کد خبر 1349822
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
دستگیری قاتل جوان ۲۴ ساله هشتگردی

مأموران پلیس تهران در تعقیب مردی افغان هستند که با همدستی یکی از دوستانش پسر زندانبان سابق خود در افغانستان را برای تسویه حساب شخصی ربوده بود.

به گزارش مشرق، چند روز قبل مردی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از دو مرد به اتهام ربودن پسر ۱۹‌ساله‌اش و دوستش شکایت کرد.

وی گفت: من افغان هستم و در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران همراه خانواده‌ام زندگی می‌کنم. ساعتی قبل پسرم با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت دو مرد ناشناس او و دوستش را ربوده و در خانه‌ای گروگان گرفته اند. سپس گوشی را مردی از پسرم گرفت و گفت برای آزادی آن‌ها باید به آن‌ها مقدار زیادی دلار بدهم وگرنه پسرم و دوستش را به قتل می‌رساند. پس از این تلفن آن‌ها خاموش شد و دیگر موفق نشدم با آن‌ها صحبت کنم.

با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی برای بررسی موضوع به دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس شعبه‌نهم دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شدند.

در حالی که ۲۴‌ساعت از حادثه آدم‌ربایی گذشته بود و تحقیقات همچنان برای شناسایی مخفیگاه متهمان ادامه داشت به مأموران پلیس خبر رسید آدم‌ربایان دو گروگان را دست بسته و در یکی از خیابان‌های تهران رها کرده و از محل گریخته‌اند.

پلیس قلابی

پسر ۱۹‌ساله درباره حادثه به مأموران گفت: همراه دوستم داخل خیابان بودیم که خودروی سواری جلوی ما توقف کرد. راننده که مجهز به بی‌سیم و دستبند بود خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و گفت: ما مرتکب خلاف شده‌ایم و باید همراه او به اداره پلیس برویم. من و دوستم به او اعتماد کردیم و سوار خودرواش شدیم و راننده هم به راه افتاد تا اینکه پس از طی مسافت کوتاهی مرد دیگری سوار خودرواش شد. او افغان بود و به همین خاطر به آن‌ها مشکوک شدیم و از راننده خواستیم مدارکش را به ما نشان دهد، اما او و دوستش ما را با چاقو تهدید کردند. آن‌ها چشمان ما را بستند و به راه افتادند و وقتی به خانه‌ای رسیدیم، چشمان ما را باز کردند و گفتند گروگان آن‌ها هستیم و باید برای آزادی ما پدرم به آن‌ها پول بدهد.

وی ادامه داد: سپس با پدرم تماس گرفتم و با گریه و التماس خواستم برای آن‌ها پول فراهم کند و ما را نجات دهد، اما ۲۴‌ساعت از تماس ما گذشت و در نهایت آدم‌ربایان پس از کتک‌کاری دوباره چشم‌هایمان را با پارچه‌ای و دست‌هایمان را با طناب بستند و داخل خیابانی رها کردند.

بازداشت یکی از آدم‌ربایان

با به‌دست آمدن این اطلاعات مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه موفق شدند شماره پلاک خودروی متهمان را به‌دست آورند. بررسی‌های فنی نشان داد خودرو متعلق به مرد جوانی به نام سیروس است. بدین ترتیب سیروس تحت تعقیب قرار گرفت و صبح دیروز به دام مأموران گرفتار شد.

وی پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران به جرم خود با همدستی یکی از دوستانش به نام بشیر که افغان است اعتراف کرد. وی در ادعایی گفت: در بازار تهران کارگری می‌کنم و مدتی قبل با بصیر در آنجا آشنا شدم. ما ارتباط دوستانه با هم بر قرار کردیم و به خانه هم رفت و آمد داشتیم.

چند روز قبل از حادثه او برای من درد دل کرد و از من خواست کمکش کنم.

او گفت: چند سال قبل در کشور افغانستان به جرم سرقت به زندان می‌افتد و پدر پسر ربوده شده هم زندانبان او بوده است.

بشیر مدعی بود که وضع مالی خوبی داشته و زمان دستگیری هم مقدار زیادی دلار همراه داشته است که به صورت امانت به زندانبان می‌دهد تا وقتی آزاد شد پس بگیرد. بشیر می‌گفت «وقتی از زندان آزاد شدم او پول مرا نداد تا اینکه فهمیدم بعد از حمله طالبان همراه خانواده‌اش به ایران آمده است».

او از من خواست پسر زندانبان را برباییم تا پدرش مجبور شود پول او را پس دهد و من هم قبول کردم.

همزمان با ادامه تحقیقات برای دستگیری متهم فراری، مرد آدم‌ربا برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 26
    بله اگ قاضی اشتباه بکند باید تا حد مرگ او اقدام کرد. البته اگر سیستم نادرست باشد مشکل را باید با براندازی حکومت و اعدام حاکمان حل کرد . ولی خلایق هرچه لایف. ایرانی جماعت کوچک وصغیر میباشد . بخاطر یک پفک همدیگررا میکشند ولی اگر حکومت آنها را به صف هم بکند ....در نهایت میگویند ماموران را زیاد کنید.
  • جهودشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 1
    ببینید با کمونیست بازیهاتون چه بر سر کشور آوردید؟ زندانبان هم درواقع افغانی بوده و آمده ایران زندگی کنه.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    6 2
    همین فرمون بریم جلو 90 درصد جمعیت افغانستان میشه ساکن ایران و با اینهمه جرم و جنایت و تصاحب موقعیت های شغلی و خوار و بار و درمان و غیره تنها دغدغه ما شده اعطای شناسنامه براشون !!!!
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    6 2
    مملكت بي در و پيكر، هركس دلش ميخواد مياد، ميره
  • مهدی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 2
    . امنیت کشور در خطره .مسئولان فکری کنند.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 1
    اینا تو هرکشوری باشن وقتی برن اداره پلیس اول خودش رو بازداشت میکنن که چرا غیرقانونی وارد کشورشون شدی و بعد میندازنش زندان و بعد برای همیشه دیپورتش میکمن و اصلا واسشون مهم نیست کی طرف رو دزدیده، چون طبق قانون اسم اون شخص وارد سیستم اون کشور نشده و به طور غیرقانونی وارد کشورشون شده و این یعنی از نظر اروپاییها اون شخص اصلا وجود خارجی نداره که بخوان پول و پلیس کشورشون رو برای اونا حدر بدن، ولی مملکت ما واسه افغانیها عین هتله و تازه پلیسمون باید بیوفته دنبال قاتلها و دله دزدهاشون و اخر سرم به جای تشکر به ایرانیها فحشم میدن، تازه اصلاح طلبها یک پروزه جدید تعریف کردن که حکومت رو در فشار بزارن تا به پنج میلیون افغانی شناسنامه ایرانی بدن، یعنی اگه اینجوری بشه هر افغانی در هرجای دنیا قتل و تجاوز انجام بده خودش رو ایرانی معرفی میکنه و ماشالله افغانیها هم در تمام کشورهای دنیا بالاترین امار قتل وتجاوز و دزدی رو به خودشون اختصاص دادن و از فردای شناسنامه ایرانی گرفتن دیگه همین یکذره ابروی ایران رو هم افغانیها به خاک میدن،کشورمون رو که نابود کردن، فقط مونده شرف و ابرومون رو با تجاوز به نوامیس کشورهای اروپایی ببرن و وقتی دستگیرشون کردن بگن ما ایرانی هستیم،یعنی اصلاح طلبها میخوان با اینکار نژاد دست نخورده ایرانیهارو دستخورده کنن و از فردا تمام مردم دنیا هر مغولستانی وتاجیکستانی و افغانستانی و پاکستانی، قرقیزستانی رو ببینن میگن اینا ایرانی هستن، فقط کافیه تو دست یک افغانی مدارک ایرانی ببینن
    • جهودشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      مکتب کمونیسم نژادی نابود باید گردد. کمونیسم مدلهای مختلف داره. کمونیسم نژادی، دینی، هنری، زبانی، فرهنگی، اقتصادی، عقیدتی سیاسی. ولی بدترین نوع کمونیسم کمونیسم نژادی است چون نژاد سخت‌افزاره ولی بقیه‌شون نرم‌افزارند. یعنی اندیشه اند ولی نژاد زیر میکروسکوپ دیده میشه که بهش میگن دی ان ای
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 1
    آین همه مواد مخدر صنعتی وتوهم زا تمام ایران گرفته کارگاهش کجاست توی افغانستان پاکستان همش برای نابودی جوانان ایرانی کی میاره همین گروه افغانی بیشتر حقوق تامین اجتماعی حقوق کارمندان دولتی ارز ودرامد ایران خرج مواد تو جیب این افغانیها مملکت بیصا حب. شده باید مرز ایران افغانستان دیوار بتنی شود . چقدر کارتن خواب چقدر طلاق وجرم وجنایت باعث بانی همه به اینها بر می گرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس