کد خبر 1349539
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
عیدی دیوان عدالت اداری به کارگران

با رای هیات عمومی دیوان عدالت و پذیرش درخواست اعمال ماده ۹۱ ، مقرر شد پرداخت پاداش نوروزی کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی، مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود.

به گزارش مشرق، به دنبال اعلام تعارض بین آرای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ و شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع میزان عیدی قابل پرداخت به کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه‌های اجرایی، موضوع با موافقت رئیس دیوان عدالت اداری و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری جامانده با حقوق اسفند

پس از بحث و بررسی موضوع و طرح نظرات موافق و مخالف با مفاد هریک از آرای مزبور، نهایتاً اکثریت اعضای هیأت عمومی ضمن اعلام رأی شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان رأی صحیح اعلام کردند که رأی شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیأت عمومی واجد ایراد بوده و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری نقض می‌شود.

لازم به توضیح است که براساس رأی شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیأت عمومی به عنوان رأی صحیح اعلام شد، مقرر شده است که پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه‌های اجرایی باید براساس موازین مربوط به قانون کار و برمبنای مصوبات شورای عالی کار صورت گیرد و با توجه به حکم مقرر در ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ این مبلغ برای هر یک از کارگران به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • صدا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    خسته نباشید دلاورمردان غیور
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    چشم دوختن به عیدی کارگران خدا را بالای سرتان ببینین
  • مهدی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 0
    چرا اینقدر با کلمات بازی می کنند. چرا هیچ نظارتی بر شرکت های پیمانکار برونسپاری دولت نمیشه که مثل آب خوردن حق کارگران زحمت کش را می خورند، نه عیدی پرداخت می کنند نه حقوق کامل، تازه باید بیشتر از حد توان هم براشون کار کنی گم، اگر اعتراضی هم داشته باشی تهدید به اخراج می کنند. دولت محترم و مجلس فقط و فقط به فکر کارمندان خود هستند بقیه مردم هم باید مثل برده کار کنند
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 1
    دارن از حق کارگر دفاع میکنن مثلا
  • مهدی حبیب زاده IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    برای کارگری که تابع قانون کار هست و واقعا واقعا کار کارگری میکند، باید این قضیه صادق باشد؛ اما الآن هستند کارگرانی که از کارگر بودن فقط نامش و قانون را یدک میکشند و کارشان مثل همکاران کارمند خود، کارمندی و پشت میز نشینی است و این یعنی بی عدالتی و ظلم به کارمند که همکارش بالای ۶ میلیون تومان عیدی بگیرد و همکارش سنگ بترکد، ۲ میلیون!!!
  • اسماعیل لقایی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    باعرض سلام خدمت شما دیوان عدالت شوهر منو برای اقدام به سختی زیان آ ور ولی متاسفانه بعد ۲۸سال سابقه اخراج شده ازشما خواهش میکنم دم عیدی ما شرمنده بچه هامون هستیم کمک کنید ماحق خود را بگیریم
  • مهدی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    بجای 2ماه حقوق ثابت(7-8میلیون تومان)، یک مبلغ 1/6میلیون تومان ناقابل پرداخت میکنند و خودرا ارضاء میکنند که ریاست و مدیریت کردیم. یک آدم منصف در میانشان نیست بگوید، 30سال مزد و مزایای کارگری دادیم، موقع بازنشستگی فوری و خودسرانه کارمندشان میکنیم تا حقوقشان را پایمال کرده و بجای 7-8میلیون تومان، 1/6میلیون تومان واریز میکنیم. این مبلغ عیدی 2جفت کفش برای بچه نمیشه خرید چه برسد به خرج و هزینه های دیگر ایام عیدی بازنشستگان رفته رفته، با مدیران دریک طراز قرارگرفته و به یک میزان درآمد داشته باشند. انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس