کد خبر 1349689
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
بارش‌ها فعلا تا 3 روز آینده ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور، بارش‌ها در کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز می شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۸ اسفند در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد داریم و به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور بارش‌ها به تدریج در کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز می‌شود.

وی افزود: روز آینده در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال زنجان بارش‌ها شدت بیشتری دارد و در ارتفاعات بارش برف و در سایر نقاط کشور بارش باران، گاهی رعد و و برق و وزش باد شدید موقت انتظار داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در غرب اصفهان و شمال فارس بارش خواهیم داشت و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر، بارش و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی نقاط نیمه شرقی کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. پنج‌شنبه در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال زنجان، شرق لرستان و شمال بوشهر در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه ۲۰ اسفند بارش در نوار غربی کشور و نوار شمالی کشور همچنین غرب اصفهان و شمال فارس ادامه دارد و شنبه ۲۱ اسفند گستره بارش‌ها فقط در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این نواحی خواهد شد و روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق کشور و مرکز کشور موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی وزش باد، در بعدازظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران ابری و بارانی است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶ و ۸ درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس