کد خبر 1346990
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
اولیانوف:به خط پایان مذاکرات وین نزدیک هستیم/احتمال شکست گفت‌وگوها بعید است

مذاکره کننده ارشد روسیه احتمال شکست مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را بعید دانست و اظهار داشت که گفت‌وگوها به خط پایان نزدیک شده و هر لحظه امکان توافق درباره مسائل باقی مانده وجود دارد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف گفت: به خط پایان خیلیی نزدیک هستیم اما برخی مسائل باقی‌ مانده که باید حل و فصل شود.  وی افزود: این مسائل می‌تواند هر لحظه حل و فصل شود، کسی چه می‌داند شاید همین فردا. اما تا این لحظه، مسائل باقی مانده و به محض رفع آن‌ها نشست کمیسیون مشترک احتمالا در سطح وزرا برگزار می‌شود.

این دیپلمات روس سپس اظهارات خود را تصحیح کرد و بیان داشت که برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام پس از دست یابی به توافق نهایی ضروری است اما می‌تواند در هر سطحی برگزار شود. وی گفت:  این یک روند دیپلماتیک طولانی است بنابراین مناسب است که وزرا توافق نهایی را تائید کنند؛ هرچند در سطح مدیران سیاسی قابل تائید است، اما وزن سیاسی وزرا بیشتر است»

اولیانوف در پاسخ به این سووال که از نظر او کدام طرف باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند بیان داشت: به‌نظرم هر دو طرف درست می‌گویند و از زاویه خودشان به مسائل نگاه می‌کنند. این مساله به گفته او در دیپلماسی چندجانبه‌گرایی عادی است.

مذاکره کننده ارشد روسیه در پاسخ به سووالی درباره پرونده ادعایی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که این مساله به زودی حل و فصل و برای آن بیانیه‌ای صادر شود.

او در پاسخ به این سووال که آیا ممکن است مذاکرات شکست بخورد گفت بعید است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس