کد خبر 1347165
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
باخ: مخالف افزایش تحریم‌ها علیه روسیه هستیم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت که تصمیمی برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه در صورت آتش‌بس یا توافق صلح پس از تهاجم روسیه به اوکراین ندارد.

به گزارش مشرق، IOC روز دوشنبه اعلام کرد که فدراسیون‌های ورزشی امکان شرکت ورزشکاران روس و بلاروسی را در مسابقات جهانی فراهم نکنند. این اعلامیه منجر به اقدام تعدادی از فدراسیون های ورزشی شد که تحریم‌هایی را در کنار فیفا و یوفا علیه روسیه اعمال کردند.

توماس باخ،‌ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته برای افزایش تحریم‌ها در مناسبت آتش‌بس یا توافق صلح اقدامی انجام داده است، اظهار کرد که پس از بررسی‌های طولانی، سازمان با چنین روشی مخالفت کرده است. باخ گفت که هیچ تحریمی در مخالفت با کمیته المپیک روسیه اتخاذ نشده است زیرا این کمیته در قبال تهاجم روسیه به اوکراین مسئول نبود.

باخ اضافه کرد: شما احتمالاً فقط می‌توانید این افراد را به خاطر نقض قانون اساسی المپیک مقصر بدانید و هرگز مردم روسیه، ورزشکاران و کمیته المپیک روسیه در این مورد مسئول نیستند.

باخ همچنین اظهار کرد که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین صحبت نکرده است.

فدراسیون‌های ورزشی روابط تجاری با شرکت‌های روسی را کاهش داده‌اند و یوفا نیز حمایت مالی خود را از آژانس انرژی گازپروم لغو کرده است. این در حالی است که استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه گفته است که توصیه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک برای ممنوعیت ورزشکاران روس از حضور در مسابقات بین المللی در تمام رشته‌های ورزشی، نقض حقوق آن‌هاست.

کمیته بین‌المللی المپیک از مسئولان و نهادهای ورزشی خواسته که پرچم و سرود روسیه را در رقابت‌های ورزشی منع کنند و رویدادهایی را که قرار است در روسیه برگزار شود، به مکان دیگری منتقل شود.

ورزشکاران روس بعد از رسوایی دوپینگ این کشور، تحت عنوان کمیته المپیک روسیه در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شدند. کمیته بین‌المللی المپیک همچنین از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش درخواست کرد که همین اقدام را علیه بلاروس انجام دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس