رییس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

رییس جمهور با حضور در جزیره آشوراده از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد .

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی ‌در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان ‌گلستان سفر کرد تا ضمن بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه و کشاورزی‌، با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم دیدار کند و در پایان سفر ضمن حضور در نشست شورای اداری به جمع‌بندی مشکلات استان بپردازد.

در این سفر که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، معاون امور بانوان و خانواده، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزیران کشور، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، آیت الله رئیسی‌ مشکلات پهنه آبی خلیج گرگان، را از نزدیک بررسی خواهد کرد و در خصوص آخرین وضعیت طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر تصمیم گیری خواده کرد.

رییسی در این بازدید به همراه جمعی از اعضای هیات دولت، نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان با قایق وارد جزیره آشوراده شد و از محل اجرای پروژه طرح طبیعت گردی این جزیره بازدید کرد.

 طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده فروردین امسال در ستاد ملی تالاب‌ها به تصویب رسیده بود.

ببینید:

فیلم/ رئیسی: کار متفاوتی در گرگان انجام خواهد شد

طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسئولین گلستان در دهه‌های اخیر بود که سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد.

رییس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شد.

ببینید:

فیلم/ ورود رئیسی به گرگان

پس از مراسم افتتاحیه این پروژه کش و قوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرایی گلستان آغاز شد که در نخستین گام و با پیگیری های تشکل‌های محیط زیست، مساحت طرح گردشگری در آشوراده از ۳۸۰ هکتار به ۳۸ هکتار کاهش یافت.

در طرح جدید قرار شد، کل طرح گردشگری در ۳۸ هکتار اجرا شود و فقط ۲۲ هکتار آن به صورت زون متمرکز گردشگری در مجاورت بافت مسکونی و متروک فعلی آشوراده قرار داشته باشد تا آسیبی به این زیستگاه وارد نشود.

پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده شامل ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورد نیاز حضور گردشگران است.

جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است در سال ۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

بازدید رئیس جمهور از خلیج گرگان

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر استانی خود به گلستان، از خلیج گرگان به عنوان تنها خلیج ایرانی دریای خزر بازدید کرد. آیت الله رئیسی در این بازدید با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن از وضعیت تراز آبی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

رییس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

این خلیج در سال‌های اخیر حدود یک سوم از مساحتش خشک شده. خلیجی که در دولت تدبیر و امید برای نجاتش فقط وعده داده‌اند و اکنون گلستانی‌ها احیای مجدد آن را از دولت انقلابی تقاضا دارند.

اکوسیستمی که در سال‌های اخیر به علت پسروی آب دریای خزر، کاهش آب ورودی رودخانه‌ها به آن و بسته شدن کانال‌های ارتباط دریا با این خلیج حدود یک سوم مساحت 40 هزار هکتاری آن خشک شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    آشوراده قبلا جزیره بود. حالاشبه جزیه است و بزودی ل خشک شدن کامل خلیج گرگان تبدیل به یک بندر خشکی معمولی می شود.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 19
    رییسی کمتر تفریح کن
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    16 15
    به صورت سرزده رفت جزیره و گفت همه نهارخوردین
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      8 5
      خودت بمال
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 1
      طرفداران تفکر خودت بمال و صبح جمعه فهمیدم بایدم ناهار خوردین براشون خنده دار باشه. لیاقتشون همون کسی است که رای بهش دادن اونم هشت سال بهشون خندید و این بلا رو سر مملکت آورد مثل اکراینی ها که رفتن به یه دلقک رای دادن اینم عاقبتشون
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      8 3
      تمسخر و استهزاء کسی که حتی نهار نخوردن کارمندش براش مهمه، شخصیت انسان رو زیر سوال میبره. قبل از حرف زدن، فکر کن. حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرمایند: «هنگامی که عقل کامل شود، سخن کم می‏شود».
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      مسخره کردن از ویژگی های ... است. در ضمن شما به جای صفحات غیر اخلاقی یه سر به صفحه رئیس جمهور بنداز تا موضوع ناهار خوردی بفهمی.
  • سعید آبدار IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 7
    رئیس جمهور و تیمش خوب میدونند جمعه را کجا و چجوری خوش بگذرونند...!!!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 1
      فهم داشته باش آقای رئیسی روزای جمعه سفر استانی میره و آخرش استان گلستان باید می رفت امثال شما با رای دادن به یه بی عرضه ملت رو بیچاره کردید
    • CY ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 1
      کاش اون قبلی هم می‌دونست کجا بره، منتهی خواب بود. درود به شعور و زحمت آقای رئیسی
  • احمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 3
    ای کاش دولت اصلاحاتچیها ی لیبرال غربگدا یک دهم تلاش آقای ریسی وتمیش رانداشتن الان وصع ایران خیلی بهتربود خداقوت رییس جمهور مظلوم پرتلاش بی ادعا
  • ZOHA IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 3
    سفرباقایق ازکشتی ازسفرای زمینی هوایی خیلی بهتره وآب وهوای آدم خیلی عوض میشه! (بهشون خوش بگذره)....... البته اگه قاطی سفرکاری سفرتفریحیم باشه زیادجالب نیست.....
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 1
      ارزانترین راه برای رفتن به جزیره همین قایق است اگه با بالگرد میرفت چرت و پرت های دیگه میرفتید روتون نمیشه بگید چرا شنا نکرده تا اونجا
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 2
    بهتر است همان نام دریای مازندران یا کاسپین را به کار ببریم.
    • علی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 7
      نژاد پرست
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 2
      آقا علی نام رسمی و بین المللی این دریاچه کاسپین است و این چه ربطی داره به نژادپرستی.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      آخه این خودشو عثمانی میدونه. بهش بر خورده میگه نژاد پرست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 2
    شرط میبندم حسن اسم این به گوشش نخورده.تازه در زمان حسن 4000 تن گچ تو گمرک دپو شده تا فاسد شده.
  • GB ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    زیاد اونطرفها نرو
  • محسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    کاش یه سر هم به این سازمان بورس میزد
  • SE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    جزیره ای که امیرکبیر اختیارش را به روسیه تزاری سپرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس