کد خبر 1345903
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد از پوشش ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار نفری مددجویان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق افزایش ۲۲ درصدی مستمری را تصویب کرده است.

به گزارش مشرق، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در نشست خبری با اشاره به عملکرد یکساله این نهاد،بیان داشت:سه مناسبت عمده در طول سال داریم.یکی جشن عاطفه ها در آغاز سال تحصیلی است که مردم،اولیا و معلمان مشارکت دارند.

وی ادامه داد :جشن نیکوکاری از ۱۲ اسفند به مدت یک هفته برگزار می شود و با محوریت سالگرد تاسییس کمیته در ۱۴ اسفند است.۴میلیون و ۶۲۸ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند

رئیس کمیته امداد مناسبت سوم جشن رمضان در ماه مبارک رمضان است که اقدامات نیکوکاری صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید:

توافق دولت و مجلس برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد

بختیاری با اشاره به اینکه در ۱۵ فروردین ۹۴ هیات امنای کمیته امداد و اساسنامه آن ابلاغ شد و ماموریتهای کمیته امداد در آن مشخص شده،گفت:  در ماده ۶ آن شرح ماموریت کمیته امداد مشخص شده است.

رئیس  کمیته امداد با اشاره به مطالبه گری رهبر معظم انقلاب از این نهاد،افزود:ایشان در اول مرداد سال ۹۸ خواستند توانمندی در صدر کار کمیته امداد قرار گیرد و نشان داد کمیته امداد ماموریتش وارد شدن در حوزه توانمندی است؛البته کار حمایتی از سالمندان و ناتوانان تا آخر عمر ادامه دارد اما در حوزه های دیگر کار توانمند سازی صورت می گیرد.

بختیاری کار اصلی کمیته امداد را بسترسازی در مسیر حرفه و مهارت آموزی و دادن تسهیلات به این افراد دانست و گفت:در درون توانمند سازی موضوعات اشتغال و فرهنگ سازی مورد توجه قرار دارد.

وی در پاسخ به فارس درباره تعداد افراد تحت پوشش،گفت: اکنون ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار نفر تحت دوشش قرار دارند.

بختیاری درباره چگونگی کمک به افراد غیر تحت پوشش کمیته امداد افزود:یکی از تصمیمات افرادی که الان نیاز دارند و تحت پوش نیستند قرار است از سال آینده ۵۰ درصد تسهیلات در اختیار افراد غیر تحت پوشش نیازمند قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ارتقا فرهنگ کار و تلاش مددجویان،ابراز داشت:در سال جاری تا پایان بهمن بیش از ۲۷۰ هزار اشتغال ایجاد شده است و به نقطه درآمدی رسیدند که باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی با بیان اینکه هدایت شغلی مورد توجه کمیته امداد قرار دارد،افزود: و آموزش لازم و تسهیلات مورد نیاز برای مددجو فراهم می شود.

رئیس کمیته امداد بیان داشت:افزاد آموزش دیده را در مسیر کاریابی قرار می دهیم معرفی می کنیم.

وی با اشاره به برنامه راهبری شغلی،ابراز داشت:شرکت های دانش بنیان مشارکت دارند و افراد آموزش دیده را مورد استفاده قرار می دهند و راهبران در مسیر ایجاد شغل و نظارت و بازار یابی نظارت دارد.


بختیاری با اشاره به تسهیلات برای کارآفرینان،متذکر شد:به ازای هر نفر که از طریق کارآفرینان مشغول به کار شود مبلغ صد میلیون تومان وام قرض الحسنه به کار فرما می دهیم.

وی با اشاره به حوزه کارآفرینان دانش بنیان گفت:تفهم نامه های با پارک های فناوری ایجاد کردیم و با معاونت علمی همکاری داریم و قرار است۳۰۰۰ پروژه پرورش ماهی برای این افراد ایجاد کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به مشارکت خوب خیرین با این نهاد،اظهار داشت:کمک های خیلی خوبی درماههای محرم و صفر و رمضان صورت داده اند و خیری داریم که ۱۵۰ هزار یتیم را اداره می کند.

وی ادامه داد:پیش بینی می کنیم تا اواسط سال آینده یتیمی بدون حامی نداشته باشیم و پولی که مردم برای ایتام واریز می کند مستقیم وارد حساب فرد واریز می شود.

بختیاری با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در کشور،تصریح کرد:برنامه کمیته امداد مردمی کردن امدادرسانی بوده است و مراکز نیکوکاری در مساجد تشکیل شده و این مراکز موفق بوده اند.البته مدجویان کمیته امداد و به‍زیستی و افراد نیازمند غیر تحت پوشش را مورد حمایت قرار دارند.

رئیس کمیته امداد یادآور شد:برنامه داریم تا صندوق های صدقات را در اختیار مراکز نبکوکاری قرار دهیم.حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز و ۵۲ هزار دانشجو و ۶ هزار نخبه را تحت پوشش قرار داریم.

وی با اشاره به وجود رتبه های زیر ۵ هزار توسط مددجویان،خاطرنشان کرد:۵۴درصد افراد تحت پوشش را زنان تشکیل می دهند و بیشتر در روستاها هستند.همچنین برنامه بورسیه کردن مددجویان دانشگاهی را داریم.

بختیاری ایجاد اشتغال خانگی را از مهمترین برنامه های این نهاد برشمرد و گفت:بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع توسط مدجویان بافته شده و ۹۰ درصد آن در منزل بافته شده و فرش بافت شده کمیته امداد ثبت جهانی شد.

رئیس کمیته امداد گفت:تلاش داریم تا پایان سال جاری زوج جوان بدون جهیزیه نداشته باشیم؛ضمن اینکه تعداد زیادی کولر و کوار گازی و تهیه آبگرمکن تهیه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه برگزاری جشن خودکفایی مدجویان زا در هراستان برگزار کنیم،گفت:افرادی که زمینه شغلی برای آنها فراهم است و شرایط فعالیت دارند اگر مشغول به کار نشوند از پوشش ما خارج می شوند.

بختیاری درباره افزایش مستمری مددجویان در سال آینده،گفت: کمیسون تلفیق افزایش ۲۲درصدی مستمری را مصوب کرده است و باید در صحن مطرح شود.

جعفر صباغیان، معاون حقوقی و انور مجلس کمیته امداد با اشاره به طرح امداد هوشمند،بیان داشت:استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی در کمیته امداد مورد تاکید قرار دارد.۱۷ برنامه و۱۲۰ خدمت به مددجویان ارائه می شود.

وی افزود:بحث حفظ کرامت افراد مو رد توجه قرار دارد و در اجرایی کردن سامانه امداد هوشمند مرد توجه قرار گرفته است.
معاون حقوقی کمیته امداد  با اشاره به صرورتهای دیگر ایجاد امداد هوشمند،افزود:رسیدن به آمار واقعی و اثر بخش بودن منابع مالی کمیته امداد از جمله صرورتهای امداد هوشمند است؛ضمن اینکه ارتباط برخط سامانه کمیته امداد و داده های آن با دیگر دستگاه ها از ضروریات دیگر بود.

صباغیان تصریح کرد:هوشمند سازی خدمات یعنی بدون دخالت فرد کارها صورت گیرد و از سال گذشته موضوع مورد توجه قرار گرفت و از نخبگان حوزه آی تی استفاده شده است.

وی با اشاره به کارکرد امداد هوشمند ادامه داد:نیاز مدجو در سامانه نوشته شده و خیرین می توانند نوع کمک خودر ا تعیین کنند و با اجرای سامانه هوشمند شفافیت عملکرد کمیته امداد ایجاد می شود و خیرین می توانند دنبال کند که کمک شان در کجا هزینه شده است.

آسوده ،معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد نیز دراین نشست بیان داشت: ترویج فرهنگ خیر و احسان مورد توجه قرار دارد و اکنون کل مردم ایران خیر و نیکوکار هستند.

وی افزود:حدود ۹ هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور فعالیت دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علوی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    بسیاری از وام های خود اشتغالی کمیته امداد انجراف مصرف دارد وسراز شهر درمیب اورد وبه جا به مصرف نمی رسد.این وام هارا بچه های افراد تحت پوشش می گیرند ودرشهر مصرف می کنند وتولیدی انجام نمی گیرد بر وام ها نظارت کنید یگاه یک عده گوسفند چندین وام گرفته شده است گوسفندها را پلاک بزنید راه کار دارد تا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس