واکنش نمایندگان درباره طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

پس از تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی و نامه معاونت قوانی مجلس درباره آن ، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش مشرق، مهرداد گودرزوندچگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه  ۴ اسفند ) قوه مقننه در تذکر شفاهی خود، گفت: بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی یکی از مشکلاتی بوده که موجب شده در اثر آن توهین های زیادی به مجلس صورت بگیرد علیرغم اینکه کمیسیون ویژه طرح مذکور، جلسات متعددی را با صاحب نظران برگزار کرده اما به دلیل اینکه این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار  نگرفته توهین های زیادی به مجلس صورت می‌گیرد.

ببینید:

فیلم/ آیا طرح صیانت به معنای پایان اینترنت است؟

وی افزود:از هیات رئیسه درخواست دارم که این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا شاید از این توهین ها به همکاران جلوگیری شود. در جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تعدادی از همکاران حضور نداشتند و علیرغم اینکه ۱۹ رأی به کلیات این طرح داده شد اما توهین های زیادی به مجلس صورت گرفت.

نماینده رودبار در مجلس بیان کرد:درخواست دارم این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد تا مردم نیز در جریان آن باشند که چه چیزی تصویب می شود، قرار نیست مسکوت سازی صورت بگیرد.

**امروز عده‌ای سوپرمن بازی در می‌آورند/ طرح فضای مجازی با رأی نمایندگان به کمیسیون مشترک ارجاع شد

در ادامه هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس در تذکری درباره برخی انتقادات نسبت به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، گفت: طرح مذکور در صحن علنی مطرح و تصویب و سپس با موافقت نمایندگان به کمیسیون مشترک برای بررسی ارجاع شد و سپس رئیس مجلس خواستار برگشت این طرح به صحن شد و مجدداً رأی‌گیری و برای بررسی به کمیسیون مشترک ارجاع شد اما امروز عده‌ای سوپرمن بازی در می‌آورند و از این طرح انتقاد می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ حواشی طرح صیانت به صحن مجلس رسید

نماینده ملایر در مجلس بیان کرد :علیرغم اینکه کمیسیون مشترک جلسات زیادی را برای بررسی این طرح برگزار کرد اما معاونت قوانین می‌گوید باید از دستور کار خارج شود، چرا با دست خودمان، خودمان را نابود می‌کنیم، این چه رفتاری است. در این رابطه از رئیس و تیم رسانه‌ای گلایه داریم؛ تا کی باید جوابگوی این رفتارها باشیم و چند بار جواب یک مسئله را بدهیم.

*حجت‌الاسلام آزادی‌خواه:آئین نامه حرف اول و آخر را می زند

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده ملایر نیز در تذکری شفاهی  درباهر طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، بیان کرد: آئین نامه حرف اول و آخر را می زند، ما وکلای مردم هستیم و به نمایندگی مردم مشروعیت داریم تا از حقوق ملت دفاع کنیم و قسم خورده ایم که آئین نامه و قانون اساسی را رعایت کنیم.

وی افزود: اگر در مجلس اقدامی خلاف آئین نامه و قانون اساسی صورت گیرد از طرف هر فرد و فکری باشد تخلف شده است. نمایندگان مجلس براساس اصل ۸۵ قانون اساسی رأی دادند که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون های ویژه بررسی شود بنابراین اگر اعضای کمیسیون قبل از ارائه طرح به شورای نگهبان محتوایی که مجلس به آن رأی داده است را تغییر دهند در واقع طرح را مخدوش کرده اند.

نماینده ملایر در مجلس گفت: اگر این حرف اشتباه است آن را اصلاح کنید اما جدا از اینکه مردم چه نظری دارند موضوع این است که در کمیسیون ویژه آنچه ما به آن طرح رأی داده ایم اتفاق نیفتاده است.

کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در جلسه روز گذشته کمیسون ویژه به تصویب رسید اما پس از آن معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه عنوان کرد: طرح حمایت از حقوق کاربران بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات را غیر قانونی دانسته، پس به علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده امروز عملا باطل می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    طرح صیانت کارش خاموش کردن دزد گیرست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس