کد خبر 1347221
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ریشه‌کنی فقر دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بزرگی در انقلاب برای محرومیت زدایی انجام شده است، گفت: دولت سیزدهم به حمایت از محرومان توجه ویژه ای دارد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دومین همایش فرهنگ و ترویج قرض الحسنه که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با عنوان «قرض نیکو» برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد، ترویج فرهنگ نیکوکاری برای ریشه کن کردن فقر را ضروری دانست.

حسینی با اشاره به تاکید رییس جمهور برای رفع فقر و محرومیت زدایی در کشور گفت: کمیته امداد امام خمینی با داشتن پشتوانه مردمی جامعه را به سمت رفع محرومیت هدایت می کند.

وی با اشاره به تاکیدات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر رفع فقر اظهار کرد: کمیته امداد در این‌باره گام های بلندی برداشته و به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است، به طوری که در کشورهای دیگر از این الگو برای محرومیت زدایی پیروی می‌کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر محرومیت زدایی بوده است و تشکیل جهاد سازندگی در روستاها و کمیته امداد جزء نخستین دستورات امام (ره) بود، گفت: با همه مشکلات موجود در این ۴۳ سال به خصوص جنگ تحمیلی که مشکلاتی ایجاد کرد، اما کارهای بزرگی در راستای محرومیت زدایی انجام شده است‌ و البته همچنان جای کار وجود دارد و باید تلاش کرد تا فقر ریشه کن شود که دولت سیزدهم به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

حسینی افزود: رئیس جمهوری نیز فرمودند که فقر مطلق زیبنده کشور و جامعه اسلامی ما نیست. اگرچه رئیس جمهوری به این امر توجه و تاکید دارند اما مردم هم باید در صحنه حضور داشته باشند چون هر کاری اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به نتیجه نمی‌رسد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری  با بیان اینکه مردم نشان داده‌اند احساس تعهد و مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: همانطور که پیامبر در صدر اسلام پیمان اخوت ایجاد کرد تا مردم اهل ایثار باشند این تحول صدر اسلام نیز در مردم ما به دلیل باور و ایمان به قرآن رخ داده است. انقلاب اسلامی ما نیز بر خلاف روال نظام سرمایه داری، فرهنگ و روحیه جدیدی را حاکم کرد و تبیین این همه ایثار و گذشت و فداکاری در دوران انقلاب و جنگ و دفاع از حرم و تمام حوزه های مورد نیاز کشور بسیار مهم است و باید اینها گفته و تشویق شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خدمات قرض الحسنه پس از انقلاب گسترش ویژه‌ای پیدا کرد، گفت: در حال حاضر جوانان نخبه‌ای که از نبوغ زیادی برخوردارند وجود دارند اما به امکانات لازم دسترسی ندارند و این اهمیت قرض‌الحسنه را نشان می‌دهد که اگر به این جوانان کمک شود، کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه شده است.

حسینی در پایان افزود: دولت هر ساله در تسهیلات بانکی منابعی را برای قرض الحسنه قرار می‌دهد اما اگر این روحیه در کل جامعه ایمانی وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی با آن انجام داد. امیدواریم این حرکت آغاز شده با استقبال خوبی همراه باشد و شاهد گسترش آن باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    تشکرازدولت. یکی ازتوجهات دولت اینه که بقشرضعیف مدد جوی کمیته یابهزیستی 20درصدبه مستمریشون اضاف کرده مثلا دریخانواده 5نفره فقط ینفرش 300هزارتومن مستمری میگیره یا ازکارافتاده باشه بابیسرپرست بقیه یارانه 100هزارتومنی فرق میان ملت عادی باکمیته اینه ک 45هزارتومن بیشتریارانه میدن ایا این میشه توجه وکمک؟ اخه 20درصدافزایش امسال مگه چند تومن میشه؟ مستمری 100تومنی میشه 120هزارتومن ایااین کمک فقررابدترمیکنه یاریشه کن فقط منت نذارندکافیه..چرافکر میکنن به کمیته ایهامیلیونهاپول میدن؟ اخه 100تومن 200تومن میشه باهاش یروزغذاخورد؟؟ پول یروزه بااین اجاره خانه بالا و..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس