قهرمانی لیورپول در جام اتحادیه؛ شاگردان کلوپ مانع هت‌تریک چلسی شدند

تیم فوتبال لیورپول با پیروزی برابر چلسی عنوان قهرمانی جام اتحادیه انگلیس را از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال چلسی و لیورپول یکشنبه شب در چارچوب دیدار نهایی رقابت‌های جام اتحادیه فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت تیم لیورپول در ضربات پنالتی موفق شد چلسی را شکست دهد و مانع از سومین قهرمانی این تیم در این فصل شوند.  

این دیدار با بازی بهتر شاگردان یورگن کلوپ شروع شد و آنها با عناصر هجومی خود توانستند موقعیت‌های پی در پی روی دروازه چلسی ایجاد کنند. در دقیقه ۳۰ این بازی مندی دروازه‌بان آبی‌پوشان لندن موفق شد با ۲ واکنش بسیار خوب خود مانع از گلزنی کیتا و سادیو مانه شود. 

در ادامه بازی شاگردان توماس توخل هم توانستند خودی نشان دهند. آنها در دقیقه ۴۵ روی یک ضد حمله میسون مونت را در یک موقعیت بسیار عالی قرار دادند اما این بازیکن انگلیسی نتوانست ضربه آخر را وارد دروازه لیورپول کند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. 

قهرمانی لیورپول در جام اتحادیه؛ شاگردان کلوپ مانع هت‌تریک چلسی شدند

در ابتدای نیمه دوم مونت باز هم موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه آرام او به تیرک دروازه برخورد کرد تا لیورپولی‌ها با خوش شانسی دروازه خود را بسته ببینند. در دقیقه ۶۴ اشتباه مندی باعث شد تا محمد صلاح در یک موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما ضربه چیپ این بازیکن مصری راهی به دروازه نداشت. 

ویرجیل فن‌دایک در دقیقه ۶۷ موفق شد برای تیمش گلزنی کند اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا بازی همچنان با تساوی ادامه پیدا کند. این اتفاق بار دیگر در دقیقه ۷۸ این بار برای چلسی و کای هاورتز پیش آمد و داور گل این بازیکن را آفساید دانست. 

در دقیقه ۹۰ این دیدار ضربه سر بسیار خوب فن دایک به سمت دروازه چلسی زده شد اما باز هم واکنش بسیار خوب مندی باعث شد تا تیمش از لیورپول عقب نیفتد. در دقیقه ۴+۹۰ نیز لوکاکو با یک ضربه آرام دروازه حریف را تهدید کرد اما گلر مانع گلزنی او شد تا این دیدار جذاب یه وقت‌های اضافی کشیده شود. 

چلسی در نیمه نخست وقت‌های اضافی بهتر از لیورپول بود و توانست چندین موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کند اما حملات آنها راه به جایی نبرد. نیمه دوم وقت‌های اضافی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید تا قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. توخل در پایان وقت‌های اضافی کپا را به جای مندی وارد دروازه کرد.  

در ضربات پناتی همه بازیکنان ضربه خود را تبدیل به گل کردند و نوبت به دروازه‌بان‌ها رسید. کلهر توانست برای لیورپول گلزنی کند اما در آن سمت کپا با یک ضربه بسیار بد پنالتی آخر تیمش را خراب کرد تا قهرمانی را از چلسی بگیرد.  

ترکیب چلسی: 

ادوارد مندی، سزار آزپیلیکوئتا، آنتونیو رودیگر، تیاگو سیلوا، انگولو کانته، چالوباه، متئو کواچیچف میسون مونت، مارکوس آلونسو، کای هاورتز و کرسیتین پولیسیچ.

ترکیب لیورپول:

کِلهر، ترنت الکساندر آرنولد، جوئل ماتیپ، ویرجیل فن دایک، اندی رابرتسون، فابینیو، کیتا، جردن هندرسون، لوئیز دیاز، محمد صلاح و سادیو مانه.

قهرمانی لیورپول در جام اتحادیه؛ شاگردان کلوپ مانع هت‌تریک چلسی شدند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس