدر است؟ از تئوری توطئه دست بردارید. از ماست که برماست.
  • elia ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    2 0
    منم موافق افزایش جمعیت هستم ولی با این وضع معشتی مردم کی بدنبال افزایش جمیعته؟؟ اقای احمدی نژآد گفت هر بچه ای 1 میلون میده چی شد؟؟ اونور آّب که بدبال افزایش جمیعتن فکر رفاهشم هستند ولی اینجا چی؟؟؟
  • عباس ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    به خدا من دوست دارم 18 تا بچه داشته باشم اما کو امکانات؟
  • سرباز آقا ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 3
    ما هم همه موظف به بزرگ کردن جمعیت شیعیان هستیم تا آقا از این جمعیت یاران مورد نظر را برگزینند
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    با تشکر
  • میلاد ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 4
    ببینید طبق اماری که در امریکا گرفتند 92%خانواده ها به خاطر راحتی ونداشتن سختی وضع حمل بچه دار نمیشوند نه مشکلات اقتصادی.اگه یک مسلمان به خاطر مشکلات اقتصادی بچه نیاره در واقع کفر ورزیده به رزاقیت خدا.
  • محمودی ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 2
    سلام من از خوانندگان قدیمی مشرق هستم دوستانی که کامنت می نویسند قدری عوامانه برخورد کرده اند من هم می دانم که مشکلاتی مثل گرانی و غیره وجود داره ولی به جای انتقاد از این مسائل، به پیام اصلی مطرح شده در گزارش دقت کنید اینکه مبلغ چند میلیاردی برای کاهش جمعیت از سوی دولت هزینه شود ایا منطقی است؟ باز هم مشرق با درج یک مقاله بجا و منطقی گل کاشت به سهم خودم بسیار ممنونم
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    2 2
    من کاملا با افزایش جمعیت موافقم. این رو هم عرض کنم که اگر طیفی بخواهد این امر را انجام دهد، آن قشر متوسط و پایین جامعه است. قشر مرفه که اساسا به دلیل گرایشات روشنفکری، بچه را دردسر می داند و اگر یک بچه هم بیاورد باید خدا را شکر کرد. اما فشر فقیر و متوسط جامعه که مذهبی ها هم اکثرا در این طبقه هستند و احساس تکلیف میکنند در آپارتمان چهل متری، به زور خودشان و همسرشان را جا میدهند، بچه یا بچه ها را کجا جا دهند؟ البته باید به این نکته هم توجه داشت که این مسائل اولا مربوط به تهران است بیشتر، و دوم اینکه در این جنگ نابرابر بالاخره باید هزینه پرداخت کرد. من به شخصه در جهت مبارزه با استکبار و جلوگیری از تغییر شاخص جمعیت به نفع غیر تشیع در ایران، حتما و با تحمل تمام مشکلات اقتصادی حاصل و با اعتماد به رزاقیت خداوند متعال، با قدرت با این شعار دو بچه کافیست دارم مبارزه می کنم. امیدوارم بچه ها که بزرگتر شدند، خدا هم یک آپارتمان بزرگتر را روزی ما کند تا یه مقدار از این مضیقه ی حاضر رهایی پیدا کنیم، ضمنا برادران و خواهران شهرستانی یه کم احساس تکلیف کنند در این رابطه یا علی
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    چون کمتر در معرض تبلیغات سوء تک فرزندی و دوفرزندی بودن و کمتر بچه داشتن رو برای خودشون پرستیژ و کلاس نمیدونن ....
  • علی ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    برای اینکه شکر خدا رو میگن و روزی رو از خدا می خواهند نه از خلق خدا
  • علی ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    تو نظرات هر خبری اینو نوشتی مگه مریضی ؟؟؟
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    بی زحمت یک گزارشی هم درباره خدمات پزشکی و سایر تهسیلاتی که در اختیار شهروندان اسرائیل و آمریکا واروپایی قرار می گیره تهیه کنید من آدم هایی دیدم که تو خرج زایشگاه موندند حالا خرج تغذیه پوشاک و درمان بچه بماند
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    با 1میلیون چیکار میتونی بکنی
  • وحيد ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    البته يارانه هم بيشتر ميگرن
  • محمد ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    با این خانه های نقلی ساخته شده بر اساس همون شعار صهیونیستی بچه 2 تا کافی چه کنیم تو این چهار وجب چند بچه جا می شن خونه هایی که ساختار غربی دارند فرهنگ همونا را هم می گیرند این درد را چه کنیم. مناطقی که همه زمین گرفتن برا فروش در ده کیلو متر یک مسجد این نورسده کجا با خدا آشنا می شه زمینی هم که به یه مسجد اختصاص می دن نصفس فضای سبزو برای خوشگذرانی 5% را برا ی فضای نماز اختصاص می دند و کمبد شو بزرگ می کنند چه دردی از اینده دینی نوجوانان کم ما در مان می کنه. خونه تنک جنگ اعصاب جنگ اعصاب کنترل شدید وفرار از بچه دارشدن. وعده های بی پشتوانه همه روی هم همون نظر برجنسکی را تامین می کنه.
  • حسن ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    خوشبختانه موضوع برنامه ریزی جمعیتی اثرات عینی تقلید کورکورانه سیاست های تدوین شده غرب را در حوزه علوم انسانی به صورت کمی نشان می دهد. این زنگ خطری است که نشان می دهد که این تقلید از غرب ( در پوشش سازمانهای بین المللی که مجریان سیاست های تدوین شده استکبار می باشند) ما را به بی راهه می برد. بنابراین در کلیه حوزه های علوم انسانی و از جمله حوزه سیاستگذاری جمعیتی باید بر اساس اعتقادات خودمان طراحی و برنامه ریزی کنیم. این هشدار را به فال نیک بگیریم که موهبت خداوند است. و باعث بداری بیشتر ما در حوزه های علوم انسانی می شود.
  • مهدی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 2
    مرحوم علامه آیه الله سید محمد حسین حسینی کتابی در این زمینه نگاشته اند تحت عنوان: "کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین" چون‌ پس از ارتحال‌ فقيد معظّم‌ ، رهبر كبير انقلاب‌ اسلامي‌ با عنوان‌ تنظيم‌ خانواده‌ و كنترل‌ جمعيّت‌ فعّاليّتهاي‌ چشمگيري‌ به‌ وقوع‌ پيوست‌ ؛ حضرت‌ آية‌ الله‌ علاّمه‌ اقدام‌ به‌ نوشتن‌ تذييلاتي‌ بر رساله‌ نکاحیه در ذیل تفسیر آیه مبارکه: وَ لَا يَقْتُلْنَ أَوْلَـٰدَهُنَّ پرداختند و به‌ جهت‌ اهمّيّت‌ مطالب‌ ، از آن‌ كتاب‌ به نام «كاهش‌ جمعيّت‌ ، ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌» استخراج‌ و بطور مستقلّ منتشر گرديد. در اين‌ کتاب‌ كه‌ شامل‌ سيزده‌ مطلب‌ ميباشد مسألۀ كنترل‌ جمعيّت‌ از ديدگاه‌ قرآن‌ و اسلام‌ مورد تحليل‌ قرار گرفته‌ و در آن‌ از سياستهاي‌ مزوّرانۀ استكبار در جهت‌ كاهش‌ قوّت‌ مسلمين‌ پرده‌ برداشته‌ شده‌ است‌ .
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اصلا بحث درآمد نیست.همین سیاست دو بچه کافیه اگه ازدواج به اندازه باشه عالی هم هست اما وقتی درصد ازدواج پایینه!!!همون دوبچه هم ازش خبری نیست!!!
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 2
    ما به خدا اطمينان نداريم وگرنه خدا فرموده نحن رزقناهم و اياكم اول بچه بعد والدين . رزق هم فقط غذا نيست چون دعا ميكنيم اللهم ارزقنا حج بيتك الحرام. پس رزق همه امكانات را شامل ميشود. اما گناه كبيره ما اينست كه اطمينان به خدا و قران نداريم حتي مسوولان نظام،متاسفانه
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خدا هدايتت كنه
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اگه تورم دليل اصليه چرا پولدارها كم بچه ميارن.
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    الان در بسياري از شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي رشد جمعيت منفي هست و رشد كلي جمعيت در منطقه آذربايجان بسيار كمتر از متوسط كشوري هست اين فاجعه آميز هست
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    چون مطمئن به رزاقيت خداوند هستند
  • فیشر ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    افزایش جمعیت سه بعد مختلف دارد که به ترتیب عبارتند از:1)روانی یا امنیت اجتماعی؛2)اقتصادی و ابهامات آینده اقتصادی؛3)رسانه ای و تبلیغی؛ حماقتهای دهه 80 را در یکسال و دوسال نمیشود جبران کرد؛
  • arezoo ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    طبق روایات یاران صاحب زمان 313 نفرند مزید اطلاع
  • نی نی کوچولو ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    من دوست دارم مردم کشورمون بدونن که ما روزیمون رو با خودمون میاریم از رزق و روزی نترسن
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    بنظر من وقتی که هوز در دانشگاه درس تنظیم خانواده و جمعیت داریم و وقتی که کار برای جوانان نیست جدای از بحث گرانی های اخیر بتوانیم زن بگیریم شاهکار کردیم بچه که جای خود دارد شما اول بفکر ازدواج جوانان باشید کار بقیه درست میشود
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    این مرغی که به قول برخی اطبا طب سنتی معجونی از ژنهای خوک وسلول سرطان انسانی ومرغ محلی است که گفته شده به دنبال گرفتن فتوای تحریم ان از مراجعند را اگر نخوریم بسیار به سلامت وعقل ودینداری نزدیکتر است این همه مدت نگفتیم که علت رواج این همه بی غیرتی چیست !!تو نگو علتش دخالت ژن حیوان بی غیرتی به نام خوک است در غذای ما تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خیلی احمقی
  • محمد حسین ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    خب راست می گویند دیگه. هر چه بدبختی داریم ماله افزایش جمعیته.فکر کنید بوجه امکانات رفاهی باید تقسیم بر میلیون بشه در حالی که اگر این جور نبود امکانات رفاهی در حد بالا و کامل بود.در ضمن الان قرن 21 دوره ماقبل تاریخ نیست که یکی از اصل های پیروزی بر دشمن جمعیت باشه.الان دوره تکنولوژیه. محمد حسین 17 ساله از اصفهان www.441375.orq.ir
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    من شهرستان خریدم 5 هزار 200 تومن..
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    چون برای هوا و هوس و شهوت رانی و بعد طلاق ازدواج نکردن...
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    در سطح اسرائیل!!!..اونجا که دست به خودسوزی می زنن در سطح امریکا هم 40 میلیون فقیر هست... شرق آسیا و آلمان بهتره.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    متاسفانه در جریان آخرین گزارش میزان زاد و ولد در ایران و نزدیک شدن به آمار 1بچه سایت های غربی با خوشحالی از انقراض نسل در ایران تا 1000 سال آینده خبر دادند و اینکه تا چند دهه آینده ایران پیر ترین کشور جهان و بعد زمانی خواهد رسید مانند قطر و امارات کشور بدون جمعیت موثر داخلی کاملا وابسته به نیروی انسانی خارجی خارج خواهد شد...
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    زمان حمله عراق به ایران اگر جمعیت ایران دو برابر عراق نبود و آن سیل مردمی وارد جبهه ها نمی شد قطعا شکست خورده بودیم... واقعیت این هست کاهش بحرانی جمعیت باعث میشه حتی استقلال سیاسی ایران هم در بین همسایگان و منطقه در خطر جدی قرار بگیره غرب و شرق که بماند...
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 1
    ١- برژينسكي مغز خر خورده انديشه هاى پنهان غرب رو افشاء كنه ؟ ٢-كوته نظرى و عوام فريبي كافي است . ترديدى نيست كه تبليغات دشمنان ما كمترين تأثير رو برتصميم جامعه نسبت به كنترل جمعيت گذاشته . عامل اصلي به سوء مديريت ، بى كفايتى و ناكارامدى مديريت كشور بر ميگرده . ترافيك ، آلودگي محيط زيست ، بيكارى ، فقر ، مشكل مسكن ، نابسامانيهاى اجتماعي و... خود به خود به مردم هشدار ميده افزايش جمعيت ايران رو شبيه بنگلادش و پاكستان خواهد كرد . ٤- لطفا به عكسي كه در گزارش خودتان از تبليغ افزايش جمعيت در آمريكا منتشر كرده
  • هبوط آدم ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    حالا یعنی خیلی چیز فهمی!!!
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اگه قراره این سیاست بطور جدی دنبال بشه باید مشوق های موثری در نظر گرفته بشه
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    جنابعالی که از خواص هستید ابتدا فکری برای نان شب مردم بکنید و سپس مشکل جمعیت را حل کنید.قشر متوسط و زیر متوسط جامعه ما که اکثریت بالای 90% اون رو تشکیل میده شرمنده خانواده تک فرزندی یا کم جمعیت خودشه اونوقت شما نفست از جای گرم بلند میشه و ....
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    واقعا ادم های بی ظرفیت که فقط بلدن خوشمزگی در بیارند سطح فهمشون را نشون میدن
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    ناشناخته بودن روش های جلوگیری
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    شما اول 70 ملیون رو سیر کنید بعد به فکر ازدیاد جمعیت مسلمین باشید. سرنوشت هند و چین و پاکستان فقط برای حاکمانشون خوب بود و پیشرفت کشورشون به قیمت عقب افتادگی فرهنگی و گرسنگی کشیدن صدها ملیون انسان رقم خورد.
  • محمد ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    من 28 سالمه لیسانس و بیکارم بقران دارم کار گریی میکنم هیجوقت بجه دار نمیشم چرا یه انسان را بدبخت کنم
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    جمعیت کنونی ایران 75 میلوین نفرند که 5 میلوین نفر اضافه شدن
  • فاطمه ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    روزی رو خدا میده پسر!!!
  • فاطمه ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خونه تنگ مختص به تهرانه ... چرا روستاییها بچه کم میارن؟؟
  • فاطمه ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    در جامعه ای که مصرف سرانه نوشابه اش بسیار بالاست پس قاعدتا کسی نباید غم نون شب رو داشته باشه!!!
  • فاطمه ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مهمترین عامل بچه دار شندن در ایران بر میگرده به سر کار رفتن خانومها. خانومهاهیی که سر کار میرن علاقه ای به بچه داشتن بیشتر از یکی دو تا نیستن
  • فاطمه ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    چون به خدا بیشتر اعتماد دارن تا به پول!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    همه عازم تهرانن؟
  • بابک ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    رشد جمعیت در کشورهای فقیر آسیایی و آفریقایی علی الخصوص کشورهایی مانند چین و کشورهای شرق آسیا در آینده برای تمامی جهان و حتی کشوری مانند ایران بسیار بسیار خطرناک است انفجار جمعیتی در این کشورها موجب سرازیر شدن جمعیت گرسنه و فقیر مهاجر به سایر کشورها آنهم در مقیاس بسیار وسیع میگردد و امنیت همه از جمله کشور ما به خطر می افتد کشتن انسانها کار درستی نیست و جلو گیری قاطع از زاد وولد مردمان فقیر و بیسواد کاری صحیح است
  • محمد مجذوب ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    شما لطف کنین چند تا سوال من وپاسخ بدین چشم من هم قول میدم مثل پدرم 10تا فرزند بیارم تا دل شما خنک بشه. 1- قیمت مرغ ونان وبرنج وقند وچای چند؟ 2- هزینه ئتحصیل یک سال هر بچه چند؟ 3-مسکن متری چند؟ 4-ایجاد اشتغال برای هر نفر چند؟ 5-هزینه ئازدواج یک دختر یا پسر چند؟ با این وضعی که پیش میره اگه بشه هر 5خانوار یک بچه داشته باشن شاید بتونن از عهده ئمخارجش در بیان .
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اقا محمود که الحمدلله غم نان نداری کاش من جای شما بودم و 10 تا بچه میداشتم
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    مگه مشکل فقط خوردنه ؟! بابا هزار و یک مشکل هست همون تحصیل که قرار بوده در قانون اساسی رایگان باشه کمر مارو شکست
  • محمد مجذوب ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    راستی اقا یا خانمی که این مطالب را گرد اوردی خودت چند تا بچه داری وچرا تو که این ومیدونستی زودتر به فکر نیافتادی ودر ضمن اگه کسی مغز خر خورده باشه وبخواد هم بچه زیاد کنه خانمهای این دور وزمونه حوصله ی بچه داری ندارن پس بیخیال که خودتونو خراب میکنین
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    من فرزند یکی از همون خانواده پرجمعیت و فقیرم الان نه امکان تحصیل داشته ام نه رشد بدنی من نمیدونم رزاقیت خدا چگونه تفسیر میشه اینجا از علما هم سوال میکنی قانع کننده نیست
  • جواد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    جمعیت بیشتر=قدرت اقتصادی بیشتر
  • صادق ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مديريت كشور اگر بنا دارد واقعا مردم به افزايش جمعيت تشويق شوند بايد ابتدا به وظائف حكومتدارى به نحو احسن عمل نمايد در غير اينصورت بايد به ايشان گفت : حافظ تو خود حجاب خويشى از ميان برخيز !
  • مختاری ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    باسلام اقایان مسئول به سخنان رهبر عزیزمان درباره افزایش جمعیت لبیک گویید و با بهتر کردن وضیعن معیشت و رفاهی جوانان در راه تحقق سخنانان رهبر فرزانه مان گام جدی بردارید .
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 1
    روشن است که برای داشتن ایرانی قدرتمند در اینده جهان باید دارای جمعیتی نسبتا بالا و در عین حال تحصیل کرده ، پویا و اسلام باور باشیم و برای تحقق آن ابتدا باید موضوع افزایش جمعیت از سوی دولت و توسط رسانه ها و سازمان های مربوطه مورد تشویق قرار گیرد و به صورت گسترده بر روی این موضوع اطلاع رسانی و کار لازم انجام شود زیرا تا کنون بر روی عکس این قضیه تبلیغ و کار زیادی انجام شده و اصلاح فرهنگ بوجود امده از ان تلاش زیادی می خواهد
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    بله سیل مردمی بود که جوانان مردم در جنگ شهید شوند و جوانان مسئولین برای تفریح و تحصیل به غرب بروند!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مغزتو رو خورده كه تو الان بي مغزي اين حرفا رو ميزني
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    عزیزم با خودسوزی یک نفر که در رسانه ما بزرگ میشه قضاوت نکن. سطح درآمد در آنجا چقدر است؟ آسایش فکری چقدر است؟ آیا نگران قیمت مرغ و شیر هستند؟
  • حمید رضا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مگه پولدارا چند درصد جمعیت کشورو تشکیل میدن.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    یعنی الان امارات که جمعیت کمی داره استقلالش به خطر افتاده. جرا ما باید با همه جنگ داشته باشیم و نگران باشیم.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    پس این همه کودک فقیر که در مناطق محروم به دنیا میان چرا رزق و روزیشونو فراموش میکنن بیارن؟
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    نمی بینید همه مشکلات برای این دهه 60 ای ها وجود داشت. دانشگاه نبود کار نبود احتمال چند سال آینده قبر هم نیست. حالا هی بازم بگیر افزایش جمعیت. ولی فکر کنم دیگه مردم عاقلتر شدند.
  • hamid ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    وقتی در این اوضاع اقتصادی پدر و مادر باید وقت زیادی رو صرف مار در بیرون خونه بکنند نمی تونن بچه ی زیاد داشته باشن..درسته که بچه بدون روزی نمیمونه اما باید آیندش تا حدود زیادی تضمین باشه...
  • طاهره ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مهم اينجاست كه داخلي هامون تبليغ كردن كه شامل دو دسته بودن1:نخبه ها و تحصيلكرده هاي نادان 2:افرادي كه با اين نظام مشكل دارند والسلام
  • ابوذر ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    به خدا کفر نمی ورزم اما همین یه بچه ای که دارم برای هفت پشتم کافیه !!! مهندس این مملکتم و ماهی 1 تا 1.5 درآمد دارم و حداکثر حداکثر همون یه زن و یه بچه رو میتونم در حداقل رفاه نگهدارم . بچه بیاری نتونی حداقل امکانات زندگی رو براش فراهم کنی چه فایده ؟!! الان دیگه از مدرسه و انواع اموزشگاه و بیمارستان و همه چیز خفن پولیه . در ضمن آقایان من در شهرستان زندگی میکنم . تهران که دیگه واویلا . آقایان یکم فکر کنند بعد حرف بزنند . در ضمن بخدا بگین نسیه حساب نکنه . درآمدش رو بده ما هم بچه مسلمون زیاد میکنیم . من یه بار گول خوردم با همین شعارها زن گرفتم کلی گرفتاری و بدبختی و سختی کشیدم . اگه برگردم به ده سال پیش حتما هفت هشت سال دیرتر ازدواج میکردم .
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اقایان مشرق نیوز هر کامنتی را منتشر نکنید فردی که کامنت بالا را نوشته خیلی بی ادبه
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مشرق نیوز بابا هر کامنتی ارزش انتشار نداره چرا هر حرف مزخرفی را منتشر می کنید
  • محمودی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    قیمت مرغ به تحریمها ربطی نداره به دلال بازی یک عده میلیاردر از خدا بی خبر ربط داره. متاسفانه *هیچ کسی* دراین کشور به علت *اصلی* گران شدن مرغ نمی پردازد واین بسیار بسیار عجیب است. در ضمن چرا همه کامنتها اینقدر سطحی و بی مایه هستند. به پیام اصلی مقاله چرا کسی دقت نمی کند.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    باشه برادر تو فعلاً برو ، ما پشت سرت میایم ، افزایش جمعیت در صورتی که مشکلات اقتصادی حل بشه خود به خود درست می شه نه با شعار و مسخره بازی
  • محمدرضا ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    یکی دوسال پیش احمدی نژاد اینو گفت همه کوبیدنش ! حالا دوباره فهمیدن نه باید جمعیت زیاد شه
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    این جمعیت نیست که قدرت ایجاد میکند بلکه دانش، و ثروت تولید کننده قدرت است. اسراییل 10 میلیونی دنیا در تحت تاثیر خود دارد اما بنگلادش 150 میلیونی هیچ اثری در دنیا ندارد. یادتان رفته کمبود مدرسه ناشی از انفجار جمعیت دهه 60 یا لشکر بیکاران فعلی ناشی از همان انفجار جمعیت؟ اگر در امریکا سیاست کنترل جمعیت تعقیب نمیشود بخاطر این است که توانایی اداره کشورشان را دارند و بعلاوه سرزمین امریکا 5 برابر ایران و جمعیت انجا 4 برابر ایران است در حالی که 80 درصد سرزمین امریکا قابل کشت و زیست است در حالی که بسختی 40 درصد سرزمین ایران قابل کشت و زیست است. بهرهوری ایران و امریکا را هم با هم مقایسه کنید. هروقت بهره وری خاک ، سرمایه و نیروی انسانی در ایران مثل امریکا بود آن وقت از این مقایسه ها انجام دهید. همین الان در تامین نهاداه های دام مشکل داریم و مردم بخاطر چند مرغ با هم منازعه میکنند
  • یک آدم عاقل ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    چه جیزها و استدلال هایی که تو این کامنت ها نخوندم ، افزایش جمعیت شیعه ! افزایش یاران امام زمان و...!!!! جدی خودتون به این چیزا باور دارید به نظر من 1 شیعه با سواد و مرفه خیلی بهتر از 1000 شیعه گرسنه و بی سواده ، در ضمن امام زمان با توکل بر قدرت الهی و فطرت پاک انسان ها و راه حق قیام خواهد کرد نه با تعداد سرباز و ارتش زیاد. تا کی باید تاریخ رو تکرار کنیم؟! دهه شصت خیلی دور نیست و نتایجشم هنوز داریم می بینیم.
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    شما اقتصاد و اشتغال را درست کنید مردم خود به خانواده بزرگ علاقمند هستند. بدون اقتصاد خوب جمعیت زیاد یعنی نابودی و بردگی جهانی تشیع
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    من اشتباهی منفی دادم
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    به این امید که بچه شون در آینده براشون مفید باشه
  • حزب الله پیروز است ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    بنده خدا احمدی نژاد که اینو گفت همه زدن تو دهنش!! شما نگران مرغ و گوشت نباشین خداروشکر ملت ایران اینقدر دارن که میتونن پرورشگاه راه بندازن!!!!!!! متاسفانه ایرانی ها فقط نغ میزنن کافیه مغازه و میادین و بالا و پایین کنید تا متوجه بشید نذاریم تنها کشور بزرگ شیعی دچار کاهش جمعیت بشه! سنی ها و غربی ها رو دیدید؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    از افغانستان وارد میکنند
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اين حرفها باد هواست. تا زمانیکه اوضاع اقتصادی درست نشه هیچی درست نمیشه. یه کارمند حقوق ثابت داره چه بچه داشته باشه چه نداشته باشه. خدا از کجا میخواد حقوقشو زیاد کنه؟
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    انزمان که دکتر احمدی نژاد هشدار داده بود شما مسخره اش میکردید. او را مرتجع و بی سواد خطاب میکردید. سیاسی کاری کار را به جایی رساند که شما حتی تحمل حرف حق را هم ندارید. با یک میلیون تومان ایشان چه کردید جز مسخره کردن. این تصمیم بسیار هوشمندانه ای بود که در کشورهای مدرن دنیا برای مقابله با پیری جمعیت گرفته میشود. راستی شما طرف کی هستید؟
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    واقعا شکمشون رو با چی سیر کنیم کجا جا بدیم لباس چه جوری بخریم .اگه مثل کشور های اروپایی هزینه زندگی دولت بده شاید بشه کاری کرد ولی فکر زیر ساختها یی مثل اموزش بهداشت وتغذیه امنیت اجتماعی حمل و نقل واب وزمین و شغل و غیره رو بکنید بعد نگران کمی جمعیت باشیدلطفا
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    طبق روایات یاران اصلی حضرت 313 نفرند و در حلقه دوم حضرت یک دسته ده هزار نفری دارند . ضمنا این دسته ها مرحله به مرحبه بیشتر میشه تا به مردم عادی میرسه .
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اخیرا بریتانیا اعلام کرد برای جلوگیری از بارداری ناخواسته تو جهان سوم بودجه اختصاص داده! اگه نقشه ای تو کار نیست اینها چرا برای تربیت و تحصیل بچه های متولد شده پول خرج نمیکنن؟!!! دمت گرم مشرق! خوب بود کارت.
  • علیرضا ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    این طرح برای شما نیست که دارید پس می افتید.برای کسانیست که توانایی اداره بچه های بیشتر را دارند نه بعضی ها که با داشتن یک بچه هم در تربیت آن وامانده اند و در آخر هم همان یک بچه هم آدم حسابی در نماد.
  • علی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    چرا رشدجمعیت در دهه60 که در سطح 4/3 در صد بود امروز به 1/3 در صدرسیده است؟ابتدا باید زیر ساخت ها راایجادکرد بعد دنبال افزایش جمعیت رفتشما لطف کنید منابع امروزی ما را بدورستی استفاده کمید نسلهای آینده خودشان به افزایش جمعیت روی خواهند آورد
  • aka ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    شما جمعیت آمریکا را با ایران مقایسه کن بعد بگو چقدر فقیر دارد! اسرائیل به کنار!
  • aka ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    به نظر من این جمله"مرغ کیلویی چند"خیلی جای بحث داره! کشوری که نمیتونه قیمت مرغ و کالاهای معمولی و مورد نیاز مردم رو کنترل کنه تا آنجایی که قیمت مرغ در ایران رکورد دار جهان بشه! چطور میتونه با عامل افزایش جمعیت دست و پنجه نرم کنه ! واقا چطور، شما دوست عزیز خیلی سطحی میگذری از این موضوع و به پای بی ظرفیتی و خوشمزگی می گذاری!
  • aka ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نه عزیز من به نظر من دلیل اصلی اون در جامعه امروزی این که به اصول تنظیم خانواده آشنایی ندارند و نمی توانند کنترل جدی داشته باشند و خود را به قضا و قدر و ... میسپارند!
  • aka ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نه عزیز من به نظر من دلیل اصلی اون در جامعه امروزی این که به اصول تنظیم خانواده آشنایی ندارند و نمی توانند کنترل جدی داشته باشند و خود را به قضا و قدر و ... میسپارند!
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    اسراییل باد هواست و هیچ تاثیرگذاری ندارد و رو به سقوط است
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    بله درسته
  • aka ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نه عزیز من به نظر من دلیل اصلی اون در جامعه امروزی این که به اصول تنظیم خانواده آشنایی ندارند و نمی توانند کنترل جدی داشته باشند و خود را به قضا و قدر و ... میسپارند!
  • یه بنده خدا ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    دوست عزیز اگه قرآنو قبول داری خود خدا گفته که اگه بچه دار بشید روزیشو میدم.. یعنی نعوذ بالله خدا از ما کمتر میدونه؟
  • یه بنده خدا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    درست آیه اینه: نحن نرزقکم و ایاهم سوره انعام آیه 151
  • حمید ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    من یک سوال از دوستانی که میگویند ما بیش از دو فرزند میآوریم تا یار امام زمان باشند دارم وآن اینست که چه تضمینی وجود دارد که فزندانی که ما تربیت میکنیم یار امام زمان عج نشوند و حتی خدایی نکرده دشمن او شوند
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    حضراتی که اقتصاد را بهانه کاهش جمهیت می دونن بگن که چرا پولدارای بالاشهر تهران که ثروت هنگفتشون کفاف نیاز صدها هزار نفرو یک تنه میده چرا پر جمعیت نیستن؟ مشکل فرهنگی تو این زمینه داریم بی کلاسی میدونن
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    حضراتی که اقتصاد را بهانه کاهش جمهیت می دونن بگن که چرا پولدارای بالاشهر تهران که ثروت هنگفتشون کفاف نیاز صدها هزار نفرو یک تنه میده چرا پر جمعیت نیستن؟ مشکل فرهنگی تو این زمینه داریم بی کلاسی میدونن
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    مخاطب این مقاله به نظرم "خانم های این دور و زمونه" نیست، خانم های عاقل و خانواده دوست و شوهر دوست هست که میفهمند مادر بودن بزرگترین ارزش برای یک زن است!
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    اقای مجذوب لطف کنین از پدرتان بپرسید 40.1 سال پیش سالی چند بار میتونستند مرغ بخورند؟ 2. 40 سال پیش از یک خانواده معمولی ایرانی چند تا بچه میتونست بره مدرسه و تحصیل کنه؟ 3. 40 سال قبل چقدر از مردم میتونستند اجاره هم اگه باشه تو یه خونه ایمن زندگی کنند و بقیه رو هم همینطور! از ایشون بپرسید و ببینید که افزایش جمعیت ایران باعث شده که بنده و شما بتونیم در سایه نیروی کاری موجود هفته ای سه بار مرغ بخوریم و در نتیجه الان که شده ماهی سه بار صدامون در بیاد!! اگه افزایش جمعیت ایران نبود الان این همه ساخت و ساز تو کشور رو کیا قرار بود انجام بدن؟!! در سایه همین افزایش جمعیته که بنده و شما حتی برای اجاره خونه حداقل میتونیم 20 جا رو ببینیم انتخاب کنیم که باب میلمون باشه. کلا افزایش جمعیت و البته برنامه ریزی برای اون باعث افزایش فرصت های اقتصادی هست.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    پدر مادرهای این زمانه مثل قدیمیها حوصله یکی بچه بیشترو ندارن.بخصوص زنها که با اومدن بچه دوم دیسک کمر و آرتروز اومده سراغشون.البته من خودم بچه خیلی دوست دارم
  • بابای نی نی کوچولو ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    عزیزم بعضی موقعها ما پدرمادرها باعث میشیم رزق و روزیمون کم بشه با اعمالمون. گناهی گردن بچه هامون نیست
  • بنده خدا ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    ازون طرف خیلی از مردم به نون شبشون محتاجن از طرف دیگه تامین اجتماعی فقط به 3تا بچه دفترچه درمان میده اونوقت من نمیدونم با چه منطقی مردم باید بزارن زیاد بچه گیرشون بیاد؟ شاید قراره وضع ازینم خرابتر بشه؟
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    ده ها نظ دادم ثبت نکردید آقایان سانسورچی
  • علیرضا ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    تو اروپا هزینه زندگی رو دولت میده؟؟؟؟!!!!!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    مسلما میخواهد ما را منقرض کند تا پیروز شود.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    البته افزایش جمعیت خوب است به شرطی که دیدگاه تولید و توسعه اقتصاد نیز همزمان باشد. نیز قیمتها مصلحتی نباشد و امنیت زندگی باشد. نیز داده ها و سوابق بیانگر توسعه و جمعیت و اسایش و رفاه و ارتباط ان با تنشهای روحی و روانی و امید به اینده است. همین بحث جنگ در یکی از این روزها عامل اصلی کاهش جمعیت و بی رغبتی است.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    پس پیش به سوی 120 میلیون سرباز!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    حرف برخی از دوستان که کامنت گذاشتن یعنی تکلیف را از دوش خود برداشتن رزاق اصلی خداست/ خیلی از بچه ارزشی های ما و همچنین دیگران با اوضاع مالی خوب دارن از سر خودش باز میکنن و زیر بار مسوولیت نمی رن لطفا سرخودمان را زیر برف نکنیم/فرزندان زینت آخرت هستند
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نه تنها قران، بلکه تجربه شخصی بنده ثابت کرده که خدا روزی رسونه، من مث شما هچی نداشتم که ازدواج کردم و الان به لطف خدا همه چی دارم و منتظر تولد فرزندم هستم(گوگولی بابا) به خدا اعتماد کن داداش غمگین نباش
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    حرف همین نی نی ها رو چاپ میکنی ولی دو کلام حرف انتقادی رو نه
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    درست است آقای مشرق افزایش جمعیت فرصت است فرصت فرصت فرصت بابا کجا زنی که بخواهد بیشتر از دو فرزند داشنه باشه پیدا میکنی اینقدر تبلیغ منفی شده به یکی در اکثر موارد گاهی نادر به دو تا قانع میشوند باید اول کار فرهنگی کنن
  • ابوالفضل ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    اقای ناشناس یه کم دنیا رو بشناس
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    فعلا که 10 درصد خاک ایران هم زیر کشت نست
  • میلاد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    تصمیم گرفته بودم بچه دار بشیم ولی الان که زوری اصلا بچه دار نمی شیم ببینیم کی میتونه جمعیت رو زیاد کنه مگه زنان و مردان تولید کننده هستن
  • حسن ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ببینید عزیزان من مگر نه اینکه پیغمبر(ص)میفرمایند:فقر کفر میآورد پس مردم ایران با این اوضاع بد اقتصادی که فقر میآورد چطور به فکر افزایش جمعیت خود باشند؟حال بگوید به رزاقیت خدا شک داریم به زاقیت خدا شک نداریم به فکر در فقر افتادت فرزندانمان در آینده هستیم
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    آقا شما اقتصادو درست کن جمعیت ایران به بیش از 100 میلیون نفر می‌رسه
  • ترنج ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اخه چرا نظر منو ثبت نکردین من که حرفی نزده بودم
  • حقگرا ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    شما بابایِ بچه رو پیدا کن؟!! شش تا شیش تا بچه اووردنش با ما !! اخه با این روند نزولی ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج اصلن دیگه فرصت بچه دارشدن هم وجود داره؟! 27 28سالگی وقتی تازه ازدواجی اتفاق میافتنه عمرن بیشتر از یکی یا نهایتا دو تا بچه بشه بهش حتی فکر هم کردددددد....
  • سرگردان ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مال منم ثبت نشده غصه نخور
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    من به روحیه ی حساس بچم بیشتر از هرچی فکر میکنم که اگه چیزی ازم بخواد نتونم واسش تهیه کنم
  • سرباز گمنام ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    دو پیشنهاد برای افزایش جمعیت: 1-دولت به جای اینکه به هر بچه ای یک میلیون بده، بهتر که به فرزند چهارم یا پنجم به عنوان مثال پنج میلیون بدهد. 2- هزینه های مربوط به نوزادان مثلا هزینه در مانی و... کاهش چشمگیر داشته باشد.
  • مرسی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    ایران کشوری صد میلیارد نفری یکی فکری برای زایشگاه با اون پوشک بچه کنه یا همان نان شب هم بالاتر
  • علی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    فقط کافیه سطح توقعاتمون رو بیاریم پایین
  • علی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بنظر من افزایش جمعیت خانوار خیلی خوبه به شرطی که سایر شرایط جامعه به لحاظ اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی فراهم باشه پدر من چهار فرزند دارد علیرغم تحصیلات عالیه و این حمله زحمات پدر و مادر در خصوص تامین مخارج تحصیل و لوازم بیکار هستند.چرا؟یبه دلیل فشار جمعیتی متقاضی کار به یادگار مانده از سیاستهای جمعیتی دهه 60. داشتن یک فرزند و تامین معاش او بهتر از داشتن پنج فرزندی است که نتوان به انها رسید و بحال خود رها کردند که خدا می داند اخر سر از کجا دراورند.
  • لیلا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    چند فرزندی زمانی خوب بود که پدر بزرک ومادر بزرگ به دختر یا عروس کمک عاطفی و مادی می کردند و برای نوه وقت می گذاشتند پدر بزرگها و مادربزرگهای امروزی درگیر ماشین و تلویزیون و موبایلند زحمت بزرگی نوه دوش پدر و مادر فرزند است و این زحمت زیادی دارد.
  • سعید ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چرت نگید بابا این حرف بی معنی نیست. اگه درد مردم رو بفهمید بی احترامی نمی کنید.
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    با یک میلیون نمیشه کاری کرد ولی کاچی بهر هیچی
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    با ایشالا ماشاله کار درست نمیشه. تو جامعه باشی می بینی که فعلاً این چیزا وجود نداره
  • سمیرا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    چراهرکس ازهرجاکم میاره انگشت اتهام بسمت زنها نشانه میره؟چرافکرمیکنیدزنهامایل به بچه دارشدن نیستند؟چرااشتغال زنان رابهانه میکنید؟مگرنه اینکه تولیدنسل درسایه ازدواجه؟کوازدواج؟کومرداهل زندگی و مسوولیت؟مگرنه اینکه اکثرمسولان مملکت مردان هستند؟پس اوضاع حاضرنشاندهنده سیاست گذاریهای غلط آقایان است که باعث اوضاع نابسامان اقتصادی شده و زنان را مجبوربه اشتغال کرده است.زن موجودی لطیف و آسیب پذیراست توقع فعالیت همزمان در دو عرصه خانه و جامعه برایش مقدور نیست.اقتصادمملکت راسامان بدهیدمردهارامسولیت پذیربکنیدتازنان درخانه هایشان بمانندو به فرزندآوری و تربیت آن مشغول شوند.
  • ابراهیم ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    1 0
    فردی37 ساله هستم فاقدشغل مطمئن.دریک کارخانه باقرارداد3ماهه و حقوق دوماه درمیان کارمیکنم بابیمه تامین اجتماعی که همه میدانندبهیچ دردنمیخورد.بدم نمی آیدسروسامان بگیرم امامن که درخرج خودم مانده ام چگونه میتوانم ازدواج کنم؟آیااصلاکسی حاضرمیشودشریک کمبودهای من شود؟جرات ازدواج نداریم چه رسد به پس ازازدواج یعنی فرزندآوری.
  • شوبکلائی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سنت دیرینۀ ازدواج در ایران به خواستگاری مرد از زن است. این فرصت به خطر افتاده است، اما نه بدان سبب که آمار پسران یا تعداد دختران دم‌بخت کمتر شده است [ شده باشد یا نه دخلی به بحث ما ندارد] بلکه بدان سبب که تمایل پسران به ازدواج برای خواستگاری و دختران برای همسری کم شده است، چراکه آنها تنها به همزیستی مسالمت‌آمیز با زوج خویش نمی‌اندیشند؛ آنها به فرزنددار شدن نگاهی از سرِ ترس دارند. پس، به ازدواج تن نمی‌دهند. ربط این مسئله به کاهش جمعیت نه به سبب کاهش آمار جمعیت بلکه به سبب نفوذ تفکری است که به هر بهانه‌ای پیِ آن است تا از فرزنددار شدن شانه خالی کند. به نظر می‌رسد خطر اندیشۀ گریز از فرزندآوری از خطر کاهش فرزندآوری بیشتر است. این اندیشه نه‌تنها سبب کاهش فرزندآوری است بلکه سبب اختلال در فرصت ازدواج است. آنگاه، جوان راه‌های دیگری برای ارضای غریزۀ جنسی می‌یابد که بسیار برای جامعه دهشتناک است. مناسب است یک بار دیگر این فراز از سخن مقام معظم رهبری بازخوانی شود: «چرا سنّ ازدواج در كشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزۀ جنسی؟ ما باید به این فكر كنیم.»
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    عجب جماعتی هستیم ما!!! یک نفر نیست به این مدیران محترم بگه بابا مکشل ازدواج رو حل کنید با دو بچه هم جمعیت به اون سطحی که میخواید میرسه. مشکل اصلی ازدواج نکردنه جوانهاست. افزایش سن ازدواج نتیجه اش میشه کاهش سن باروروی و نتیجه کاهش جمعیت. اگه ملت کار و درآمد کافی داشته باشند ازدواج می کنند و بچه میارن همون دو تا هم کافیه. این آقایی که میگه شهرستانی ها همت کنند، تشریف ببرید شهرستان و خودتان همت کنید!!! فکر می کنید زندگی تو شهرستان خیلی راحته؟؟!! واقعا که کوته بین هستید. درآمد شهرستان خیلی کمتر از تهران هست. اصلا فکر می کنید فرزند شما اگر 20 سال دیگه بپرسه پدر من دو بچه می آوردی ولی برای ما امکانات فراهم می کردی جواب شما برای افزایش جمعیت شیعه قانعش خواهد کرد؟؟؟!!!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    مسولین وظیفه خودشونو دارن ما هم وظیفه خودمون رو کافیه اینقدر ریخت و پاش نکنیم من قبل از این سرصداها 6 تا بچه دوست داشتم و دارم اگر با نظرات مهندسی اقتصادی اسلام اشناتر بشیم قطعا قطعا راحتتر زندگی میکنیم ومن این رو تجربه کردم
  • ناشناس ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    یه کم توی این گیر ودار به فضا وقدر فکر کنید وغر نزنید.
  • بیکار ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    من جوانی بیکار با خانواده ای مستضعف هستم و بعضی وقتها نان شب نداریم چطوری زن بگیرم که بچه به دنیا بیاد در ثانی یه سوال بزرگی که همیشه ذهن من رو مشغول میکنه اینه که چرا تمـــــام شغل های دولتی رو بچه های ثروتمند و بچه هایی که بابا ماماناشون کارمند اداری بودن برمیدارن.
  • نادر ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    3 0
    کی گفته هرکی بچه نمیاره یا کم میاره فرهنگش پایین تره اتفاقا این ها فرهنگشون بالاست چون ادم باید برا خودش زندگی کنه نه بچش ادمی که مرد بچه برا چیشه بچه میخواد زندش کنه.
  • DS ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    چون سوادشون پایین تره
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    نظری ندارم
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    40سال قبل... اگه خوب بود عوضش نمیکردین!!
  • ناشناس ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 3
    غم روزی مخور برهم مزن اوراق دفتر را**که قبل از طفل یزدان پرکند پستان مادر را با سلام خدمت همه عزیزانم،شاید بعضیا بگن اگه روزی تقسیم شده پس چرا فقیر داریم وشایدم کسی از گرسنگی توبعضی کشورها بمیره ؟پاسخ اینه:روزی تقسیم شده اما انسانها با اعمالشون می تونند سبب تغییر آن بشند، مثالش تو دعای کمیل این فراز روببینید (اللهم اغفرلی الذنوب التی تغیّرالنعم)بعضی گناهان سبب تغییر نعمت ها میشود.حالا وسیله تغییرآن نعمت مختلف هست ولی اصل اینه که هر انسان رزق وروزی داره اماخهودش سبب تغییرش میشه.
  • رضایی از تهرون خودمان IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 0
    مردم اسلامی و شیعه هستند و صدرصد عرق مذهبی شان بالاست؛ ولی مسئولین چه تسهیلات و برنامه ای برای رشد جمعیت دارند؟؟؟ کو، کدام؟؟ پوشاک بچه!!!! مجلس مثلاً اسلامی ما در این سالها چه قوانینی را تصویب کرده... فرزند چهارم و پنجم!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه بگویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس