ویژه ها

اشخاصی که رسانه های اصلاح طلب به عنوان الگوی دیپلماسی و میدان معرفی می کنند، هم تأمل برانگیز است و هم مضحک.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** «دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «رئیس جمهورِ در میدان» نوشت: «رئیس جمهور اوکراین این روزها در مرکز خبرها و توجهات است. مقاومت او در مقابل روسیه، رد درخواست آمریکا برای خروج از کشور و تلاش برای هم افزایی ملی از او یک چهره مبارز و وطن پرست را تصویر کرده است که با لباس نظامی در میدان جنگ ایستاده است. »

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

اشخاصی که رسانه های اصلاح طلب به عنوان الگوی دیپلماسی و میدان معرفی می کنند، هم تأمل برانگیز است و هم مضحک.

پیش از این در شهریور سال ۹۹  تصاویر و ویدئوی دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور وقت آمریکا (دونالد ترامپ) در کاخ سفید بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.   دونالد ترامپ، در اقدامی تأمل برانگیز برخلاف قوانین و آداب رسمی دیپلماتیک – مبنی بر اینکه همتایان دو کشور در دیدار دوجانبه باید جایگاه مشابهی داشته باشند -در حالی که خودش پشت میز بزرگ کارش نشسته بود، در اقدامی تحقیرآمیز و البته توهین آمیز الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان را روی یک صندلی معمولی در مقابل خود نشاند.

در بخشی از این دیدار، ترامپ به مفاد توافق امضاشده میان خود و رئیس جمهور صربستان پیرامون انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی اشاره می‌کند، طرف صرب با تعجب به اطراف می‌نگرد و بر خلاف رسم معمول در امضای توافقات بین‌المللی، صفحات توافق را ورق می‌زند و صفحات پیشین را مطالعه می‌کند. این رفتار عجیب، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی مواجه شده و حتی عده‌ای گفته‌اند گویا ووچیچ نمی‌دانسته چه توافقی را امضا می‌کند.

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است
«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

این دیدار با انتقاد رسانه ها و تحلیلگران مسائل بین الملل در کشورهای مختلف مواجه شد. تحلیلگران و رسانه ها، رفتار رئیس جمهور صربستان را رفتاری تحقیرآمیز و ذلت بار توصیف کردند. اما نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های اصلاح طلب در ایران، از این نحوه مذاکره تمجید کردند!

در همین رابطه نشریه «صدا» -متعلق به حزب اتحاد ملت- از اقدام تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان استقبال کرده و از رفتار عجیب وی تمجید کرد. این نشریه اصلاح طلب در همین رابطه در مطلبی نوشت: «آیا اقداماتی از جنس کنش رئیس‌جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او دانست؟    فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛   اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند،  باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند!؟    رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این استهمچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ.»

رئیس جمهور صربستان با آن خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال اصلاح طلبان این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی نامیدند!

حالا همین طیف، رئیس جمهور اوکراین را در قامت «مردِ میدان» تصویر کرده است. در روزهای گذشته یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود: «وقتی یک کمدین بدون نظارت استصوابی رئیس جمهور می‌شود، دو اتفاق می‌افتد:۱- دموکراسی به خطر می‌افتد، حکمرانی جوک می شود! امنیت ملی ذبح می‌شود!؛ کسانی که به یک دلقک و کمدین رای می دهند، دیگر نمی خندند باید گوشت جلوی توپ دشمن شوند و اشک بریزند!؛ اوکراینی‌ها اکنون چرا باید با روسها بجنگند!؟  برای اینکه روی قبر کشته شدگان بنویسند؛ «شهید راه گسترش ناتو به شرق اروپا»! آیا این آرمان ارزش جنگیدن دارد!؟».

رهبر معظم انقلاب- ۱۰ اسفند ۱۴۰۰- فرمودند: «امروز اوکراین قربانی سیاست بحران‌سازی آمریکا است زیرا آمریکا بود که با دخالت در مسائل داخلی اوکراین، راه انداختن اجتماعات و ایجاد کودتای مخملی و رنگی، حضور سناتورهای آمریکایی در اجتماعات معارضان و جابجا کردن دولتها، این کشور را به این نقطه کشاند... ما در اوکراین طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم، اما علاج بحران در صورتی ممکن است که ریشه‌های آن شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین، سیاستهای آمریکا و غرب است که باید آن را شناخت و بر اساس آن قضاوت و اقدام کرد.»

ایشان در ادامه تاکید کردند: «اگر در اوکراین مردم وارد میدان می‌شدند، وضع دولت اینگونه نمی‌شد اما چون مردم دولت را قبول نداشتند وارد نشدند. همچنانکه مردم در زمان حمله آمریکا به عراق در دوران صدام به میدان نیامدند اما همین مردم در مقابل حمله داعش به میدان آمدند و با سرکوب آن خطر بزرگ، داعش را به عقب راندند.»

** روزنامه  شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

«محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب و از حامیان عملکرد دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: « امروزه بیش از ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است؛ صنایع گاز، نفت، پتروشیمی، صنایع سنگین مثل فولاد و خودروسازی‌ها

وی افزود: «به نظرم تصمیمی شجاعانه در حاکمیت و نظام لازم است که کار را به لحاظ سیاست‌گذاری و فکری یکسره کنند. مثلا در مورد ارز چهارهزارو ۲۰۰تومانی و حذف آن، دولت اراده‌ای دارد اما مجلس اجازه نمی‌دهد. در این دولت و دولت قبلی هم این مشکل وجود داشت. موضوع حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰‌تومانی، به لحاظ داشتن تبعات، موضوع بزرگی است‌ اما به لحاظ کلیت اقتصاد موضوع خرد حساب می‌شود. در اینجا حتی شجاعت و رشادت فکری برای تصمیم‌گیری درباره‌اش وجود ندارد

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «همین مشکل با سیاست خارجی هم وجود دارد؛ تکلیف‌مان با مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. حتی وقتی رهبری عملا بیانی اذنی هم صادر می‌کنند، باز تکلیف مجموعه‌ها روشن نیست.»

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته مدعی بود که دولت روحانی هیچ اختیاراتی ندارد و نهایتا ۱۰ الی ۲۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است. حالا همین طیف مدعی هستند که دولت ۷۵ درصد اقتصاد را در اختیار دارد.

اصلاح طلبان بارها مدعی شده اند که امور کشور در اختیار دولت پنهان است و قوه مجریه صرفا تدارکاتچی است. اما در موعد انتخابات ریاست جمهوری، همین جماعت به صف شده و شاهد ترافیک کاندیدا در اردوگاه اصلاح طلبان هستیم.

برای نمونه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حداقل ۲۰ نفر و از جمله عباس آخوندی برای حضور در پاستور اعلام آمادگی کردند. به نظر شما آیا اصلاح طلبان برای در اختیارگرفتن پست «تدارکاتچی» و «هیچ کاره» اینطور سر و دست شکستند؟

ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب برای راهیابی به پاستور، یکبار دیگر بر بی صداقتی این طیف با مردم صحه گذاشت. رئیس جمهور اختیارات فراوان و امکانات گسترده ای دارد، اما مسئله اینجاست که متاسفانه دولت آقای روحانی و شخص رئیس جمهور در ۸ سال گذشته، اهتمام و اراده ای برای بهره مندی از این اختیارات با هدف رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم را نداشت.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان از اشخاصی همچون اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری برای ۱۴۰۰ نام بردند، این در حالی است که وی ۸ سال معاون اول رئیس جمهور بوده و یکی از بانیان اصلی وضع موجود است.

در هفته های گذشته   «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی اذعان کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی، «استخوانی در گلو» است. پیش از آن نیز «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در توئیتی نوشته بود: «دو پوست موز زیر پای دولت(رئیسی) است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟.»

دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها یک قلم از میراث اقتصادی دولت روحانی برای دولت سیزدهم است. میراثی که حامیان سابق آن، از آن به عنوان پوست موز زیر پای دولت و استخوان در گلو نام می برند.

لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب - ۱۹ دی ۱۴۰۰- در دیدار با مردم قم فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد».

رهبر انقلاب در بیانات مذکور از یکسو تاکید می کنند که می توان در مقطعی با دشمن مذاکره کرد و همزمان تصریح می کنند که تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو، جزو اصول انقلاب است. با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب این بخش از بیانات را تقطیع و تحریف کرده و مدعی شده اند که رهبری برای مذاکره مستقیم با آمریکا اذن داده اند.

** بانیان مشکلات اقتصادی به دنبال شریک جرم می گردند  

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «از کسانی که عنوان "وضعیت موجود" را ابزار تبلیغاتی خود قرار داده‌اند، باید سؤال شود آیا این وضعیت مطلوب است و یا منظورشان اینست که منفی است. اگر مطلوب است، چرا آن را به چماق تبدیل می‌کنید و بر سر قبلی‌ها می‌زنید؟ و اگر نامطلوب است، اولاً چرا اینهمه سخن از پیشرفت می‌گوئید و ثانیاً چرا نقش خود را در پدید آمدن آن انکار می‌کنید و نمی‌پذیرید که از صدر تا ذیل همه در پدید آمدن این وضعیت سهم دارید؟ ».

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

همچنین روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «یارانه هشت ماه برابر یک کیلو آجیل» نوشت: «قیمت کالاها و به خصوص گروه خوراکی نشان می‌دهد که ممکن است "کاهش تورم" به یکی از چالش‌های تیم اقتصادی در سال آتی بدل شود .... قرار است وضعیت سال آتی بهتر از سال جاری باشد و تورم نیز کاهش یابد؛ این را وزرای اقتصادی دولت و رییس بانک مرکزی وعده داده‌اند...حال باید دید در سال آتی تیم اقتصادی دولت و رییس کل بانک مرکزی چگونه ثبات را به اقتصاد باز می‌گردانند

«دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ روزنامه شرق: ۷۵ درصد اقتصاد کاملا دست دولت است

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای مسئله آواربرداری از میراث دولت روحانی را غیرمنطقی جلوه می دهند که گویا روحانی کشور را در بهترین شرایط و در وضعیتی بی نظیر به دولت سیزدهم تحویل داد.

دولت قبل در رویکردی غلط همه امور کشور را به برجام و FATF گره زد و این اقدام موجب شد که خسارت های فراوانی به مردم تحمیل شودبرای مثال بی عملی دولت قبل در ساخت مسکن برای مردم، هیچ ربطی به تحریم و FATF نداشت و صرفا ناشی از سوءمدیریت و بی تدبیری بود. سوءمدیریتی که موجب شد قیمت مسکن حدود ۷۰۰ درصد گران شود.

در حقیقت دولت روحانی و به عبارتی دولتِ اصلاح طلبان و به عبارت دیگر «دولتِ سوم خاتمی» میراثی شوم در حوزه اقتصادی برای دولت سیزدهم به جای گذاشته است.

رکوردزنی دولتِ اصلاح طلبان در تورم، بیکاری، نقدینگی، ضریب جینی،  تصمیم غلط و غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی، اجرای غلط طرح سهمیه بندی بنزین، حذف کارت سوخت، بی عملی در ساخت مسکن، عدم مدیریت صحیح بازار خودرو، تورم ۴۳ درصدی، افزایش ۸ برابری قیمت دلار، حمایت از مدیران نجومی، توتال، تبعات قرارداد کرسنت، حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، هادی رضوی و...تنها بخشی از کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی در ۸ سال اخیر است.

طبق آمارها، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اقتصاد کشور چهار بار با رشد منفی مواجه شده و درمجموع رشد اقتصادی را در هشت‌سال اخیر به حدود صفر رسانده است. این برای اولین‌بار است که در سه‌دهه اخیر چنین دوران طولانی رشد منفی اقتصادی در کشورمان به‌وقوع پیوسته است. پیش از دولت‌های دهم و یازدهم، شاهد وقوع رشد منفی اقتصادی برای سال‌های مختلفی بوده‌ایم اما دولت دوازدهم، بدترین رکورد را در این زمینه به‌جای گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • از تبار اصلاحات IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 18
    مطلب روزنامه سازندگی درسته حتی خودم هم شیفته زلنسکی هستم
    • DE ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 0
      پس یه لشکر از اصلاح طلبان تشکیل بدید برید جنگ با روسیه. البته اگر یک لشکر «مرد» بین اصلاح طلبان پیدا شدخخخ یه لشکر زیاده. یک گروهان مرد هم پیدا کردید قبوله
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 2
      عکس قدیمیه دلقک میدان هم نیست او
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 1
      زلنسکی یهودی بی بند باریه مرگ بر یهودی اگه بی بند و بار نبود فکر امروز را میکرد و کشورش را از قبل مسلح میکرد پیداست کشورش فقط فکر آهو و اهل با اتکای به اروپا و آمریکا بوده است حالا روسیه بهش درس داد خودت باش
    • عیو ضی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 0
      آقای مهاجری روزنامه طلب لازم نیست پو تین را خدادانی یا ترامپ را وجدانت را بیدار کن که از مردم مظلوم یمن دفاع کن مثل کربلا شده است صدای هل من ناصر رابشنو
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 8
    جنایتکار روسی چی؟
  • محمد IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 10
    ھمین دلقک محکم جلوی روسیھ ایستاد
    • SE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      7 3
      مرد میدانی که جنگ را به اکراین آورده و باعث رنج مردم و ویرانی و نابودی اکراین شده است. عجب مرد میدان احمقی! بمانند احمقهای اصلاحات که خواهان تحویل سلاح و صنعت دفاعی و هسته ای ایران به غرب وحشی هستند تا بدون توان دفاعی لقمه راحتی برای اربابان لیرال امپریالیست شان باشیم.
    • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 6
      همین دلقک اوکراینی به قول تو ببین چه پدری از پوتین در بیاره...../ واقعا چقدر این دلقک فقط باید دستورات را اجرا کند.بیچاره . افراد موساد و سیا و ناتو پشت دوربین ایستاده اند نه جلوی دوربین.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      7 3
      حالا شما صبر کنن ببین. یکی از دلایل مهم که ماموریت روسیه برای انهدام نئونازی ها در اوکرایین را قدری با مشکل روبرو میکند اینست که ارتش روسیه هیچ علاقه ای به آسیب زدن به مردم عادی حین عملیات گسترده ندارد. جایی که همین نئونازی ها بدستور ناتو اجازه خروج افراد عادی از مناطق درگیری را نمیدهند تا مثل داعش از آنها بعنوان سپر جانی استفاده کنند. در ضمن روسیه مصمم است به هر ترتیبی این ماموریت را پایان دهد حتی اگر لازم باشد تمام اوکرایین و یا با اجازه همگان کل حیات بر روی کره زمین را نایود کند زیرا که در غیر اینصورت روسیه به مانند یوگوسلاوی تجزیه خواهد شد و در نتیجه کلیه منابع و قلمرو آن تحت نظر شبکه مالی غرب و صهیونیسم تصرف میگردد. پس توجه داشته باشید که با چه مقوله عظیمی سر و کار داریم. این دیگر شوخی نیست. وقتی پوتین اینکار را شروع کرد مطمئن بود تا آخر آن خواهد رفت.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      5 3
      باعث تجزیه کشورش شده مرتکه احمق تاریخ از او مثل فتح علی شاه یادمیکنه
    • CA ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 1
      جنگ را این شروع کرد یا پوتین
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 2
    دلقک یهودی اوکراینی مرد میدانِ سرمایه های اسرائیل در ایران، این درست تر است
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    16 3
    زلنسکی،دلقکی بود که معیارهای مد نظر سرویسهای غربی را داشت و توسط آنها وارد گود سیاست شد،حالا وجه اشتراک زلنسکی با حسن فریدون در چیست که وی را توسط ماسونهای انگلیسی انتخاب و معرفی شد،آیا زلنسکی احمق و اهل بزم و خود شیفته بود؟ حسن فریدون طعم آدامس خود را در کدام بزم لو داده بود؟ آیا زلنسکی و حسن فریدون آدامس جویده شده فرد واحدی را میجویدند که اینقدر شبیه به هم و قرار بود کارکرد یکسانی داشته باشند؟ به هر حال ملکه تاریکی به منظور خود نرسید،چه کسی خاله بازی حسن فریدون و زلنسکی را بر هم زد؟
  • ابوالفضل IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 13
    همین دلقک اوکراینی به قول تو ببین چه پدری از پوتین در بیاره
    • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 2
      کی گفته
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 0
      اگه مثل اشرف غنی فرار کرد چی می گی؟ الانشم معلوم نیست کجا هست؟اوکراین خیلی بزرگه یه جای امن قایم شده ودر زمان مناسب جیم فنگ
  • شهاب سنگ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 2
    این طیف بزدل طلب تسلیم طلب ذلیل ب جاش برسه خونه شون میدن ب کدخداشون
  • رضا IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 9
    دلقك كجا بوده چرا چرت ميگيد ؟! بخدا همين دلقكى كه مايه تمسخر شما شده و ادعا ميكنيد مردم قبولش ندارند چنان مايه افتخار اوكراين و مردمش شده كه دنيا رو متحير كرده ، شماها چون قبله آمال تون پوتينه و خيال ميكنيد اين مردك كوتوله كسيه كه ميتونيد بهش تكيه كنيد ؛ طبيعيه كه شجاعت و شرافت رئيس جمهور اوكراين رو ببينيد ! اين بابا داره درس شرافت به دنيا ميده .
    • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      5 2
      همان شرافتی که اصلاح طلبان،به یادگار گذاشتن،،زهی خیال باطل،لطفا سرتون رااززیربرف درارین،
    • DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 1
      دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید. تو اینقدر ساده لوح هستی که نمیفهمی سیا و موساد و ناتو....پشت دوربین ایستادند فقط زلینسکی را فرستادن جلو.
  • سید فروزان CH ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    12 1
    علرغم تمام سو مدیریتهای به عمد افرادی چون اخوندی جای تعجب است که چگونه این افراد می‌توانند در دانشگاه بعنوان استاد تدریس کنند یا آن زشت کلام یک جای کار لنگ میزند در مملکت
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 2
    در تهران (از بقیه ایران خبر ندارم) 2 جریان بیشتر نیست.1- جریان وطندوست خودباور که نمادش حاج قاسمه. 2- جریان آمریکاپرست خودتحقیر که سمبلش دلقک اوکراینه (مسبب ویرانی اوکراین)
  • محمد IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 13
    روسیه اونقدر احمق نیست که صرفا برای جلوگیری از گسترش ناتو به شرق و تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو، پذیرای این همه بحران های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی برای خودش باشه. مطمئنا اهداف بزرگتری در سر روس ها هست که همه عواقب حمله را به جان خریدند. این تحلیل مشرق یک تحلیل جذاب ولی فاقد اعتباره. مثل بسیاری از تحلیل هایی که قبل از حمله روسیه توسط مشرق انجام شد
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ.»/// یادش بخیر. تفاله های آمریکا ....رو هم تئوریزه کردن!! از اینا همیشه بوده. عمرو عاص هم اینکاره بود. اینا عمرو عاص های قرن 21 هستن بدون سرسوزنی تفاوت.
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 1
    دلقک نه عروسک خیمه شب بازی
  • هموطن IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 1
    اینها یا خوابند ویا خودشون را به خواب زدند چون واز 8 سال قبل و از چند دوره پیش هم چشم گداییشون به دستان کدخدایی بوده. می بینند که همون کدخدای توخالی در مواقع ضروری پشت حامیان خودش هم نیست باز خودشون را به خواب میزنند.کسی که خودشو به خواب میزنه را نمیشه بیدار کرد چون نمیخواد از تفکر موهوم بیدار بشه.باشه که خواب به خواب ابدی بشن
  • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 1
    بسیار تأسف آور است که روزنامه های جمهوری اسلامی و اطلاعات به زورنامه تبدیل شده اند و به جای هدایت ملت به نور رذالت تا داخل گور و به عوض کلام حق، سخن لق را به گوش خلق می نیوشانند!!
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    حمایت روزی نامه سازندگی از حامی دوآتشه صهیونی ها و دشمن غدّار ملت مظلوم فلسطین، آن هم با یک عکس جعلی که مربوط به حضورش در سال قبل در رزمایش ارتش اوکراین بوده است، حقیقتاً شرم آور و مشمئز کننده است! اصلاح طلب تهوع آور!!!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      این همه کینه و نفرت و دو قطبی گرایی را پای درس کدام استاد آموختی ؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 1
    از قدیم گفتند .کبوتر باکبوتر باز با باز کند همجنس باهمجنس پرواز .انن اصلاح طلب اوکراینی است این ایرانی اووطن فروش مثل این اون ثمره انقلاب مخملی این هم ره رو او اوسرمایه غرب واین هم مثل ان .وجه اشتراکشان زیاد است چون هردو بیکجا وصلند
  • اصغر DE ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 5
    بدترین رسانه جهان مشرق نیوز یه مش که اگه منافعشونو بگیری جلوی هم می ایستن.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    14 8
    شما بیخود میکنید که به رئس جمهور یک کشور که انتخاب مردمشون با ۶۵ درصد رای کل مردم کشورشون انتخاب شدند توهین میکنید
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    رییس جمهور اوکراین درست مثل رحم اجاره ای افسادطلبان ریش طوسیه وسط میدان است او هم چه قبل وچه درزمان کرونا درست وسط میدان کاخش بود. وعکس رییس جمهور صربستان که مثل شاگرد مدرسه جلوی ترامپ نشسته. چقدر روحانی آرزو داشت جای او جلوی ترامپ نشسته بود ولی نشد
  • NL ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 1
    دلقکه
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    رییس جمهور اوکراین درست مثل ریش طوسی رییس جمهور مورد حمایت افساد طلبان چه قبل وچه زمان کرونا درست وسط میدان کاخ بود ودوسال بیرون نیومد اون عکس رییس جمهور صربستان که مثل شاگرد مدرسه ای جلوی ترامپ نشسته داغ دل روحانی را تازه کرد قدر دوست داشت مثل اون جلوی ترامپ بشینه روزنامه ها و سایت های افساد طلبان شیپور پیروزی وهمنشینی با کدخدا بزنند اون مهاجری. که گفته75درصد اقتصاد دست دولته دارن نقشه میکشند دور بعد بقیه را هم هاپولی کنن. مثل هفت تپه .دشت مغان پتروشیمی کرمانشاه رشت الکتریت وپوشش وووو..
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 1
    اصلاح طلبان سازندگی و اعتماد این تیپ هستند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    بنده خواستم اخبار و تحلیل های برخی سایت های غربگدا و افساد طلب را مطالعه کنم ، در مورد برخی از خبر ها و القائات ارائه شده آنان نظراتی داشتم ، نوشتم ، نظرم را درج کردند و هم با کمال تعجب دیدم نظرات خوانندگان را چاپ نمی کنند ! چرا ؟ براستی از چه می ترسند ؟؟!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 1
    ممنون از مشرق نیوز. به نظر میاد جناب روپرت مورداک اینروزها خیلی زیاد هم بیکار ننشته. در بیشتر کشورهای غیر غربی اگر درآمد برخی بشکل دلاری دریافت شود و هزینه هاشان به ارز ذلیل شده محلی - دوستان قادر خواهند بود با توجه به قدرت خرید بالایی که بدست می آورند لباسهای فاخر و اتوموبیل های شیک - خلاصه بگیم یک لایف استایل ایده آل غربی بمانند آگهی های شبکه های خارجی ماهواره ای به نمایش بگذارند تا جلوی مردم بومی تورم زده - حسابی فخر بفروشند و ادای روشنفکر و متخصص دربیآورند. زلینسکی هم خودش استاد و اند اینکاره. پس اصلا صهیونیسم برای چیست؟
  • كريم IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 0
    هنوز خود افسادطلبان هم نمي دانند كه دلقك و عروس خيمه شب بازي آمريكايي ها و غربي ها هستند. آدم اينقدر نفهم و بي شعور تا حالا خداوند نيافريده است.
  • محمد ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 3
    مشرق محترم، شما و همفکران تان (مثل آقای شریعتمداریِ کیهان) در زمانِ دولتِ قبل می گفتید 80 درصدِ اقتصاد و بودجه و منابعِ کشور در اختیار دولت است.
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    12 0
    «دلقک اوکراینی» «مردِ میدان اصلاح طلبان» شد/ علت داره چون ما هم یک دلقک ملعبه دست یهود و جورج سوروس داشتیم میخواست خودش را گربه چوف شغال چوف جا بزنه و با تقلب کتاب معروف گفتگوی تمدن ها را میخواست بنام خودش چاپ کنه درصورتیکه آن ایده و کتاب سالها قزا‌از اینکه او بتواند درست صحبت کند نوشته شده بود. از قدیم گفته اند دلقک چو دلقک ببیند خوشش آید. بادرج عکس تمام قد این کوتوله جورج سوروس ارادت خودشان به صهیونیست را اعلام کردند حداقل یک میلیون دلار برای این عرف شکنی از ناتوی فرهنگی دریافت میکنند.
  • DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    از تبار اصلاحات :مطلب روزنامه سازندگی درسته حتی خودم هم شیفته زلنسکی هستم . خخخخخ پس چرا به زبان عبری ننوشتی
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    با سلام. تیتر روزنامه سازندگی خجالت آوره؛ چون عبارت «مرد میدان» چند ماه پیش در ادبیات مقاومت ایران و حول فداکاریهای سردار دلها مطرح شد.
  • داوود اسدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    من که دارم می بینم در همین عکسی که از دلقک اوکراینی با لباس نظامی گذاشتن، ترس تو چشماش موج می زنه! همچین موجودی رو چه به بازی بزرگان؟! فقط مهرۀ صهیونیسمه. خیلی ها نمی دونن چه روابط خاصی بین اسرائیل و اوکراین در عرصه های مختلف هست؛ ولی من چیزهایی می دونم.
  • منتقد احمدی نژاد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 5
    درود بر احمدی نژاد جز معدود کارهای ایشان که پسندیدم همین بوده.با وجود اینکه با بسیاری از مواضع دیگر ایشان مخالف هستم.اما دفاع از تمامیت ارضی اوکراین و ملت مظلوم و آواره اوکراین یک واجب دینی است. حر به این دلیل حر شد که در نقطه ای از حق انسانهای آزاده و مظلوم دفاع کرد که خیلی ها سکوت کردند. انسان هر چه قدر کار اشتباه داشته باشد اگر جایی از حق دفاع کرد باید از او تقدیر کرد.این را امام علی ع و امام حسین ع بما آموخته.پس بیخودی به ایشان توهین نکنید.
    • DE ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 1
      اتفاقا و از قضا حضرت علی ع بیش از یک حدیث و گفتار و سخن و امر و نهی دارند . یکی از مصادیق محمود دقیقا به این سخن گهربار حضرت علی ع مولای متقیان میخورد که حضرت فرمودند: : خطبه ۴۰ :از سخنان آن حضرت است زمانى كه شنيد خوارج نهروان مى‏گويند: لا حكم إلّا للّه، فرمود قَالَ ( عليه السلام ) : كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ نَعَمْ إِنَّهُ لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ وَ لَكِنَّ هَؤُلَاءِ يَقُولُونَ لَا إِمْرَةَ إِلَّا لِلَّهِ.......آقا محمود اول باید باز بیاد داخل چون خیلی برای ضد انقلاب و دشمنان این سرزمین تو دل برو شده. حرف دلشون را میزنه.
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 1
    تفاوت ما مردم با اشرافیون و رفرمیست های امریکایی داخل ایران در این است. ارباب ما خداست و رییس و مرد میدان ما شهید سلیمانی. و لی غربگداها و رفرمیست ها و اشرافیون اربابشان امریکا خدایشان پول و ثروت و مرد میدانشان صهیونیست دلقک.
  • CA ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 1
    درود بر همه دلقکها من هم یک دلقک هستم
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 0
      خخخخخححخ چطوری ممد خالی بند.خخخ گفتگوی تمدنهات به کجا رسید. بعضی برای گرفتن دکترا مقالات دیگران را میدزدند بعضی ها هم کل بحث گفتگوی تمدنها را میدزدند میخواستند گربه چف شوند.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • مهاجر FI ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 2
    روسیه از زمانی که شنیده گروهان اصلاحیون در حال حرکت به اوکراینه، اعلام عقب نشینی کرده، و پوتین رفته توی زیرزمین کرملین قایم شده....
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 1
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    دلقک با لباس اسرائیلی در میدان
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 1
    همیشه فکر میکردم در آخر زمان چطور میشه یه عده در ظاهر آدم دنبال دجال بدوند و مابقی قضایا تا اینکه عملکرد قشر افساد طلب غربگدا رو توی حمایت از امپریالیسم غرب دیدم
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 0
      تبریک می گم که فکر کردن هات نتیجه داد.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 1
    من موندم چرا یه عده گیر دادند به اصلاح طلبها بابا این بیچاره ها سر پیازن ته پیازند اینها دارند نیروهای پوتین را می کشند یه تفکراتی داشتند حالا درست یا غلط حالا هم که هیچ قدرتی ندارند.
    • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 1
      لغت اصلاح طلب ترجمه فارسی رفرمیست های میست امریکاییست که در همه کشورها با کمک غرب شروع به استحاله فرهنگی و خالی کردن مردم از عزت و شرف و ایمان و اعتقاد و فرهنگ و ارزشها ...میکنند
  • مجید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 1
    اصولگراها هم حامی متجاوز و جنگطلبان!!!!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    مرد میدان اوکراین از دل انقلاب مخملی بوجود آمده اصلاح طلبان وطن فروش هم در سال ۸۸ میخواستن انقلاب مخملی بوجود بیاید حالا دارن می‌سوزد در نتیجه مرگ بر وطن فروش!؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    از قدیم گفتند : آب میگرده چالشو پیدا می‌کنه . حال این روزای افسادطلب بان غربگداس
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    مردم دنیا زلنسکی دوست دارن او یک قهرمان است و در تاریخ ثبت میشود
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    .....اعتراف کردند ارز ۴۲۰۰ تومانی یک توطئه، تله و استخوان درگلو برای دولت رئیسی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس