بی اعتنایی بانک‌های آمریکایی به تحریم‌های علیه روسیه

یکی از سناتورهای کنگره آمریکا نسبت به بی اعتنایی بانک‌های آمریکایی به تحریم‌های علیه روسیه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، الیزابت وارن، نماینده سنای آمریکا، می‌گوید: بانک‌های آمریکایی در حال کمک به روسیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی روسیه هستند.

وی که یکی از منتقدان سرسخت وال استریت به شمار می‌رود، موسسات بانکی این کشور را به بی‌اعتنایی به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط آمریکا و متحدان این کشور متهم کرده است.

وارن که زمانی یکی از گزینه‌های نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به شمار می‌رفت، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک‌های بزرگ آمریکایی نظیر جی پی مورگان و گلدمن ساکس هرگز از هیچ فرصتی برای پولدارتر شدن نگذشته‌اند حتی اگر این اقدام به قیمت کمک به روسیه و دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور باشد.

در حالی وی این اتهامات را علیه بانک‌های بزرگ آمریکایی مطرح کرده که خبرگزاری بلومبرگ هم اخیرا گزارش داده که بانک‌های آمریکایی در حال خرید اوراق قرضه روسی با قیمت‌های پایین با درخواست مشتری و یا با این نگاه هستند که به زودی می‌توانند برای آنها مشتری پیدا کنند.

کارشناسان بانک جی پی مورگان به مشتریان خود پیشنهاد کرده‌اند که به سرعت حجم اوراق قرضه دولتی روسیه‌ای خود را بالا ببرند تا بتوانند از افزایش ارزش آنها سود ببرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس