افزایش سرقت مواد غذایی در آمریکا

با افزایش سرقت مواد غذایی در آمریکا، فروشگاه‌های والمارت در اقدامی عجیب گوشت‌های خود را با بسته‌بندی فلزی قفل کرده‌اند.

سرویس جهان مشرق - حتی استیک‌ها هم قفل شده‌اند! دیلی‌میل انگلیس با انتشار این خبر نوشت: فروشگاه والمارت فلوریدا برای حفاظت از استیک‌های گوساله ۲۰ دلاری از تورهای فلزی و برچسب امنیتی الکترونیکی برای جلوگیری از سرقت استفاده کرده است.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


اقدام عجیب فروشگاه‌های آمریکایی برای جلوگیری از سرقت گوشت: از استخدام نیروهای امنیتی تا قفل و زنجیر مواد غذایی

انتقاد از استفاده از تورهای فلزی برای جلوگیری از سرقت گوشت

یک ویدئوی جدید پرسروصدا فاش کرده است که یکی از فروشگاه‌های والمارت در بحبوحه افزایش میزان جرم و جنایت در سراسر ایالات متحده، برای حفاظت از استیک‌های گران قیمت، استفاده از تورهای فلزی قفل شده را آغاز کرده است. مایکل فروهولد، ساکن فلوریدا، وقتی متوجه شد که بسته‌های گوشت در فروشگاه محلی والمارت در تلاشی کم و بیش دراماتیک برای جلوگیری از سرقت آن توسط مردم قفل شده است، متحیر شد.

مایکل ویدیویی از این اقدام گرفت و آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت که در آنجا به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. در عرض چند روز، این کلیپ بیش از چهار میلیون بازدید داشت و باعث شد برخی بینندگان از این واقعیت که انجام چنین اقداماتی ضروری شده است، ابراز تأسف کنند.

 اوضاع آمریکا در حال بدتر شدن است

گوشت گاو بسته بندی شده توسط شرکت آنگوس در یک تور فلزی پیچیده شده و دارای یک برچسب امنیتی الکترونیکی می‌باشد، به دلیل نگرانی فزاینده در مورد افزایش نرخ جرم و جنایت در سراسر ایالات متحده منتشر شده است. موضوعی که مایکل به سرعت در پست خود نسبت به آن ابراز تأسف کرد. مایکل در این ویدیو در حالی که گوشت قفل شده را بلند می‌کند، می‌گوید: شما دارید با من شوخی کنید. والمارت هم اکنون استیک‌ها را قفل کرده است. ببینید چی شده است. اوضاع در حال بدتر شدن است.

اقدام عجیب فروشگاه‌های آمریکایی برای جلوگیری از سرقت گوشت: از استخدام نیروهای امنیتی تا قفل و زنجیر مواد غذایی

اقدامات حفاظتی در مناطق جرم‌خیز؟

مشخص نیست که آیا این قفس‌ها در تمام فروشگاه‌های والمارت در سراسر کشور استفاده می‌شوند یا خیر. و یا اینکه این شرکت، اقدامات حفاظتی را فقط در فروشگاه‌هایی که در مناطقی با جرم و جنایت بالا قرار دارند، اجرا می‌کند یا نه؟

کاربران آمریکایی واکنش شدیدی به این اقدام داشتند. برخی اعلام کردند که  با ادامه رشد تورم و کمبود مواد غذایی در آمریکا، شرایط فقط بدتر می‌شود. برخی از کاربران هم می‌گویند که نمی‌دانم کدامیک، بدتر است: این واقعیت که گوشت‌ها قفل زده شده و یا اینکه قیمت یک بسته گوشت تقریباً ۲۱ دلار است.

اقدام عجیب فروشگاه‌های آمریکایی برای جلوگیری از سرقت گوشت: از استخدام نیروهای امنیتی تا قفل و زنجیر مواد غذایی

  

افزایش جرم و قتل در شهرهای بزرگ ایالات متحده

براساس گزارش اف بی آی، در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۳.۱ میلیون جرم خشونت‌آمیز در آمریکا یا ۳۸۸ مورد به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر گزارش شده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی، پنج درصد افزایش نشان می‌دهد. در فلوریدا، جایی که مایکل زندگی می‌کند، به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، ۳۸۴ حادثه خشونت آمیز وجود داشته است. شورای مستقل عدالت کیفری، ماه گذشته گزارشی منتشر نمود که تأیید کرد نرخ قتل در شهرهای بزرگ ایالات متحده در حال افزایش است. این شورا از طریق نمونه گیری از ۲۲ شهر دریافته است که تعداد قتل‌ها در سال گذشته ۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ میلادی و ۴۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

در شیکاگو، قتل به بالاترین میزان خود در حدود ۳۰ سال گذشته رسیده است. ۸۳۶ قتل در سال ۲۰۲۱ میلادی شده که از نرخ مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۷۰ قتل بوده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۹۲ نفر در این شهر کشته شده بودند.

نرخ تجاوزات شدید و تجاوزات مسلحانه در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال قبل به ترتیب ۶ و ۸ درصد افزایش یافته است. گزارش‌های پلیس نیویورک نشان می‌دهد که تقریباً در همه نواحی استحفاظی پلیس این شهر، شاهد افزایش جرم و جنایت در سال جاری بوده‌ایم. همچنین در پنج ناحیه این نرخ نسبت به سال پیشین دو برابر شده است.

در مجموع، میزان جرم و جنایت در شهر نیویورک در دو سال اخیر حدود ۳۹ درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب تعداد جرائم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۲۱۱ مورد بوده که در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۷۲۳۰ مورد افزایش یافته است.

اقدام عجیب فروشگاه‌های آمریکایی برای جلوگیری از سرقت گوشت: از استخدام نیروهای امنیتی تا قفل و زنجیر مواد غذایی

استخدام افسران پلیس بازنشسته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا

فاکس نیوز نیز در گزارشی نوشت: مدیر عامل شرکت گریستد، تدابیر امنیتی فروشگاه‌ها را در بحبوحه رشد سرقت‌ها افزایش داده است. به دنبال موجی شرم آور از سرقت اجناس که سوپرمارکت‌های منطقه بیگ اپل را هدف قرار داده، یکی از شرکت‌های مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر نیویورک اقدامات امنیتی خود را افزایش داده است.

جان کاتسیماتیدیس، مدیر عامل گریستد، به شبکه فاکس بیزینس گفت: این شرکت قصد دارد افسران پلیس بازنشسته را در خارج از فروشگاه‌های خود مستقر کرده و حتی به مشتریانی که اطلاعاتی در مورد سارقان فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند، جوایزی اهدا کند. کاتسیماتیدیس اعلام کرد: ما در این راه ثابت قدم هستیم. ما اجازه نخواهیم داد که این جنایت‌ها ما را قربانی کند.

کاتسیماتیدیس با اشاره به بسته شدن اخیر تعدادی از فروشگاه‌های شهر گفت: گریستد، در شمار آنها نخواهد بود. ما فروشگاه‌هایمان را نمی‌بندیم. وی اضافه کرد: ما هر کاری را که باید انجام شود، عملی خواهیم کرد تا مطمئن شویم مصرف کنندگان و کارمندان ما، ایمن هستند.

افسران بازنشسته برای کمک به ما در فروشگاه‌ها، مستقر خواهند شد. اما آنها در معرض دید نخواهند بود. آنها بیرون از فروشگاه خواهند بود و کاری را که باید انجام دهند، عملی می‌کنند. این شرکت از دوربین‌های امنیتی خود برای گرفتن عکس از هر سرقتی استفاده خواهد کرد. 

اقدام عجیب فروشگاه‌های آمریکایی برای جلوگیری از سرقت گوشت: از استخدام نیروهای امنیتی تا قفل و زنجیر مواد غذایی

افزایش شدید قیمت انواع گوشت در آمریکا

بر اساس آمار گزارش جرم و جنایت در سطح شهر نیویورک، در هفته منتهی به ۶ فوریه، شاهد افزایش ۵۸ درصدی در حوادث سرقت کوچک بوده‌ایم.

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط نیویورک پست، در روز سه شنبه، مردی پیش از اینکه از فروشگاه تریدر جو در منطقه یونیون اسکوئر خارج شود، قوطی‌های نوشابه را داخل شلوار خود گذاشته بود. یک روز پیش از آن نیز، مرد دیگری با ۱۰ بسته استیک سرقتی از همان فروشگاه خارج شده بود.

لازم به ذکر است با افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در ماه‌های اخیر میزان سرقت از فروشگاه‌ها در نقاط مختلف آمریکا تشدید شده است. براساس گزارش دفتر آمار کار در فاصله ژانویه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ میلادی (اولین سال ریاست جمهوری جو بایدن) قیمت بنزین بدون سرب ۴۰ درصد افزایش یافته است. در همین بازه زمانی یک ساله، قیمت انواع خودروهای فرسوده و کامیون ۴۰ درصد افزایش داشته است. براساس گزارش دفتر آمار کار، در این دوره قیمت محصولات گوشت گاو و گوساله ۱۶ درصد افزایش یافته است. قیمت گوشت چرخ کرده خام نیز ۱۳ درصد افزایش یافته است. قیمت استیک گوشت گاو پخته نشده با افزایش ۱۷.۱ درصدی روبرو شده است. قیمت کباب گوشت گاو نپخته نیز افزایش ۱۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت گوشت خوک ۱۴.۱ درصد افزایش یافته و قیمت مرغ نیز با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    34 3
    بلایی که آمریکا بر سر اقتصاد دیگر کشورها آورده کم کم به سوی خودش بر می گردد
  • GB ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    21 3
    انگلستان را ندیدید مشرق جان فقط کم مانده ارتش را در فروشگاهها مستقر کنند ، هزاران دوربین ، قفل ، ماموران حفاظتی ….. خلاصه زیبا کلامهای گوش دراز هستند که غرب را بزک می‌کنند
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    14 2
    بهشت موعود افسادطلبان و مغزهای کوچک غربگدا کم کم داره به سمت آدمخواری میره
  • GB ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    20 1
    الان یه سری میان میگن ما اینجا دزدتریم از آمریکایی ها
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 16
    دلیل مهاجرت گسترده امریکائی ها به ایران همین چیزهاست.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      دلیل استعمار 300 ساله انگلیس و امریکا از ایران و کل جهان همینه الان هم نظام این گرگهای بیصفت را راه نمیده و الا مثل بقیه همسایه ها و دوران پهلوی اینجا هم پر بودند و کاپتولاسیون هم داشتند
    • سیامک DE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      1 0
      پاسخ به این حرف بسیار احماقانه و کودکانه و ابتدایی شما که خیلی ساده است. خب اگر ایران هم به مانند امریکا و انگلیس و اروپای غربی خوی درنده گی و حشیگری و غارتگری می داشت و کشور و ملت های آنان را به مانند خودشان ۳۰۰ سال استثمار و اشغال و غارت و تحقیر می کرد و همچنین سپس بعد از ترک آن کشورها مدفوع خودش را هم در آن کشورها برجای می گذاشت و آنگاه ۱۰۰ سال هم آنان را با رسانه های خودش بمباران خبری می کرد و حدود ۹۰ سال هم آنها را تحریم اقتصادی می کرد ،بنابرین شکی نیست که الان ایران هم امروز مملو از پناهنده گان و مهاجرین امریکایی و اروپایی می بود.تمامی پناهنده گان فقط از کشورهایی هستند که توسط بیگانگان کشورهایشان استثمار شده اند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    19 1
    شرط می بندم اولین خر غربزده اینجوری ماله کشی می کنه : اگه تو ایران بود خیلی بدتر بود مثلا سیم خاردار می کشیدن. این الدنگ های بدبخت غربزده همیشه با این جمله شروع می کنن : اگه تو ایران بود...
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      5 0
      خدا لعنت کنه همه افساد طلبان خائن را
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      1 0
      دمت گرم، همین بالا یکی ازین خرهای غربزده نوشته "دلیل مهاجرت گسترده امریکائی ها به ایران همین چیزهاست." قدیما میگفتن خریت نه تنها علف خوردن است راست میگفتن!!!!
  • حمید ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 4
    به زودی مردم آمریکا به طور قاچاقی میان ایران
  • رهگذر IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 1
    اینا که تحریم نیستند.. ابرقدرت دنیا هستند.. چی شد پس... اونجا که میگفتن بهشت روی زمینه
  • محمدایوب IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    این غرب زده ها وغربگداها براشون مهم نیست که این گوشت حیوانی گرون بشه الان میگن مهم اون گوشته که آنجا فراوان وازاد ومجانی برای همینه که استهاله طلبان فرزندان ودخترانشان را آنجا فرستادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس