کد خبر 1348651
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
شرط لهستان برای ارسال میگ-29 به اوکراین

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که شرط لهستان برای ارسال جنگنده به اوکراین، تجهیز شدن با جت‌های جدید ساخت آمریکاست.

به  گزارش مشرق، لهستان از متحدان آمریکا در اروپا به دنبال درگیری بین روسیه و اوکراین و تقاضای رئیس جمهوری اوکراین برای دریافت جنگنده، شروطی را مطرح کرده است.

 نشریه «پولیتیکو» روز یکشنبه  در این زمینه نوشت، لهستان مایل است هواپیماهای جنگنده «میگ-۲۹» را به اوکراین بدهد، اما از کاخ سفید ضمانت می‌خواهد که جنگنده ساخت ایالات متحده را برای پرکردن شکاف ناوگان خود در اختیار ورشو قراردهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که کشورش به کمک فوری آمریکا از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیاز فوری دارد. زلنسکی در جلسه یک ساعته با اعضای کنگره آمریکا برای حمایتی که تاکنون ارائه شده است تشکر کرد، اما خواستار حمایت نظامی بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله در زمینه انرژی شد.

زلنسکی همچنین خواست تا کشورهای اروپای شرقی را تشویق کنند و هواپیماهای جنگنده در اختیار او قرار دهند. وی تاکید کرد که این هواپیماها برای دفاع  برابر روسیه لازم است. او گفت که اگر کشورهای غربی منطقه پرواز ممنوع ایجاد نکنند، باید هواپیماهای نظامی به اوکراین را بدهند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه شنبه از سرنگون کردن چند فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد و نیز سامانه‌های راداری  و دفاع موشکی ارتش اوکراین خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه موفق شده است چهار فروند جنگنده «سوخو-۲۷» یک فروند بالگرد «میل می-۸» و یک پهپاد «بیرقدار» ارتش اوکراین در منطقه اطراف «ژیتومیر» سرنگون شدند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پنج ایستگاه راداری و دو سامانه موشکی «بوک -ام ۱» را نیز از بین برده است.   

در حالیکه ارتش اوکراین در روزهای گذشته مدعی سرنگون کردن جت‌های روسیه شده است، اما «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد، تصویری که از سقوط یک جنگنده روس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به اوکراین نیست و قدیمی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    لهستان چه خوش خیال،آمریکا فقط وعده می دهد!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس