خشونت‌های بی‌پایان در آمریکا؛ یک کشته و ۵ مجروح بر اثر تیراندازی در اورگان

خشونت های مسلحانه در آمریکا که از کنترل خارج شده است، این بار در شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا یک کشته و پنج مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق،  پلیس ایالت اورگان آمریکا اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در پارک نورمن دال در شهر پورتلند یک زن کشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، پلیس اعلام کرد که حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی مردم در مورد این تیراندازی گزارش دادند. پس از حضور افسران پلیس در محل، جسد یک زن کشف شده است. همچنین دو مرد و سه زن دیگر که در این تیراندازی مجروح شده اند به بیمارستان های محلی منتقل شده و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

این تیراندازی زمانی رخ داده است که یک راهپیمایی در مقابل پارک نورمن دال در حال انجام بوده است.

پلیس اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می دهد که تیراندازی پس از رویارویی صاحبخانه و معترضان مسلح آغاز شده است.

پلیس افزود: صحنه آشفته ای بوده است و تعدادی از شاهدان حاضر به همکاری با پلیس نشده اند. اما پلیس معتقد است که تعداد زیادی از مردم از این حادثه فیلم گرفته اند و بدون اشتراک گذاری این فیلم ها با پلیس صحنه را ترک کرده اند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت اوست، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می گویند و اذعان دارند که این دست خشونت ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرده است طی ماه های اخیر خشونت با سلاح گرم در آمریکا رو به فزونی  نهاده است؛ مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی» نام دارد ( Strong Gun Laws Save Lives) که بر روی ۵۰ ایالت آمریکا به عمل آمد، نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین ایالت هایی که  سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آنها به کار گرفته می شود  و آنهایی که سستی در اعمال آن می کنند با میزان خشونت با اسحله رابطه مسقتیمی دارد.

بسیاری از شهرهای آمریکا، حدود دو سوم از ۴۰ شهربزرگ آمریکا شاهد رکورد بی سابقه قتل و کشتار بر اثر خشونت با سلاح گرم نسبت به سال های گذشته  بوده اند.

برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

آمریکا تنها کشور در جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است. بنابر داده های  موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی» (Small Arms Survey (SAS)) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

شمار دقیق سلاح هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح های ثبت نشده، مشخص نیست اما  بنابر داده های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می شود که آمریکایی ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح ها را دراختیار دارند.

«آنتونی بارکسدل» (Anthony Barksdale) تحلیلگرمسائل جنایی و کمیسر سابق پلیس بالتیمور از ایالت مریلند دراین باره به صراحت به سی ان ان گفته است:

درماجرای قتل جرج فلوید  و نحوه برخورد نیروهای پلیس، شکاف و عدم اعتمادی بین جامعه با پلیس آمریکا بوجود آمد، نیروهای پلیس  باید نشان دهند که آنها در خدمت مردم و جامعه خود هستند، اما زمانی که شواهد و ویدیوهایی از نوع (سبعانه) برخورد نیروهای پلیس در شبکه های اجتماعی علیه رنگین پوستان نشر می یابد این اعتماد سازی تاثیر ندارد؛ بازگردان اعتماد عملکرد پلیس به جامعه کار بسیاری بزرگی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس