کد خبر 1348965
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
مرگ ۴۹۰ تن در حوادث رانندگی ۱۱ ماهه تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ ۴۹۰ تن در حوادث رانندگی ۱۱ ماهه شهر تهران خبر داد و گفت که تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهشی شش درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در مقر مرکزی پلیس راهور برگزار شد، گفت: اعیاد شعبانیه را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم رضایت خلق و خالق را در انجام کارهایمان کسب کنیم.

وی به آمار تصادفات رانندگی در شهرتهران اشاره کرد و گفت: برای چهارمین سال متوالی آمار جانباختگان حوادث ترافیکی در تهران طی ۱۱ ماه کاهشی شد و این یک رکورد قابل توجه در کاهش آمار جانباختگان طی چهارسال پیاپی محسوب می‌شود.

حمیدی ادامه داد: برابر آمارهای پزشکی قانونی در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۲۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این آمار در ۱۱ ماهه امسال به ۴۹۰ تن رسید.

وی درباره آمار تفکیکی جانباختگان گفت: ۱۹۴ نفر از جانباختگان معادل ۴۰ درصد را عابران پیاده، ۲۱۳ نفر شامل ۴۴ درصد را موتورسواران و ۸۲ نفر شامل ۱۷ درصد را نیز راننده یا سرنشینان خودروها شامل می‌شوند.

وی افزود: در مقایسه با سال قبل آمار مرگ موتورسواران و عابران پیاده به ترتیب دو و یک درصد کاهش داشته است.

حمیدی درباره تعداد مصدومان و تصادفات رانندگی نیز گفت: متاسفانه مجروحین تصادفات ۱۲ درصد و تصادفات خسارتی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    سرعت بالا و سبقت غیر مجاز و عدم توجه راننده به جلو و حرف زدن با گوشی و نداشتن معاینف فنی ماشین ها از مهمترین عوامل تصادفات مشهد و تهران است و لاغیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس