کد خبر 13466
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹

يهودي بودن دروازه‌بان اصلي تيم ملي فوتبال نيجريه و حضورش در تيم صهيونيستي، عامل حذف ناگهاني وي از فهرست ديدار برابر ايران است.

به گزارش خبرنگار ورزشي مشرق، پس از آن که مسئولان فدراسيون فوتبل ايران اعلام کردند توافقات نهايي با فدراسيون نيجريه براي برگزاري ديدار دوستانه انجام شده، همگان از حضور عقاب‌هاي آفريقا در ورزشگاه آزادي استقبال کردند. مسئولان فدراسيون درباره نحوه عقد قرارداد براي انجام اين بازي خبر دادند که آن را با کمک يک آژانس نهايي کرده و بايد مبلغي را براي اين مسابقه بپردازند.
بعد از اعلام فهرست 20 نفره نيجريه براي سفر به تهران، نام بسياري از ستاره هاي فوتبال آفريقا ديده شد و علاقمندان به فوتبال نيز پس از مشاهده نام آنها، از حضور اين تيم با نفرات اصلي در تهران استقبال کردند؛ اما در ادامه کار نام يک بازيکن براي فدراسيون مشکل ساز شد.وينست انييما، دروازه بان اول تيم ملي نيجريه که در جام جهاني2010 يکي از ستاره هاي تيمش بود و در جهان نيز به عنوان يکي از دروازه بان هاي شوت‌گير محسوب مي شود، در فهرست نهايي کادر فني قرار داشت و بايد 26 آبان در ورزشگاه آزادي، برابر ايران بازي مي کرد.
پس از بررسي نهايي، مشکلات براي سفر اين بازيکن به تهران آغاز شد چرا که وي از پدري يهودي و مادري نيجريه اي متولد شده و در باشگاه "پوئل تل آويو" رژيم صهيونيستي بازي مي کند.بعد از انقلاب ورزشکاران ما به دليل به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي هرگز برابر آنها بازي نکردند. بنابراين، حضور اين دروازه بان در تهران و بازي مقابل فوتباليست هاي ايراني مي توانست اتفاق تاسف برانگيزي باشد.
دو هفته بعد از نهايي شدن قرارداد، مسئولان فدراسيون به اين موضوع پي بردند و به همين دليل بود که مسايل پشت پرده و مخالفت با انجام ديدار دوستانه با نيجريه آغاز شد. حتي شمار زيادي از افراد سياسي با انجام اين بازي به دليل حضور دروازه بان نيجريه مخالفت کردند. به همين دليل بود که رايزني ها آغاز شد تا از سفر وينست انييما ممانعت به عمل آيد.رايزني در هفته گذشته ادامه داشت تا اينکه به يک باره و برخلاف اعلام قبلي، کادرفني نيجريه دروازه بان اول خود را از فهرست خط زد.
 امانوئل اکپمه، رئيس کميته فني فدراسيون نيجريه در اين زمينه اظهار داشت: "دليل يا مسئله خاصي براي خط زدن انييما براي سفر به تهران وجود نداشت؛ بلکه مي خواهيم تيم خود را به صورت پايه اي و عميق بسازيم. چيز خاصي در اين زمينه وجود ندارد."
 به نظر مي رسد رايزني هاي پشت پرده سياسيون به خوبي جواب داد تا يک بازيکن که پدري صهيونيست دارد و در تل آويو بازي مي کند، نتواند در ورزشگاه آزادي به ميدان برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس