تداوم پس‌لرزه‌های عملیات حزب الله؛ «اسرائیل» به سمت جنون حرکت می‌کند

پرواز شناسایی پهپاد «حسان» متعلق به حزب الله در عمق فلسطین اشغالی چنان وحشتی در جان صهیونیستها ایجاد کرده است که کارشناسان این رژیم از آن تحت عنوان «جنون» یاد می‌کنند.

به گزارش مشرق، پرواز شناسایی پهپاد «حسان» متعلق به حزب الله در عمق فلسطین اشغالی که بالغ بر ۷۰ کیلومتر بود، همچنان بین کارشناسان صهیونیست، محل بحث و بررسی است و نسبت به این مسئله به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

روزنامه الاخبار لبنان با انتشار گزارشی به تحلیل اظهارنظرات کارشناسان صهیونیستی در این باره پرداخت و نوشت، روشن است که سکوت محافل رسمی رژیم صهیونیستی در قبال این مسئله، نشانگر آن است که به اهمیت این پیام، وضعیت بغرنج و محدود بودن گزینه‌های پیش روی خود، اذعان دارند و ظاهرا «نکته جدیدی که دشمن به آن پی برده است، این است که آنچه از وقوع آن می‌ترسید، رخ داده است».

الاخبار در ادامه گزارش داد، پرواز پهپاد حزب الله در عمق فلسطین اشغالی، هراس صهیونیستها را نشان داد؛ به نحوی که چندین بار نسبت به «خطر در اختیار داشتن پهپادهای پیشرفته توسط حزب الله و تأثیر آن در معادلات قدرت در منطقه» هشدار داده بودند. لذا حزب الله در کنار نشان دادن شکست سامانه‌های دفاعی صهیونیست در سرنگونی این پهپاد، قصد داشته است، بخشی از توانمندیهای پیشرفته خود را نشان دهد.

الاخبار به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتض» استناد و تأکید کرد، گزارش این روزنامه، نشانگر حجم نگرانی سران صهیونیستی از این حادثه است.   این روزنامه اخیرا نوشته بود که ارتش صهیونیستی نگران این است که پهپادهای ایران، به دست همپیمانانش در منطقه برسد. ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، هم اذعان کرده بود که با وجود پهپادهای ایران، «برای نخستین بار از جنگ کره، بدون برتری کامل هوایی، فعالیت می‌کنیم». به گزارش این روزنامه، حزب الله از رهگذر این اقدام، در تلاش است که معادله بازدارندگی را تقویت کند و ارزیابی کانونهای تصمیم‌ساز این رژیم را به واقعیت نزدیک کند تا انتخابهای عقلانی‌تری در محاسبه هزینه و سود اقدامات خود داشته باشند.

«بنی گانتز» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ هشدار داد که یکی از ابزارهای مهمی که ایران توسعه داده است، هواپیماهای بدون سرنشین است که «سیستمی از تسلیحات کشنده و نقطه‌زن، مانند موشک‌های بالستیک یا هواپیماهایی است که قادر است بیش از هزاران کیلومتر پرواز کند». گانتز همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی نگران است که ایران، این سلاحها را در اختیار همپیمانان خود در سوریه، یمن و لبنان قرار دهد.

الاخبار در ادامه گزارش داد، روشن است که بنت حتی فکر این را هم نمی‌کرد که حزب الله وارد مرحله ساخت پهپاد بومی شود. همان طور که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله اخیرا به این مسئله اشاره و عمدا تلاش کرد که رژیم صهیونیستی مستقیما سطح این پیشرفت را از رهگذر نفوذ به سیستم دفاعی این رژیم، احساس کنند.

«یوزی روبین» رئیس پیشین سازمان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی سه ماه پیش در گزارشی مفصل، به مسئله پهپادها و جایگاه آن در سلسله مراتب تهدیدات علیه این رژیم اشاره و تأکید کرد، توسعه این پهپادها به مرحله‌ای رسیده است که به تهدید شماره یک برای رژیم صهیونیستی بدل شده و مقابله با آن نیز دشوار است.

روبین پس اینکه سیر توسعه پهپادها از نظر فنی را بررسی کرد، گفت که ساخت پهپاد نسبت به ساخت موشک‌ ارزان‌تر و ساده‌تر است و در عین حال سلاح دقیقی است که می‌تواند اهداف خاصی را با دقتی بالغ بر یک یا دو متر هدف قرار دهد. این کارشناس صهیونیست همچنین تأکید کرد، یکی از مزایای پهپادها این است که «نمی‌توان از قبل پیش بینی کرد که از کدام  جهت خواهد رسید و به همین دلیل، تشخیص و رهگیری را دشوار می‌کند».

وی به برخی از خطرات عملیاتی که پهپادها می‌تواند برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند، اشاره و تصریح کرد، نوع تهاجمی و انتحاری پهپاد می تواند نقاط حساسی مانند مخازن مهم و مجتمع صنایع زرهی و همچنین نیروهای ارتش را را هدف قرار دهد. لذا نمی‌توان به پهپادها به‌عنوان «وسیله‌ ثانویه برای مزاحمت و بازدارندگی» نگاه کرد، بلکه وسیله‌ای است که می‌تواند «موازنه را در هم شکند» و خطر آن با موشکهای نقطه‌زن برابر است.

«یواف لیمور» تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه «اسرائیل هیوم» هم در واکنش به موفقیت پهپاد حزب الله، اذعان کرد، این پهپادها می‌توانند بهتر از گذشته، مخفی شوند و بر عکس موشک، سرنگون کردن پهپاد دشوار است؛ زیرا به آرامی و در سطح نزدیک به زمین پرواز می‌کند.

لیمور با اذعان به مخفی شدن صهیونیستها در پناهگاهها پس از ورود این پهپاد به فلسطین اشغالی، ادامه داد، هر بار یک یک پهپاد وارد اراضی اشغالی می‌شود، عقلانی نیست که نیمی از منطقه شمال [فلسطین اشغالی] وارد پناهگاهها شوند؛ زیرا این مسئله باعث خواهد شد که حزب الله به آسانی، «هر زمان که خواست، اسرائیل را به سمت جنون پیش ببرد».

وی در پایان ضمن ابراز نگرانی از انتقامگیری جمهوری اسلامی ایران از صهیونیستها، مدعی شد: «ایرانیها پرونده‌های باز بسیاری با اسرائیل دارند. عملیاتهای انتقامگیری بسیاری نیز وجود دارد که در پی انجام آن هستند. ایران از مسیر خود منحرف نخواهد شد. این در ماهیت نظام [ایران] نیست. برای فهم راهبردی این مسئله باید سیاستهای اسرائیل در همه زمینه‌ها بررسی شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس