علی شکوری راد

جرم "تحریم انتخابات" از سوی کسانی مثل علی شکوری‌راد بزرگتر است یا جرم فساد مالی عیسی شریفی!؟ این سؤالی است که پاسخ صحیح به آن از سوی مردم و قوه قضائیه در آینده ایران اسلامی نیز تأثیر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جرم عیسی شریفی بزرگتر است یا جرم علی شکوری‌راد!؟

جرم مشترک باکری، قالیباف و سپاه/ "طرح صیانت" و دوستان و دشمنان ملت!

علی شکوری‌راد، فعال چپ و سخنگوی جبهه اصلاحات در مصاحبه با جماران به جلسه اخیر مجمع عمومی این جبهه اشاره کرده و گفته است: در این جلسه، گزارشی از تحقیق و تفحص‌های شورای پنجم در مورد عملکرد شهرداری در دوره قالیباف ارائه ‌و نسبت به روند رسیدگی قضایی به پرونده شرکت‌های یاس، رساتجارت و الماس ابراز نگرانی شد.

سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه که به یک اختلاف مالی در آن پرداخته شده است، گفت: این انتظارِ کاملا قانونی و به حقی هست که دستگاه قضایی به گزارش رسمی تحقیق و تفحص شورای پنجم بر اساس مرّ قانون رسیدگی کند و اجازه ندهد که عوامل ذی نفوذ بر روند آن تأثیر بگذارند!

او می‌افزاید: وی افزود بیت‌المال شوخی نیست و حق الناس شوخی بردار نیست. اموال شهرداری متعلق به شهروندان است. هرگونه تصرف غیر قانونی در آن اختلاس است. آقایان با ادعای کمک فتح بابی کرده‌اند که در کنار آن بخش بزرگی از اموال عمومی به یغما رفته است.

شکوری‌راد از رئیس قوه قضائیه خواست که شخصا بر روند رسیدگی قضایی به گزارش تحقیق و تفحص شورای پنجم از عملکرد شهرداری در دوران قالیباف نظارت کند و بداند عملکرد دستگاه قضا در این مورد زیر نظر شهروندان خواهد بود.[۱]

*اظهارات شکوری راد در حالی است که اولا در قضیه فایل صوتی هیچ جرمی متوجه شهردار وقت تهران نیست و اختلاف بر سر هزینه‌کرد بودجه‌ها و درآمدهاست.

در بحث سایر مجرمان این پرونده نیز سخنگوی قوه قضائیه اخیراً توضیحات لازم را داد.

ذبیح‌ا... خدائیان گفته بود: این فایل صوتی جدید نبود و همین فایل سال ها قبل مطرح بود و حتی قبل از انتشار این فایل در گذشته، مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این موضوع ورود کردند و نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که وابسته به بنیاد تعاون بودن اقدام لازم با کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام و تعدادی از افراد دستگیر شدند و برخوردی که در این پرونده با افراد مذکور شد به نسبت سایر پرونده‌ها قاطع تر و شدیدتر بود. [۲]

در بحث خواست رسیدگی از سوی قوه قضائیه نیز خوبست آقای شکوری‌راد بداند که اگر هم اولویتی در رسیدگی وجود داشته باشد؛ آن اولویت نه رسیدگی به یک پرونده رسیدگی شده بلکه رسیدگی به جرم بزرگ "تحریم انتخابات" است که جبهه اصلاحات در سال ۱۴۰۰ مرتکب آن شد.

جرمی که اگر عزمی برای رسیدگی به آن یافت شود؛ یقینا رجال زیادی از اعضای جبهه اصلاحات به گزینه‌های مجازات سپرده خواهند شد.

***

اگر قالیباف نبود چطور مدیریت باکری را باور می‌کردید!؟

جرم مشترک باکری، قالیباف و سپاه پاسداران

جرم مشترک باکری، قالیباف و سپاه/ "طرح صیانت" و دوستان و دشمنان ملت!

فردی به نام ن. د، اخیراً طی یادداشتی با عنوان "از آن سپاه پاسداران تا این سپاه پاسداران" که در سایت صبح ما منتشر شد، از این نوشت که سپاه پاسداران تبدیل به پاشنه آشیل نظام شده است!

او همچنین می‌نویسد:‌ حضور در عرصه اقتصاد که باعث و بانی آن مرحوم هاشمی بود و بدین دلیل بی شک مدیون خلق ایران است و باید در روز جزا پاسخگوی این راهبرد ناصواب باشد، اولین ضربه را به این طائران پرنده تراز مرغان هوایی وارد آورد. ضربهٔ کاری و نهایی بدانها وقتی فرود آمد که به آنها مجوز ورود به عرصهٔ سیاست اعطاء گردید. حالا تفنگ، پول و رسانه در ید کسانی قرار گرفته بود که رفته رفته سکه و دلار زیر زبانشان مزه کرده بود و معلوم است که اگر اباذر و سلمان هم بودند، فاسد می شدند!

در این یادداشت همچنین با اشاره به ماجرای فایل صوتی می‌خوانیم: می‌پرسم آنانی که راهبرد فرامرزی و سرکوب را پیش پای این نهاد مردمی گذاشتند با خود چه فکری کردند؟
اگر قرار به گذاشتن جای پای خود در خاورمیانه و مبدل شدن به پلیس منطقه بود که ژاندارم خلیج فارس بودیم و اگر بنا به شکل دادن نیرویی فراقانونی و حاکم بر جان، مال و نوامیس مردمان بود که ساواک را داشتیم و دیگر چه نیازی به انقلاب بود؟

نویسنده یادداشت مذکور در ادامه می‌نویسد: از راهبران اصلی نیرویی که اینک خدا را هم بنده نیست می خواهم که پاسخ دهند از کدام اصل قانون اساسی و حتی گفتار و سیرهٔ عملی بنیانگذار انقلاب چنین نقشی برای سپاه می‌توان استخراج نمود؟ ما چه کردیم؟ چگونه و چسان از همت و باکری‌ها به سردارانی چون قالیباف و جعفری رسیدیم؟

یادداشت مذکور همچنین به فایل صوتی نیز دروغ می‌بندد و می‌گوید: در نوار مورد بحث که چندان هم مطالب روشن نیست، گفته می شود که سردار رئیس قوهٔ مقننه ۸ هزار میلیارد در فلان قلم حیف و میل کرده، به جای آنکه طبق فرمودهٔ رهبر از فلان محل نود درصد به سپاه قدس بدهند و ده درصد به سپاه بدهی هزار میلیاردی هم ببار آورده اند! [۳]

*این یادداشت مصداق مظلومیت سپاه و تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای است که هیچ خدمتی به مردم ایران را رواداری نمی‌کنند و چه با تفنگ و چه با قلم و لسان آنرا ترور می‌کنند.

در بحث فعالیت سپاه در حوزه‌های غیر نظامی نیز باید دانست که سپاه پاسداران قانونا حافظ انقلاب اسلامی است و این حفاظت می‌تواند همه شئون را در بر بگیرد. یعنی سپاه هم نظامی است و هم سیاسی.

ماجرای فایل صوتی نیز به گواه مستندات قوه قضائیه هیچ فسادی را متوجه قالیباف و سلیمانی و فرماندهان رده بالای سپاه نمی‌کند.

چه اگر چنین چیزی هم بود در حکومتی که تجربیاتی مثل بنی‌صدر و قطب‌زاده داشته؛ تأدیب و مجازات یک فرمانده رده بالای سپاه کار ساده‌ای است. پس مشخص است که ارکانی از جریان سیاسی خاص قصد تخریب وجهه انقلاب و پاسداران امین آنرا دارند.

همان ارکانی که تبلور مدیریت جهادی همت و باکری در اجرائیات کشور و در شهرداری تهران را برنمی‌تابند و به هر بهانه‌ای قصد ترور آنرا دارند.

جالب است که آنها بهتر از هرکسی می‌دانند اگر کارنامه جهادی و بدون فساد قالیباف در نیروهای هوایی سپاه، ناجا و شهرداری تهران نبود؛ امروز کسی را یارای باور مدیریت جهادی امثال همت و باکری نبود.

ما همچنین قضاوت پیرامون اظهارات یادداشت مذکور در انتقاد از فعالیت‌های امنیت‌بخش سپاه در خارج از مرزها را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

اینکه افرادی که فرق "ژاندارم منطقه" با "هژمون ایران" را نمی‌دانند و برای مردم نسخه‌پیچی می‌کنند؛ از عجایب روزگار ما و حاصل عوام‌زدگی و مهجوریت عقل در برخی خواص است.

***

"طرح صیانت" و دوستان و دشمنان ملت!

جرم مشترک باکری، قالیباف و سپاه/ "طرح صیانت" و دوستان و دشمنان ملت!

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت روحانی طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون طرح مجلس یازدهم برای صیانت از کاربران در فضای مجازی نوشته است:

برخی سیاست‌گذاری‌ها به علت فقدان نهاد مناسب و برخی نیز با توجه به اینکه جامعه همراهی لازم را ندارد، محکوم به شکست هستند.نمونه عینی یک چنین سیاست‌گذاری‌هایی را می‌توان در قانون محدودیت ماهواره در سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ خورشیدی مشاهده کرد که بعد از مدتی به سیاستی ناکارآمد تبدیل شد و به جز ایجاد تعارض‌های رفتاری جامعه با قانون، هیچ اثر دیگری نداشت.

تداوم این سیاست در حوزه‌های فناورانه دیگر مانند استفاده از ماهواره منجر به تقویت این ایده شده است که سیاست‌گذار ایرانی دچار نوعی از «فناوری‌هراسی» مزمن است. او از فناوری و نوآوری می‌ترسد و همواره از آن ناحیه احساس خطر می‌کند؛ به همین دلیل است که نخستین موضع‌گیری او در برابر هر فناوری نوپدید ابتدا انکار و ممنوعیت استفاده از آن است. در مورد طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» نیز موضوع از همین جنس است و این «فناوری‌هراسی» به گونه‌ای دیگر بروز و ظهور می‌یابد.

او همچنین تصریح می‌کند: امروز دامنه وسیعی از نسل‌های ایرانی از جمله جوانان، نوجوانان، کودکان و سایر اعضای خانواده، مجموعه فعالیت‌های ارتباطی، آموزشی و اجتماعی خود را با استفاده از فضای مجازی ساماندهی می‌کنند و هرگونه محدودسازی اپلیکیشن‌ها و کاهش پهنای باند، باعث بروز مشکلات جدی برای آنان خواهد شد. بسیاری از ایرانیان از طریق فضای مجازی، تبادل افکار و اندیشه می‌کنند و بر عمق دانش و فرهنگ خود می‌افزایند. من فکر می‌کنم، کسانی که یک چنین سیاست‌های سلبی و غیرکارشناسی را دنبال می‌کنند در واقع انگشت در چشمان مردم جامعه می‌کنند و نهایتا نیز یک چنین سیاست‌های ناپایداری، محکوم به شکست خواهد بود. [۴]

*طبعا طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از یک طرف ضروریست زیرا هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند اجازه فعالیت بدون قانون و مرز در فضای مجازی را بدهد. اما اینکه جزئیات طرح چه باشد، موضوعی است که باید ابتدا نگرانی‌های افکار عمومی درباره سرنوشت کسب و کارهای اینترنتی و روابط اجتماعی بر بستر فضای مجازی را برطرف کرد و پیوست‌های رسانه‌ای و اقناع‌سازی آن را مد نظر قرار داد.

مع‌الوصف درباره اظهارات ربیعی نکته مهمتری وجود دارد که همه مردم و مخاطبان محترم بایستی در جریان آن قرار بگیرند...

و آن اینکه دلسوزی برای مردم از جانب هرکس روا باشد اما از جانب رجال ستاد مشترک اصلاحات و اعتدال روا و مسموع نیست!

چه اینکه آنها بودند که در دولت اعتدال به یکباره دست به گرانی قیمت بنزین زدند و کشور را چند روز به دامان ناامنی و آتش کشاندند.

و جالب آنکه بعدا هم با کنایه تصریح کردند که "حکایت همچنان باقیست..."

جالب است که آقای ربیعی در این قضیه، هم سمت اطلاع‌رسانی داشته و هم همان کسی است که بر باقی بودن همچنان حکایت اغتشاش تأکید کرده.

اکنون کدام عقل امنیتی است که بپذیرد ربیعی از سر دلسوزی برای مردم درباره طرح صیانت نظریه غلط فناوری‌هراسی را مطرح کرده است!؟

در واقع مردم باید بدانند که عده‌ای از سر تقلا برای سربازگیری و همرنگی با جماعت هم‌رأی است که خود را منتقد طرح عقلانی صیانت مطرح می‌کنند و به رنگ جماعت درآمده‌اند. وگرنه اینان خود بهتر از هرکسی به لزوم قاعده‌گذاری در فضای عمومی از سوی حکومت واقف‌اند. اما زبان و قلمشان در اقتضای امیالشان است.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1542509

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1542566

3_ http://sobhema.news/?p=20556

4_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/181673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • hasan IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    58 34
    مشرق لعنتی و ماله کش -
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      10 19
      وقتی بلد نیستی جواب بدی دهنتو ببند . هر وقت کم میارید میگید ماله کشی ‌ .
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      4 8
      لعنت نکن
    • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      19 3
      تا اژه‌ای با روحانی و تیم مخرب و گرانی سازش برخورد نکند بقیه کارهایش فیلم و فریب مردم است
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      16 19
      لعنت به فتنه گران اصلاح طلب در حالیکه قوه قضاییه به مفاسد مذکور رسیدگی کرده و حکم صادر و اجرا شده افساد طلبان عوامفریبی می کنند.
    • هاشمی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 0
      معلومه شکوری دزدی که طوری نیست
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      6 13
      اینهمه خدمت صادقانه پاسداران و سپاه رو نمی بینید و از روی جهل زیاد حرف می زنید.......
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      5 4
      هرجا سخن از فساد است نام اصلاحات می درخشد حالا افساد طلبان مدعی شدند !
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      3 2
      بحث راست و چپ نیست.فساد نهادینه شده.
  • DE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    21 10
    مشرق چرا آسمان و ریسمان به هم میبافی؟
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 7
    کسانی که با غرض ورزی از این که به زعم خود توانسته اند از سپاه پاسداران جان برکف نقطه ضعفی بیابند و آن را پیراهن عثمان کنند و نسبت به این نهاد مظلوم عقده گشایی کنند، دقیقاً همان کسانی هستند که در برابر مبارزه با دریافت کنندگان نجومی موضع مخالف داشته، در مبارزه با مفسدان اقتصادی به اسم کارآفرینی سنگ اندازی و با عزل و دستگیری جاسوسان مخالفت و از خیانت دولت قبل در قرارداد برجام دفاع کرده و برای مذاکره و برقراری رابطه ذلت بار با آمریکا له له می زنند! آیا می توان دغدغه این تهوع آوران برای فساد را باور کرد؟!؟!؟!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    9 15
    درود بر قالیباف
  • مسیحا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    9 4
    طرح صیانت زمانی عقلانیه که اولا هدف به معنای واقعی دفاع از حقوق کاربر باشه نه ایجاد محدودیت
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 13
    درود بر قالیباف
  • پیام IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    9 9
    ممنون مشرق
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 4
    شرکت در هر اتخاباتی فی النفسه اختیاری بوده و هر فردی آزاد است
  • مهدی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    11 9
    اصلا اگر اصلاح طلبان هر چی بگند راهی جز منتهی به فساد و جهنم نیست اینها اصلا راست برو نیستند حرفشان را باور نکنید و از روی دلسوزی حرف نمی زنند.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 8
    درود بر مجلس
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 3
    حامیان طرح صیانت کیان؟
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    13 1
    چرا حرف درست را کسی متوجه نمیشود حرف درست از دهان هرکس اگر شکوری راد باشد باید شنید میگه پول شهرداری مال مردم بوده حالا آن 18میلیارد ذخیره ارزی و80تن طلا که به غارت رفت ماه ها عکس جه... را روی صفحه اول روزنامه هایشان انداختند به اقوام وافراد قبیله دادند به جای نهاده های دامی رفتند کود انسانی ولوازم آرایش دسته بیل سنگ پا سنجاق قفلی وبعضا اصلا پولها را بردند خارج نیاوردند بعد گوشت ومرغ وتخم مرغ ووو. چندین برابر شد یا آن که زندگی مردم را تباه کرد با افتخارش که یک خانه نساخت یا خرید هواپیما که با اوسلفی گرفتن ومعلوم نشد قرار دادش چی بود چقدر خوردن وبردند یا بااین همه جوان بیکار وخوش ذوق رفت طبخ وسرو غذا را با شرکت اتریشی بست پول آن شرکت اتریشی را از پشت قواله عیالش نداد که مال مردم بود صحبتی از محاکمه نمیکنید معلومه صداشون درمی آید وقتی مردم تاکنون بیش از 500هزارشکایت از رحم اجاره ای آنها به کمیسیون اصل 90کردند قوه قضاییه حساب نمیکنه معلومه صداشون درمیاد وقتی کاج زاده ومتفکر استحاله طلب دم از شورش خیابانی میزنند خوب باید آتش تهیه هم بریزند دیگه ما متاسفانه وا دادیم
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    23 23
    چقدر مضحک جواب ربیعی رو دادی کینه و بغض کاملا مشهوده
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      7 9
      کينه و بغض شما رو سياهان غرب پرست از انقلاب و نظام و بخصوص سپاه کاملا روشن است. سر تا پاي بزرگ و کوچک شما اصلاح طلب ها غرق در فساد و تباني و رانت است منتهي به دنبال يک نقطه مبهم و خاکستري مي گرديد تا کارنامه درخشان اين نهاد را در طول دوران انقلاب زير سوال ببريد و آن را پيراهن عثمان کنيد. امروز هم دستمايه اين کار يک فايل صوتي شده که جالب است همين فايل صوتي فساد ستيزي مسئولين اين سازمان در آن روشن است. دوست عزيز فکري به حال نفاقتان کنيد
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      9 7
      روحانی و ربیعی تلگرام را فیلتر کردند حالا مدعی شدند !
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 1
      هنوز یادمون نرفته با گرونی بنزین اتش به جان مردم زدند بعدش هم خندیدند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 3
    سیاستمدار ایرانی از فناوری میترسد!! قانون و اقتصاد امریکا که بیشترش در جهت حفاظت و تشویق نوع اوری فناروی های مدرن و رفع انحصاره
  • من IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 2
    اصلاح طلب در واقع فساد طلبه
  • سامان IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    16 22
    درود بر محمد باقر قالیباف که عیسی شریفی را به کشور برگرداند و تحویل قوه قضاییه داد تا به تخلفاتش رسیدگی بشود.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      5 5
      باید مجلس انقلابی هرچه سریعتر خودرو دنایی که گرفته رو پس بدهد تا پشت سرش حرف نزنند.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 4
      درود
  • سعید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    18 5
    افساد طلبان باید در مورد مفاسد عظیم کرسنت و توتال و استات اویل و صندوق ذخیره فرهنگیان و رشت الکتریک و هفت تپه و غیره پاسخگو باشند و عوامفریبی نکنند.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 3
      مث اینکه تو تیرانا اربابتون بهتون خوب غذا نداده. از گشنگی نمیری.
  • دانیال IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    17 9
    اصلاح طلبان بی کفایت دلسوز مردم نبوده و نیستن اینها فقط بفکر منافع شخصی و جناحی شون هستن.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      4 4
      آزاد کردن ساحل های شمال و کاهش کرونا و مرغ تنظیم بازار همگی گویای قدرت دولت است که مردم با جان و دل حامی دولت شده اند.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      8 1
      این دولت و مجلس انقلابی هرگز نباید زیر بار برجام پلاس بروند
  • شاهین IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    16 7
    حکایت اصلاح طلبان حکایت دزدی است که دزدی کرده بود و فریاد آی دزد آی دزد می کرد و فرار می کرد افساد طلبان خودشان ختم باند بازی و رانتخواری و فسادند.
  • فرزاد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 3
    چی بگم
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 7
    با تصویب طرح صیانت قطعا من هم ناراحت میشم
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 3
    اینکه شما نمیتونین دشمنای خارج از کشورتون رو کنترل کنین مجبورین راه ارتباطیشون رو محدود کنین
  • یوسف IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 1
    آدم چقدر باید پررو باشد که بعد ازآنهمه خرابی وفساد وآزاد گذاشتن دست اختلاس گران وویران کردن اقتصاد و نابودی ذخایر ارزی وتحویل گرفتن دلار ۳۰۰۰تومانی ازدولت قبل وتحویل دادن ۳۰۰۰۰تومانی آن وتورم ورکودبی سابقه که در بعضی ازآنها علاوه برسوء مدیریت شائبه عمدی بودن نیز وجود دارد که انشاالله با محاکمه یکی از سران این جریان نفاق حقایق پشت پرده زیادی آشکار خواهد شد باز این جماعت مدعی هستند
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      3 1
      چی بگم
  • ب IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 5
    آقایان مشرقی ها ، مردم همه چیز را متوجه می‌شوند و تفاوت‌ها را می دانند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 1
    آمریکا نابود است.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 1
    تا میتونید مار رو صیانت کنین. ما همیشه آماده صیانتیم .
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 7
    درود بر قالیباف
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    10 0
    زمانیکه با افساد طلبان در برابر جرمهایی که مرتکب شدند اغماض شود و برخوردی انجام نگیرد نتیجه همین میشود که طلبکار میشوند و لجن پراکنی میکنند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 3
    اوکی
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 1
    عیسی شریفی دیگه کیه
  • سعید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    7 7
    «جرم بزرگ "تحریم انتخابات" است که جبهه اصلاحات در سال ۱۴۰۰ مرتکب آن شد.» اگر سایت های ارزشی و رسانه ها عمل این افسادطلبان را محکوم می کردندو مقدمات ورود قوه قضائیه به اقدامات مجرمانه این طیف را فراهم می کردند، الان این قدر وقیح نمی شدند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 5
    این تخریب شخصیت برای آقای قالیباف اجر اخروی خواهد داشت و برای بقیه مسئولیت
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    10 0
    هر جا فسادی هست باید شفاف سازی و رسیدگی بشه بهش.
  • محمدایوب IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    خرید محرمانه هواپیما وتمام محرمانه های دولت روحانی که از توش حسین فریدون ومهدی جهانگیری. سیف وعراقچی ووبقیه دزدان درآمد
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 3
    درود بر مشرق
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 0
    ش....و ربی.... از طراحان اغتشاشات و از ناب ترین سرمایه های صهیونیستی هستند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 3
    ممنون مشرق
  • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 2
    جواب به رحیمی اوج خفت و عقده ای بودن را به نمایش گذاشت ، حرف حق از طرف هر کسی حتی اصلاح طلب قابل تقدیر است
  • سیدهادی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 0
    اصطلاح اصلاح طلب خائن الان که می بینند گروه مذاکره کنند فشار روی اربابان غربی شان آورده اند بشدت در حال تخریب و تضعیف نیروهای خودی هستند آیا خاین نر از این ها سراغ دارید
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    12 6
    مشرق شما هم یه خورده بی شرفی میکنی از کامنتهایت معلومه.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    یادداشت ن.د انگار نوشته یک کمونیست آمریکاییست،همانها که داس و چکش و دیوار آهنین را برای مردم میپسندند اما دزدیهای نئولیبرالی را برازنده و حق خود میدانند، اصلاحات صهیونیسنی و کارگزاران از اینان زیاد دارد!
  • ایرانی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 0
    افساد طلب ها این حربه را بکار بردند هشت سال خیانت ... به کشور را خاک مالی کنند وچراغ مقاومت حاج قاسم تو جهان می درخشد خاموش کنند کور خواندند ..اگر سپاه نبود کشورهم نبود
  • قربانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 5
    درود بر قالیباف
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 1
      درود
  • کیایی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 4
    ممنونم از مطلب پر بارتون من خیلی استفاده کردم سپاسگزارم از مشرق
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 5
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • امیر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    متاسفانه یکی از ضعیف ترین وزیران دولت روحانی همین اقای ربیعی بودکه نه تنها نتوانست حقوق حقه احاد مردم تحت اداره ان وزارت خانه را اداره کند بلکه زمینه ای فراهم کرد تا مفت خوران نیز در شرکت های شستا جا خوش کنند
  • DE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    ساکت شو بابا مشرق نفرت بار
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 1
    زمان شاه سابق ، فقط رادیو بود و تلویزین
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    مگه شبکه های مجازی برای شماست که می خواهید از کسی صیانت کنید کاری از دست شما بر نمی آید به جز فیلتر کردن و بستن چرا بیخود خودتان را رسوای عالم می کنید
  • عباد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    مشرق جون جوش نیار پس می افتی
  • سحر IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    همگی
  • ساسان IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    هر کی خوب برای ملت کار می‌کنه این عوضیها شروع به دشمنی و تخریبش می کنند عملکرد و کارنامه قالیباف نعمتی برای ملت ایران هست هر کی طرفدار غرب هست بره پیش غرب زندگی کنه اینجا حکومت امام زمان هست نشر اکاذیب و تهمت جرم هست قوه قضاییه باید برخورد کنه این نقشه دشمن هست تا مومنان را حذف کنه کورخونده مردم هوشیار و بیدار هستند
  • ALI IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    طبقه گفته جنابعالی اظهار نظر در مورد فعالیت های خارج مرز سپاه را به مخاطب واگذار میکنید من هم یک مخاطبم و نظرم به نظر شما اصلا نزدیک نیست
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس