مسکو ادعای «زلنسکی» درباره بستن تنگه‌های بسفر و داردانل را رد کرد

وزارت خارجه روسیه امروز ادعای رییس جمهور اوکراین در خصوص بستن تنگه های بسفر و داردانل به روی کشتی های جنگی خود توسط ترکیه را رد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره امروز شنبه به نقل از اینترفکس خبر داد: روسیه اعلام کرد که هیچ بیانیه رسمی از سوی ترکیه مبنی بر بستن تنگه های بسفر و داردانل به روی کشتی های جنگی خود را دریافت نکرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره علام کرد که بیانیه رسمی از سوی ترکیه در خصوص بستن تنگه های مورد ادعای رییس جمهور اوکراین از سوی ترکیه به روی کِشتی های کشورش را دریافت نکرده است.

از سوی دیگر، مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه در این باره گفت: مفاد معاهده «مونترو» درباره حرکت در تنگه ‌های آبی کاملا روشن و بدون ابهام بوده و آنکارا به معنای واقعی کلمه به این معاهده پایبند است.

این در حالیست که «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین پیشتر ادعا کرده بود که در تماس تلفنی با رییس جمهور ترکیه از اردوغان به دلیل بستن تنگه های مذکور به روی کِشتی های روسیه قدردانی کرده است!

در خبری مرتبط، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به زودی در مورد اقدام متقابل نسبت به تصمیم تعلیق اختیارات مسکو در شورای اروپا تصمیم گیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 6
    زلنسکی درخواست کرده از ترکیه که محدود کنه- ترکیه هم گفته نه !! چرا تیتر خبرهاتون برعکسه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس