کد خبر 1345034
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی و تشکر معنا دار رئیس جمهور اوکراین

رئیس جمهور اوکراین در تماس با همتای ترکیه‌ای خود بابت کمک‌های قابل توجه تسلیحاتی و بستن تنگه‌ها به روی ناوهای روسی تشکر کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

اردوغان در این تماس گفت: برای برقراری فوری آتش‌بس تلاش می‌کنیم تا اوکراین متحمل آسیب بیشتری نشود.

زلنسکی در این خصوص در صفحه توییتر خود نوشت: از دوستم اردوغان و همه مردم ترکیه به دلیل حمایت قوی شان تشکر می کنم. ممنوعیت عبور ناوهای روسی از دریای سیاه و حمایت تسلیحاتی قابل توجه و انسان دوستانه، برای اوکراین بی اندازه با اهمیت است. اوکراین هیچگاه این موضوع را فراموش نخواهد کرد.

این در حالیست که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز گذشته در خصوص بستن تنگه های بسفر و داردانل گفته بود که بر اساس پیمان مونترو ترکیه نمی تواند در زمان جنگ، تنگه ها را به روی ناوهای کشورهایی که در کنار دریای سیاه هستند ببندد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 1
    تنگه ها امروز بسته شد و کاش اردوغان الگوی سردمداران بی مصرف و پرمدعا و منفعل منطقه بود. در جنگ سوریه هم هواپیمای روسی را زدن و پوتین هم هیچ غلطی نکرد حالا پوتین شده قبله آمال شرقگداها
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      رجب=کارمند دون پایه آژانس یهو.د
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 5
    ابر مرد تاریخ اردوغان بزرگ تجزیه طلبهای بارزانی رو سر جاشون نشاند قندیل نشینها را فراری داد روسها را از ادلب و بمبارانشان بازداشت اسرائیل را محکوم کرد و به فلسطینیان کمک کرد به آذربایجان و شیعیان کمک کرد قره باغ رو بگیرند همیشه بر علیه امریکا سخنرانی میکنه و در جریان اس 400 زیر بار زور امریکا نرفت در لیبی یک تنه جلوی عربستان و امارات و روسیه و فرانسه و غرب ایستاد و از دولت قانونیش دفاع کرد در تحریمهای ایران برادرانه حسن همجواری را ادا کرد بر علیه عربستان و امارات رفتار کرد و قطر را از اشغال توسط انها و محاصره اقتصادی نجات داد خداوند پشت و پناه ترکیه و اردوغان باشه الانم از اوکراین مظلوم دفاع میکنه قبلا از مسلمانان میانمار و چین دفاع کرده بود
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 1
      تشریف ببر ترکیه زندگی کن با این توهمات دروغین
    • تقی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 2
      آرزو بر پانترک عیب نیست
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 2
      رجب=کارمند دون پایه آژانس یهو.د
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    20:42)اینایی که گفتی درسته ولی همش بخاطر منافع ملی ترکیه بود از این جهت قابل احترامه و مردم ترکیه باید از او قدردانی کنند.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 2
    سرزمین ترکیه ارث پدری ایرانیان است. از اجدادمان داریوش، آلب ارسلان
    • قره باغ خاک اسلام است IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      خودتم میگی آلب ارسلان اصلا خود اسمم ترکی هست !!! اونموقع هم حکومت ایران دست ترک ها بوده پس با این حساب ایران میشه ارث پدری ترکیه دوست عزیز سعی کن وقتی راجع به سایر کشور ها نظر میدی همیشه احترام جانبدارانه رو رعایت کنی بخاطر مسئولانی با اخلاق های شبیه تو هستش که ما جهان سوم مانده ایم و کل کشور ها مارو تحریم کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس