کد خبر 1345181
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
تلاش علی یف برای میانجی گری میان پوتین و زلنسکی

رسانه های روسیه از گفت و گوهای تلفنی الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خبر دادند .

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین عصر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین و علی یف درخصوص سیر اوضاع در اوکراین باتوجه به اجرای عملیات نظامی روسیه در این کشور گفت و گو کردند.

در ادامه بیانیه به گفت وگوی روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در مورد برخی مسائل منطقه ای نیز اشاره شد.       

به گزارش ریانووستی، زلنسکی نیز در فیلمی که عصر شنبه در فضای مجازی منتشر شد به گفت وگوی تلفنی خود با الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان اشاره کرد.  

به گفته زلنسکی، علی یف با وی درخصوص صادرات فرآورده های نفتی به اوکراین باتوجه به کمبود شدید نفت در کشورش گفت و گو کرد و در این مورد قول مساعد داد.  

کارشناسان معتقدند که با توجه به گفت وگوی همزمان رئیسان جمهوری اذربایجان با رئیس جمهوری روسیه و اوکراین و بویژه باتوجه به روابط خوب علی یف با پوتین، این مکالمه های تلفنی در واقع تلاش برای میانجی گری بین مسکو وکی یف از سوی باکو بوده است.

منابع خبری روسیه روز گذشته از تمایل زلنسکی برای مذاکره با روسیه خبر دادند و قرار بود هیاتی از روسیه برای مذاکره با هیات اوکراین به مینسک سفر کند اما این دیدار باتوجه به عدم تمایل رئیس جمهوری اوکراین برای گفت و گو با طرف روسی در مینسک برگزار نشد.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز شنبه اعلام کرد که پوتین روز گذشته دستور توقف عملیات در اوکراین با هدف شروع مذاکره با این کشور صادر کرد اما طرف اوکراینی با نپذیرفتن مذاکره، باعث شد نیروهای روسیه عملیات نظامی را از سر بگیرند و جنگ ادامه یابد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 2
    ترکیه و اصر.اعیل مثل اکراین از باکو دفاع میکنند
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 5
    سرزمین ترکیه ارث پدری ایرانیان است. از اجدادمان داریوش، آلب ارسلان
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 0
      ترکها مثل روسها که به اوکراین حمله کرد به ما حمله نکنند عزیز ما نخواستیم که چی چی ارسلان بیاید ترکیه را به ایران وصل کند
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      این حرفها جهت بیدار کردن ترکیه است یا ترساندن ایران
  • GB ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 3
    تو خودت مهمون امروز فردایی !!! میانجیگری عجیبه والاااا؟؟!!! کاسه لیس اسرائیل حتما اربابش دستور داده
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      ترک ها هیچ وقت نوکر کسی نبوده اند و نخواهند بود، آقایی مال ترک هاست و الهام علی اف یکی از ترک های شجاع و قهرمان است، پس دهان نجست را ببند و خفه شو و درمورد بزرگان وراجی نکن.
    • احمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      اگر ترکها نوکر نبودند که دست به سینه برای بنت اسراییلی نمی شدند یا پابوس بن سلمان نمی رفتند
    • احمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      اگر ترکها نوکر نبودند که دست به سینه برای بنت اسراییلی نمی شدند یا پابوس بن سلمان نمی رفتند
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 4
    دخالت پشه در جنگ عقاب و کلاغ !!!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    بابا زلنسکی خودش را بخواب زده خواب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس