کد خبر 1342903
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
چالش‌های قهرمانی که رئیس فدراسیون شد

برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو شائبه‌های زیادی را به همراه داشت که باید منتظر ماند و دید چگونه از پس چالش‌های آن برخواهند آمد.

به گزارش مشرق، در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو هادی ساعی با ۲۹ رأی از ۵۶ رأی مأخوذه برای ۴ سال ریاست فدراسیون تکواندو را به‌عهده گرفت. نکته جالب توجه در این مجمع عدم شرکت شکوه‌فر، معاون وزیر ورزش در رای‌گیری بود که اعلام شد به دلیل جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه تصمیم به این کار گرفته، اما چند روز بعد، شائبه‌های زیادی ایجاد شد که احتمال ابطال آن را هم به همراه داشت.

پس از کش و قوس‌های فراوان، شکایت‌های مطرح شده درمورد مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو رد شد و هادی ساعی به عنوان رئیس کار خود را آغاز کرد. مدیر جوانی که با کوله‌باری از افتخار و مدال حالا باید سکان هدایت یک فدراسیون را برعهده بگیرد. هرچند صدور حکم ریاست ساعی با حرف و حدیث‌هایی مطرح شد، اما به گفته وی، حالا تمام دنیا ریاست وی در فدراسیون را پذیرفته و به وی تبریک گفته‌اند.

چالش‌های قهرمانی که رئیس فدراسیون شد

حال سوال اساسی این است که آیا تکواندو با مدیریت ساعی می‌تواند روزهای خوبی را تجربه کند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال شاید بد نباشد ابتدا نگاهی به بخشی از روزمه قهرمان المپیک بیندازیم. ساعی بعد از دوران قهرمانی‌اش بارها اعلام کرد که مسیرش را از مربیگری مخصوصاً در ایران جدا کرده است. قهرمان پرمدال تکواندوی ایران در سال ۱۳۸۵ در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به صورت مستقل شرکت و با حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان پیروز شد و در دوره چهارم شورا در سال ۱۳۹۲ هم به صورت مستقل وارد شورای شهر تهران شد.

چالش‌های قهرمانی که رئیس فدراسیون شد

او که یکی از بزرگان تکواندوی ایران است، حتی وارد عرصه هنری و بازیگری هم شد و در سال ۱۳۹۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی آمین به کارگردانی منوچهر هادی رسماً وارد عرصه بازیگری شد. ساعی در فیلم سینمایی پی ۲۲ و تله فیلم اسید هم ایفای نقش کرد.

برای پاسخ به سوالی که بالاتر مطرح شد باید عملکرد ساعی در کمیسیون ورزشکاران هم مورد بررسی قرار بگیرد. ضمن اینکه نگاهی به عملکرد قهرمانانی که ریاست فدراسیون‌های رشته خود را برعهده گرفتند هم می‌تواند راهنمای خوبی برای رسیدن به پاسخ باشد. افرادی همچون رضازاده در وزنه‌برداری یا میراسماعیلی در فدراسیون جودو عملکرد موفقی نداشتند که می‌تواند بیانگر این باشد که لزوماً حضور یک قهرمان در راس فدراسیون نمی‌تواند تضمین‌گر موفقیت آن رشته باشد.

چالش‌های قهرمانی که رئیس فدراسیون شد

به هر حال اهالی تکواندو به عنوان یکی از رشته‌های پرافتخار و مدال‌آور کشورمان انتظار دارند که این رشته یک بار دیگر به دوران اوج برگردد، اما واقعیت این است که با حضور فردی همچون ساعی که حتی نحوه انتخابش هم شائبه‌هایی به همراه دارد، برآورده کردن انتظارات کمی مبهم خواهد بود. بدون شک عاشقان این رشته جذاب دعا خواهند کرد تا تکواندو با مدیریت ساعی روزهای تاریکی را تجربه نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس