کد خبر 1349109
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
خیز کی‌روش برای رکوردزنی در جام جهانی

سایت الکوره در گزارشی به هدف سرمربی اسبق ایران برای رکوردزنی در تاریخ جام جهانی پرداخت.

به گزارش مشرق، سایت «الکوره» در گزارشی درباره هدف کارلوس کی روش سرمربی اسبق ایران برای رکوردشکنی در تاریخ جام های جهانی پرداخت.

رسانه عربی نوشت: کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی امیدوار است تا فراعنه را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند تا به هدف خود و تمام مردم مصر برسد، اما در ابتدای راه باید سنگال را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی کنار بزند.

خیز کی‌روش برای رکوردزنی در جام جهانی

بازی رفت تیم های فراعنه و شیرهای ترانگا در تاریخ ۲۵ مارس در ورزشگاه بین المللی قاهره و بازی برگشت نیز ۲۹ همان ماه در سنگال برگزار می شود.کی روش مشتاقانه منتظر است تا برای پنجمین بار در دوران پر دستاوردهای حرفه ای خود، تیم جدیدی را به جام جهانی هدایت کند.

سرمربی پرتغالی با حضور در جام جهانی برای پنجمین بار به دنبال این است تا به اولین مربی تاریخ تبدیل شود که ۵ بار با ۴ تیم مختلف در جام جهانی حاضر شده است.

کی روش پیش از این تیم ملی آفریقای جنوبی را برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ که در کره و ژاپن برگزار می شد هدایت کرد اما به دلیل اختلافاتی که بین او و مسئولان فدراسیون آفریقای جنوبی وجود داشت، قبل از شروع این رقابت ها این تیم را ترک کرد.

کی‌روش همچنین موفق شد پرتغال را به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برساند و با شکست ۷-۰ کره شمالی به یکی از بزرگترین پیروزی های خود در تاریخ جام جهانی دست یافت.

او در حالی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرد که برخلاف پیروزی مقابل کره شمالی با ۵ امتیاز از دو تساوی با ساحل عاج و برزیل، پس از برزیل در گروه دوم قرار گرفت.

خیز کی‌روش برای رکوردزنی در جام جهانی

* ۲ بار رسیدن به جام جهانی با ایران

کی روش توانست تیم ملی ایران را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برساند اما با کسب یک امتیاز در رده آخر گروهی که شامل آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بود، از دور اول رقابت ها حذف شد.

کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز همین دستاورد را با ایران تکرار کرد، اما با کسب ۴ امتیاز ایران، بار دیگر از دور اول به همراه مراکش از رقابت‌ها خداحافظی کرد و در گروه اسپانیا و پرتغال در رده اول و دوم ایستادند و راهی مرحله بعد شدند.

*دستاورد کی روش با مصر

کی روش در تیم ملی مصر جانشین حسام البدری شد و با فراعنه در راه مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی دو بار لیبی را شکست داد و سپس با آنگولا به تساوی ۲-۲ رسید. گابن را ۲-۱ شکست داد و به مرحله نهایی مقدماتی، جایی که با سنگال دیدار می‌کند، راه یافت.

خیز کی‌روش برای رکوردزنی در جام جهانی

کی روش در جام ملت های آفریقا نیز با فراعنه تا فینال رسید و سپس در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد.

در بین دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی و جام ملت های آفریقا، مصر در جام کشورهای عرب در قطر با کی روش بازی کرد که طی آن مقام چهارم را کسب کرد.

این تیم در جام عرب چندین بازی قدرتمند مانند الجزایر در مرحله گروهی، اردن در مرحله یک چهارم نهایی و تونس در نیمه نهایی انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس