دومین سوال از عبدالملکی درباره اشتغال اعلام وصول شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه‌اندازی سامانه سوت زنی، تخلفات و گزارش‌ها از فساد را در شرکت‌ها و صندوق های زیرمجموعه های این وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «حجت الله عبدالملکی» روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه «سوت زنی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این سامانه روی سایت اصلی وزارتخانه وجود دارد و مردم می‌توانند گزارش‌های فساد را مرتبط با هر سازمان و یا شرکتی ثبت کنند، هر شخصی می‌تواند گزارش خود را به عنوان گزارشگر حرفه‌ای ثبت و همکاری کند، حتی می‌توانند گزارش را بدون ثبت هیچ اطلاعاتی ثبت کند.

وی افزود: سامانه یک رمز ورود برای فرد تعریف می‌کند و او می‌تواند نتیجه را اعلام کند. این یک فرصتی برای گروه وزارتخانه است تا با اختلالات، فساد و تبانی آشنا شوند و فایل‌هایی نیز قابل بارگزاری است و نظارت همگانی از امروز آغاز شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: ۱۵۰ هزار همکار در کشور داریم که می‌توانند موارد فساد را گزارش کنند و مردم نیز دسترسی به سامانه دارند. با ایجاد شفافیت و بستر امن برای گزارشگری منافذ فساد را ببندند.

وی با اشاره به اینکه افرادی متصدیان، مسائل فساد برانگیز یا فساد آلود را دخیل می‌کردند، از هم اکنون بدانند که هزاران چشم آنها را دنبال می‌کند، گفت: ممکن است با تبانی چیزی را ارزان‌تر بفروشند و اصلا نباید احساس امنیت کنند. بسیار جسارت می‌خواهد در این شرایط کسی فساد انجام دهد. قطعا ما گزارش‌هایی را دریافت خواهیم کرد و به این گزارش‌ها رسیدگی و اعلام خواهد شد که این یکی از مسیرهای اصلی برای بستن منافذ فساد خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان داشت: ارائه گزارشی در زمینه رفع تعارض منافع و مبارزه با فساد را در این ۶ ماه پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که انجام شد جمع آوری پرونده‌ها بود که محورها و گزارش‌ها را گردآوری کرده و راستی آزمایی اولیه انجام دادیم؛ علاوه بر آن، رده‌های حراستی و بازرسی وزارتخانه که تعداد قابل ملاحظه‌ای پرونده در اختیارشان بود، مکاتبه‌ای با روسای دستگاه‌های وزارتی کشور، ریاست دیوان محاسبات کشور، وزیر اطلاعات، ریاست کمیسیون اصل نود مجلس، رئیس سازمان سپاه، بازرسی ریاست جمهوری و مراجع اصلی نظارتی در کشور هستند، داشتم و درخواست کردیم پرونده های مفتوحی که مربوط به حوزه های زیرمجموعه این وزارتخانه را دارن یا گزارش و سرنخ‌هایی دارند به ما بدهند تا بررسی‌های لازم را انجام بدهیم و پرونده‌ها تدوین و تکمیل شود.

عبدالملکی با بیان اینکه صدها گزارش از این طریق جمع آوری شده است، گفت: پرونده‌ها در سیر مراحل تکمیل قرار گرفته و به میزان تکمیل و ارسال می‌شود.  در ارتباط با مسیرهای مشخص فساد که شناسایی شدند، سعی کردیم به محض شناسایی به لحاظ حقوقی با بخشنامه آن مسیر را کور کنیم تا بعد از آن اگر کسی کار را انجام داد، متخلف شناخته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اعطای سکه و کارت هدیه و بودجه محرمانه در ارتباط با ایام نوروز،   گفت: متاسفانه در برخی از شرکت‌ها این موضوع وجود داشت که به نام عیدانه به افراد خارج از سازمان داده می‌شد.

وی اضافه کرد: سامانه سوت زنی طراحی شد تا اگر مردم مواردی را مشاهده کردند، اعلام و در سامانه ثبت شود. گزارش‌هایی داریم که میلیاردها تومان در برخی از شرکت‌ها به افرادی که خارج از مجموعه عیدی داده شد یا به بخش‌های اداری و بخش‌های دیگر می‌دادند.

عبدالملکی بیان داشت: این‌ها از منظر ما فساد و خیانت در امانت است در حالی که نیروهای ما امانت دار مردم هستند  که در جریان بررسی پرونده‌ها نیز شناسایی شدند که منفذ فساد است.  

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که در این مقطع کوتاه بتوانیم بگوییم فساد را از مجموعه اموال و دارایی مردم پاک و به زودی مدیران پاک و فسادستیز را منصوب کردیم و هر جا مجاری متعارف فساد بود، بسته شدند و می‌توانیم امیدوار باشیم این صلابت که در این واحدها اتفاق می‌افتد، ثمره آن افزایش کارآیی و سودآوری در این شرکت‌هاست که طبیعتا سود و نفع آن برای مردم است. همچنین از همکاران در ستاد مبارزه با مفاسد که این اقدامات را انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رسانه ها درخواست کرد: موضوع آماده بودن سامانه سوت زنی را به اطلاع عموم مردم برسانند و از هر طریقی چه رسانه ملی، روزنامه‌ها، فضای مجازی و سایت‌ها به گوش مردم برسانند.

وی بیان داشت: سرور این سامانه صد درصد امن است و در اختیار حراست قرار دارد. هیچ دسترسی شخص دیگری به این سامانه وجود ندارند و کسی تصور نکند با یک گزارشگری مساله‌ای برایش ایجاد می‌شود. تدابیر لازم اندیشیده شده برای اینکه نهایت امنیت برای گزارشگری را فراهم کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه این وزارتخانه چهار کلان پروژه را برای بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم پیگیری می‌کند، گفت: موضوعی که حوزه‌های اصلی زندگی مردم را شامل می‌شود، کار، آیته، رفاه و اموال مردم است.  بحث کار مردم همان موضوع اشتغال است که در چارچوب زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AU ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    بسیاری از افراد حراستها مساله دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس