رونمایی از سند فعالیت غیر قانونی سپر دفاعی عزیزی خادم/ بی‌اخلاقی و زیر پا گذاشتن قانون در کمیته‌ اخلاق + عکس

با وجود عزل عزیزی خادم از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، سپر دفاعی او همچنان به صورت غیر قانونی به فعالیتش در کمیته اخلاق ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به یکی از بخش‌های فعال این فدراسیون و سپر دفاعی رئیس آن تبدیل شده بود. کمیته‌ای که گویا قصد داشت با قلع و قمع مخالفان از یک اتفاق بزرگ و دموکراتیک در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جلوگیری کند، اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد تا «خوبان عالم» از فدراسیون رفتنی شود.

با این حال ظاهراً با رفتن عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال، مسئله کمیته اخلاق نیز به فراموشی سپرده شده و یونس اسدی مقدم، رئیس این کمیته بدون مشکل همچنان در حال فعالیت است. فارغ از رفتار عجیب و بیانیه عجیب‌تر این کمیته در ماجرای عزل عزیزی خادم و حمایت از او، حضور اسدی مقدم در رأس کمیته اخلاق به لحاظ اساسنامه‌ای هم دچار مشکل است و هیئت رئیسه باید هر چه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند.

یونس اسدی مقدم در حالی رئیس کمیته اخلاق است که طبق اساسنامه، شرایط احراز این پست را ندارد. در بند ۵ ماده ۶۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال که مربوط به ارکان قضایی است، آمده است: «رئیس، معاون و اعضای کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته استیناف باید کلیه شرایط مورد نیاز برای احراز وصف استقلال به شرح مندرج در بند ۵ ماده ۶۰ اساسنامه که برای رئیس و معاون کمیته حسابرسی ذکر شده را دارا باشند». با رجوع به بند ۵ ماده ۶۰ اساسنامه که مربوط به کمیته حسابرسی است، با این جمله مواجه می‌شویم: «رئیس و معاون این کمیته باید مستقل باشند. چنانچه در هر زمان طی چهار سال منتهی به فعالیت آنها، خود یا اعضای خانواده‌شان (همسر، فرزند، فرزند خوانده یا فرزند ناتنی، والدین، خواهر و برادر، والدین همسر و خواهر و برادر همسر) واجد یکی از شرایط ذیل شوند، دیگر عنوان مستقل را ندارند».

بیشتر بخوانید:

چرا داورزنی از برخورد با تخلفات عزیزی خادم ترسید؟

در این بخش به چه مسئله‌ای اشاره شده که باعث می‌شود حضور یونس اسدی مقدم در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال غیر قانونی شود? بخش الف بند ۵ ماده ۶۰ اساسنامه می‌گوید: «در فدراسیون و/یا هر یک از باشگاه‌ها، لیگ‌ها، اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا (و شرکت و سازمان‌های زیر مجموعه آنها) دارای سمت یا قراردادی (مستقیم یا غیر مستقیم) باشد که برای آن حق الزحمه پرداخت می‌شود و یا دارای سمتی داوطلبانه باشد که برای آن هرگونه حق‌الزحمه پرداخت گردد.» همانطور که پیداست بند ۵ ماده ۶۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام کرده در صورت فعالیت یکی از اعضای خانواده رئیس، معاون و اعضای کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال در فدراسیون، باشگاه‌ها و...  آنها دیگر عنوان مستقل را ندارند و به این ترتیب شرایط احراز را نخواهند داشت.

در زیر تصویر مربوط به بند ۵ ماده‌های ۶۰ و ۶۲ که با خط قرمز مشخص شده را مشاهده می‌کنید:

فدراسیون فوتبال , شهاب‌الدین عزیزی خادم , میرشاد ماجدی ,

فدراسیون فوتبال , شهاب‌الدین عزیزی خادم , میرشاد ماجدی ,

حال طبق این بخش از اساسنامه چگونه یونس اسدی مقدم فاقد شرایط احراز برای ادامه فعالیت در کمیته اخلاق است؟ علی اسدی مقدم، فرزند یونس اسدی مقدم، متولد ۱۶ مرداد ۱۳۸۱ و با کد ملی *******۰۳ با باشگاه نساجی مازندران قراردادی به اعتبار سه سال دارد که این قرارداد با شماره ۱۳۲/۱ در هیئت فوتبال استان مازندران به ثبت رسیده است.

در زیر تصویری از قرارداد علی اسدی مقدم با باشگاه نساجی و برگه ثبت آن در هیئت فوتبال استان مازندران را می‌بینید:

فدراسیون فوتبال , شهاب‌الدین عزیزی خادم , میرشاد ماجدی ,

فدراسیون فوتبال , شهاب‌الدین عزیزی خادم , میرشاد ماجدی ,

طبق این قرارداد که ۶ مهر ۱۴۰۰ در هیئت فوتبال استان مازندران به ثبت رسیده، یونس اسدی مقدم از زمان ثبت این قرارداد شرایط احراز را برای ریاست کمیته اخلاق از دست داده و شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس وقت فدراسیون فوتبال باید اقدام به برکناری او کرده و رئیس جدید را تا زمان برگزاری مجمع انتخاب می‌کرد. طبق اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال و بر اساس بند ۴ ماده ۶۲ مجمع فدراسیون باید ارکان قضایی فدراسیون را انتخاب کنند. همانطور که در این بند آمده است: «رئیس، معاون و اعضای ارکان قضایی بنابر پیشنهاد هیئت رئیسه فدراسیون و توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و هیچ یک از آنها نمی‌توانند در سایر بخش‌های فدراسیون عضویت داشته باشند.» ضمن اینکه بند ۶ ماده ۶۲ اساسنامه می‌گوید: «اگر رئیس، معاون و اعضای ارکان قضایی انجام وظیفه رسمی خود را در طی دوران مسئولیت به صورت دائمی متوقف نمایند، هیئت رئیسه می‌بایست شخص دیگری را جهت انجام وظایف مربوطه تا زمان برگزاری مجمع عمومی بعدی جایگزین نماید.»

در این بخش، عزیزی خادم که ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، با ادامه تخلف خود مبنی بر عدم برگزاری مجمع برای انتخاب نواب رئیس و اعضای ارکان قضایی فدراسیون، اجازه نداد رکن قضایی به صورت قانونی انتخاب شوند. با توجه به اینکه این کمیته‌ها نمی‌توانستند تا زمان برگزاری مجمع بلاتصدی باشند، رؤسای ارکان قضایی که طبق اساسنامه قبلی انتخاب شده بودند، به کار خود ادامه دادند و همچنان مشغول به فعالیت هستند، اما سؤال اینجاست که چرا عزیزی خادم پس از حضور فرزند یونس اسدی مقدم در تیم نساجی، اقدام به برکناری رئیس کمیته اخلاق و انتخاب شخص دیگری به انتخاب هیئت رئیسه نکرد؟

شاید این مسئله و تخلف از سوی عزیزی خادم یکی از ده‌ها موارد تخلف او بود که باعث عزلش از سوی هیئت رئیسه شد و حالا نزدیک به ۲۰ روز می‌شود که میرشاد ماجدی سرپرستی فدراسیون را به عهده گرفته است. آن هم پس از یک حرکت دموکراتیک از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که عزل موقت رئیس فدراسیون را طبق اساسنامه رقم زدند. حالا که این هیئت رئیسه نشان داده بر مدار قانون حرکت می‌کند و با رویکرد همراه با تخلف عزیزی خادم زاویه داشته، انتظار می‌رود اصلاحات قانونی فدراسیون را هر چه زودتر رقم بزند. شاید جلوگیری از بی‌اخلاقی قانونی در کمیته اخلاق جزو مهم‌ترین موارد آن باشد و میرشاد ماجدی باید هر چه زودتر یونس اسدی مقدم را که شرایط احراز و عنوان مستقل را ندارد برکنار کند و به همراه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، فردی جدید را تا برگزاری مجمع برای تصدی این کمیته برگزیند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 0
    عزیزی خادم فقط آمد یک پولی به جیب زد و بس ولاغیر
  • سعید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    بهترین بازیکن خارجی برای استقلال گرفت جبارف تیام دیاباته پادوانی گادوین منشا و بازیکنان خوب داخلی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس