ویژه ها

اینکه بدون هیچ ربطی به دانشمندان و نخبگان و جهادگران عرصه سلامت بتازید و آنها را مورد تحقیر و تمسخر قرار دهید، فقط از افراطیون اصلاح طلب بر می آید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جاده صاف کنی افراطیون اصلاح طلب برای «برجام موشکی»

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «"تضمین" در سیاست بین الملل» به قلم «احمد زیدآبادی» از فعالین فتنه 88 نوشت:«گویا موضوع تضمین به آخرین گره در مذاکرات وین تبدیل شده است. این در حالی است که در سیاست بین‌الملل چیزی به اسم تضمین یا ضمانتِ دائمی وجود ندارد. کشورها بر اساس منافع ‌شان که امری سیال است، تصمیماتشان را تغییر می‌دهند. هر کشوری، در صورت تغییر شرایط و به خطر افتادن منافعش، تصمیمات جدید می‌گیرد و صرفا به این دلیل که قبلا به امری متعهد شده است، به آن امر متعهد نمی‌ماند و از هر راهی که شده بهانه‌ای برای آن پیدا می‌کند

در بخش دیگری از این مطلب آمده است:«تنها تضمین واقعی در روابط بین کشورها، ایجاد منافع مشترک و یا توازن قواست. برقراری توازن قوا در سطح جهانیِ آن اما برای قدرت‌های درجه دوم جهانی هم بسیار پرخرج و هزینه‌زاست چه رسد به قدرت‌های منطقه‌ای یا پیرامونی. در واقع، تلاش برای دستیابی به چنین توازنی، ورود به نوعی مسابقۀ تسلیحاتی دائمی است که تمام منابع اقتصادی یک کشور را می‌بلعد و سرانجام سبب به هم خوردن توازن به نفع رقیب می‌شود

این فعال فتنه 88 در ادامه نوشت:«اگر جمهوری اسلامی...بخواهد پس از احیای برجام، تضاد منافع با آمریکا را در سایر حوزه‌های مورد اختلاف دو کشور ادامه دهد یا تشدید کند، بار دیگر اصل برجام و یا فواید ناشی از آن به خطر خواهد افتاد حتی اگر کنگره آمریکا آن را با اجماع نمایندگان دو حزب به تصویب برساند!».

جاده صاف کنی افراطیون اصلاح طلب برای «برجام موشکی»/ زیباکلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد

چندی پیش «دانیل فریدمن» وزیر پیشین دادگستری اسرائیل گفته بود «حمله نظامی به ایران مثل کوبیدن سر به دیوار است». قدرت دفاعی و نظامی ایران به عنوان عامل بازدارنده در مقابل دشمن وحشی و زورگو، عجز و درماندگی طرف مقابل را در پی داشته است. امروز قاتلان حاج قاسم و عاملان ترور دانشمندان هسته ای کشورمان و حامیان رژیم صدام و تجهیزکنندگان داعش، با استیصال و درماندگی درباره توان دفاعی و نظامی ایران اظهارنظر می کنند.

و اما نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف اینجاست که برخی در داخل همصدا با رژیم اسرائیل و همصدا با تروریست های آمریکایی، توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران را مورد هجمه قرار داده و مدعی است که باید موشک های ایران به معامله گذاشته شود.

کدام کشور قدرتمند و عزتمندی حاضر است بر توان دفاعی خود چوب حراج بزند؟ آیا افراطیون اصلاح طلب در پی آن هستند تا پای تروریست های تکفیری را به کوچه و خیابان های تهران و همدان و کرمانشاه و...باز کنند؟

از نظر ترامپ و بایدن و اوباما و نتانیاهو و نفتالی بنت، ایران در صورتی به کشوری عادی بدل خواهد شد که مرزهای خود را به روی تروریست های تکفیری باز کند و در صنعت موشکی خود بتن بریزد و غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کرده و برای تهیه داروی کودکان ایرانی از آمریکا گدایی کند و به واسطه FATF دانشمندان و مراکز علمی و حافظان امنیت را در داخل کشور تحریم کرده و به به بازوی وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل شود.

یک سوال؛ آیا جریان تندرو اصلاح طلب در پی آن است تا بمباران توسط موشک های آمریکایی و اروپایی را برای کودکان و زنان و مردان و پیر و جوان ایرانی سوغات بیاورد!؟ قطعا و یقینا پیشنهاد برجام موشکی و منطقه ای مصداق غفلت و سهل اندیشی نیست و این قبیل پیشنهادات ضدایرانی نشانه خیانت و وطن فروشی است.

«سعید حجاریان» از افراطیون اصلاح طلب و از بازداشت شدگان فتنه 88 پیش از این گفته بود: «در الگوی مذاکره با خارج، ابتدا باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه...از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای،  موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود

پیش از این یکی از پیشنهادهای تأمل برانگیز از سوی جریان رسانه‌ای منتسب به اصلاحات این بود که باید برای اعتمادسازی، بُرد موشک‌هایمان را کاهش دهیم! این طیف همزمان مسئله اخذ تضمین و راستی آزمایی را نیز تخطئه می کند.

** زیباکلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«با کمال تأسف نمایندگان مجلس نمی‌دانند درباره چه موضوعی درحال اظهارنظر و تصمیم‌گیری هستند. گفتن راه‌اندازی اینترنت ملی در کلام برای نمایندگان خیلی آسان است. ولی احتمالا نتیجه‌اش چیزی شبیه خودرو و واکسن تولید ‌داخل می‌شود. برای همین است که می‌گویم نمی‌دانند درباره چه چیزی تصمیم می‌گیرند».

وی در ادامه گفت:«چون وقتی وارد میدان عمل شوید، می‌بینید که با چه محدودیت‌ها و دشواری‌هایی مواجه هستید. نمایندگان فکر می‌کنند که مثلا اینترنت ملی چیزی است که چینی‌ها می‌سازند و به آنها می‌دهند و شیر آن در دست آنهاست و هروقت بخواهند آن را کنترل می‌کنند. متأسفانه سطح دانش آنها خیلی نازل است».

جاده صاف کنی افراطیون اصلاح طلب برای «برجام موشکی»/ زیباکلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد

اینکه بدون هیچ ربطی به دانشمندان و نخبگان و جهادگران عرصه سلامت بتازید و آنها را مورد تحقیر و تمسخر قرار دهید، فقط از افراطیون اصلاح طلب برمی آید.

زیباکلام در این اظهارنظر با تمسخر اینترنت ملی، آن را با ساخت واکسن داخلی مشابه سازی کرده است. برخی عمدا و برخی سهوا مدعی هستند که منظور از اینترنت ملی، مسدودسازی اینترنت و فیلتر شبکه های اجتماعی است.

اما برخلاف این ادعا، منظور از اینترنت ملی و به عبارتی مقصود از شبکه ملی اطلاعات، فراهم کردن فضایی جهت توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی امن و پایدار(میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور) و مستقل و حفاظت‌شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (از جمله اینترنت) با امکان تعامل مدیریت‌شده با آن‌هاست.

پیش از این «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: «شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان به معنای قطع دسترسی‌ها و ارتباطات مردم نیست، بلکه این شبکه زیرساخت‌های پرسرعت ارتباطی را در کشور تامین و ظرفیت‌های لازم را برای افزایش سرویس‌دهی داخلی فراهم می‌کند. در بستر شبکه ملی اطلاعات با ایجاد زیرساخت ایمن مبتنی بر خدمات بومی هر آن چه نیاز مردم باشد در اختیار خواهد گرفت که با گسترش آن استقلال و اقتدار کشور حفظ می  شود.»

و اما مسئله بعدی، تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی دانشمندان و متخصصان و مدافعان سلامت است. تنها در یک نمونه، به تازگی لیستی از وضعیت بررسی واکسن‌ها  توسط سازمان جهانی بهداشت در فایلی منتشر شده که در آن  واکسن ایرانی کووبرکت نیز حضور دارد. واکسن کوو ایران برکت، اولین واکسن در منطقه است که به این مرحله رسیده و در فرایند ثبت جهانی قرار گرفته است.

واکسن های دیگر و از جمله واکسن های فخرا و نورا نیز با همت و تلاش دانشمندان ایرانی تولید شده و افتخارآفرین بوده است.

زیباکلام که عنوان «استاد دانشگاه» و «تحلیلگر مسائل سیاسی» را یدک می کشد، چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز از مشروب خوردن و دوستی با دختران در دوران جوانی اش سخن گفته بود! در یکسو دانشمندان و متخصصان ایرانی حضور دارند که شبانه روز در حال مجاهدت و تلاش هستند و در سوی دیگر امثال زیباکلام حضور دارند که با دهن کجی به مردم به قبح زدایی از اعمال زشت و حرام مشغول هستند.

لازم به ذکر است که در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷، ۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله،   صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا   «دهکده امید»!   را در کرمانشاه تأسیس کند.

** پس لرزه های شکست انتخاباتی اصلاح طلبان ادامه دارد

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«معلوم نیست چه شد که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) در روزهای آخر متصل به رای‌گیری(انتخابات 1400) چگونه به معنایی فرو ریخت و هر کس راه خود را در پیش گرفت... روش‌های مالوف اصلاح‌طلبان دیگر جواب نمی‌دهد».

جاده صاف کنی افراطیون اصلاح طلب برای «برجام موشکی»/ زیباکلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد

در روزهای گذشته روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود:«"آنچه باید باشدِ"‌ اصلاح‌طلبان با بسیاری از مردم فاصله‌ای جدی دارد و به یک معنا آنان توان پیشگامی خود را از دست داده‌اند...و چون اصلاح‌طلبان پیشگامی خود را از دست داده‌اند پس ضعف‌های آنان عیان‌تر و خدماتشان در چشم‌اندازهایی دورتر و عملکردشان نزدیک‌تر از همیشه پیش چشم مردم و در کفه قضاوت قرار دارد.»

روزنامه اعتماد نیز پیش از این در مطلبی نوشته بود:«28 خرداد یک شکست راهبردی بود زیرا نتیجه حاصل، مجموعه ادعاها و انتظارات یک جریان سیاسی را به چالش کشید... تشکیلاتی که در معرفی نامزدها، در جلب نظر آنان برای نامزد شدن، در تعیین نامزد نهایی در ارتباط با نامزدها و تعیین ضوابط و... همگی دچار اغتشاشات رفتاری بود را چه باید نامید؟».

در ادامه این مطلب آمده بود:« اصلاح طلبان امر سیاست را به کمپین انتخاباتی تقلیل داده و بازاریابی را بر مفهوم سیاست غلبه دادند... آنگاه که سه ساعت مانده به نیمه‌شب پایان رای‌گیری، جنبش توییتری و مجازی راه انداختند که دور دوم قطعی است، اگر یک همت دیگری کنید در همین دور اول کار تمام است! این حرف را برای شورای شهر تهران هم می‌گفتند درحالی‌که نفر اول لیست آنان چند ده هزار رای ناقابل بیشتر نیاورده بود و برخی محاسبات نشان می‌داد که کل آرای جبهه‌ای آنان در کف لیست، فقط چند هزار رای بود ولی تبلیغ می‌کردند که بیش از نیمی از اعضای ما انتخاب شده‌اند!! من نمی‌دانم این رفتار را چه چیزی جز شکست اخلاقی باید نامید؟».

همچنین «محمدعلی وکیلی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم چندی پیش گفته بود: «مردم، شعارهای اصلاح طلبی را از زبان حریف بیشتر باور کردند تا از زبان ما...اگر این جریان می‌خواهد همه لکنت تاریخی زبانش و همه عقیم بودگی اش را به تبعیض‌های شورای نگهبان و سخنان امثال من در نشان دادن ادبارِ خودی‌ها، تخفیف دهد، این یعنی خود انتخاب کرده‌اند که اصلاح‌طلبی را بر دوش دیگران بگذارند

جریان اصلاح طلب با چند مسئله جدی مواجه است؛ کارنامه غیرقابل دفاع، عدم ارائه برنامه کاربردی برای رفع مشکلات و عدم وجود پایگاه اجتماعی مناسب در اقشار مختلف مردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 3
    بیجا کلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد .راس میگه بابا حسابشو بکنید مثلا خود بیجا کلام خب ساخت داخله دیگه اگه اینترنت ملی هم مثل صادق که ساخت داخله بشه وای بحال و روز مردم . هرچی داخل این اینترنت سرچ کنی سر از آمریکا و غرب در میاره.
  • DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    8 1
    زشت کلام اخه پدرت متخصص صنعت ارتباطات بوده یا مادرت؟ که باز چرندگویی هات شروع شد! به کوری چشم تو یکی ایرانی ها دراین فن هم پیشرفت خواهند کرد تاچشم ات بیشتر کور بشه! تو برو اول چند تا کتاب در باره علوم سیاسی بخون که توش مثل گل موندی! تا حالا هرچی بافتی همه اش کج و کوله از اب دراومد! مگه همین غربی ها و چینی ها علم ارتباطات رو از روز تولد اوردند! اونا هم با تجربه و خطا،آزمایش و تست برای کسب موفقیت به این تکنیک دست پیدا کردند. روشی که ابن سینا در علوم و فناوری ابداء کننده اون بود. روش آزمایش و خطابرای کسب موفقیت روشی هستش که هر فناور عاقلی باید انجام بده تا به پیشرفت فنی دست پیدا کنه
  • DE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 0
    این اصلاحاتچی های افراطی بهتره دست و پاشون رو جمع کنن زیرا هیچ غلطی دراین 32 سال که همه صندلی ها رو اشغال کرده بودندنکردند زیرا عرضه هیچ کاری رو نداشتن بخاری بلند شده از همین بچه های پراستقامت، شجاع و فداکار و فروتن و خالص جهادیه. افرین به شرف بچه جهادی ها. که در تاریخ معاصر ایران خوش درخشیدن. درود خدا به تک تک شون.
  • SE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    مشکلات ایران بدلیل مدیریت 40 ساله عموسام گریان است
  • DE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 1
    اخه بگو زشت کلام بیگانه پرست اخه خودت با اینهمه چرندگویی تابحال چه خدمتی و کارارزنده ایی شاهکاری روکردی که کل دنیا ازاون بی خبرن
  • DE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 2
    اصلاحاتچی های افراطی نفوذی موساد و سی ای ا هستند. این سرمایه های گرانقدر اسرائیل دائم اب به اسیاب دشمنان ایران می ریزند. حز ضرر و زیان از این قبیله هیچی ندیدیم!
  • غضنفر IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 1
    زشت کلام
  • SE ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 2
    خائنکلام جز این بگه باید به صداقت و وفاداریش نسبت به عمه الیزابتش شک کرد
  • DE ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 1
    با میلیاردها کمک های مردمی چه کردی؟
  • DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    اصلاحاتچی های افراطی
  • فریدون خواجه یار IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 2
    استادحکیم فردوسی بزرگ میفرماید: هرآن کس سلیح اش به دشمن دهد* یقین دان که خودرا به کشتن دهد #
    • DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      2 0
      اتفاقا استادحکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ همچنین در مورد سارق بیجا کلام پیشگویی فرموده بود : هرآن کس که عقلش دهد دست بیجا کلام* یقین دان که عمر خودش را بکرده حرام.
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 2
    افکار زیبا کلام و زید آبادی نشان از بی توجهی به صنعت داخلی است. فراموش کرده اند موشکهای ایرانی بود که پهباد آمریکایی را منهدم کرد اینها به گفته سابق کروبی صدای رادیو اسرائیل هستند
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 2
    از بارزترین تولیدات صد در صد وطنی یکی هم همین آقای زیبا کلام است که خودش را بهترین عاقل دنیا می داند . حالا چرا ایشان غیر از خودش هیچ تولید دیگری را قبول ندارد جای یک دنیا سئوال است . احتمالا صادق خان توی کارخانه سایپا مونتاژ شده ....... آخه استاد مثلا علوم سیاسی چه سرش میشه که اینترنت ملی اصلا چی هست ؟ این آقا فقط به درد شکنجه دوزخیان توی قیامت می خوره . تحلیل هاش از هر عذابی بدتره .
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    خوب مهاجرت کن برو به بهشت غرب (بهشت شداد).پشت سرت روهم نگاه نکن. هرگز به ایران برنگرد. هم برای خودت بهتره هم برای مردم ایران بهترتره!! اونایی که این مملکت رو دوست دارن براش جون دادن. فقط هزاران نفر قطع نخاع شدن تا این مملکت مونده و آمریکا نتونسته تجزیه ش کنه. شما برو برای آمریکای عزیزت جون بده.
  • نیما IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 2
    منظورتان افسادطلبان است دیگر
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 2
    زیبا کلام وقتی به خودش نگاه میکنه می بینه به عنوان یک دکترعلوم انسانی داخلی با انهمه ارتباط جاسوسانه با خارج !!! هنوز فرق بین سوئد و نروژ رو نمی دونه لذا فکر میکنه همه مثل محصولات بومی مثل خودش به درد نخور هستن
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 2
    خداوند رحمت کند بوذرجمهرحکیم را که فرموده است هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
  • کوزت IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    هی میگم چرا این زشت کلام چرت و پرت میگه نگو از بس مشروب خورده عقلش ضایع شده.
  • کاظمی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    8 1
    زشت کلام یک زد انقلاب واقعی چرا دهانش رانمیبیدند عجیبه
  • Fara hare IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 0
    ما که هزاران بار گفتیم اینها عامل بیگانه اند ولی بعضی خودشان رو به خ...یت زدن.حالا که اینقدر رو دارن بازی میکنن هم هنوز باورتان نشده.
  • یه مامان با حال IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    یه کلام نورانی هست که میگه: منافق زیاد حرف میزنه کم کار میکنه، ولی مومن برعکس کار زیاد میکنه و کم حرف میزنه/ حالا خودتون مقایسه کنید کی منافق هست وکی نیست./التماس تفکر 🤔
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    خوب اگر تو استاد دانشگاهی وسالها پول بیت المال ایران را خوردی-چرا واکسن واینترنت درست حسابی تولید نمیکنید!؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    ، برو فایزر بزن تا ... شود. تحقیقات جدید اینو میگه. میگی نه، برو سرچ کن.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 0
    زشت کلام اگر دست من بود چنان لگدی بهش میزدم که در آمریکا فرود بیاد
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    زشت کلام
  • !! IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    بد تر از تاجزاده و زیبا کلام ، سراغ دارید ؟!
  • !! IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    کاذب زشت کلام !!
  • مهدی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    این اصلاح طلبان خیلی بی.... هستند
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    یکی بررسی کند می بینه زیبا کلام چشمش به خارجیهاست
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    خداراشاکریم که دشمنان مردم ایران واقعا احمق هستنند
    • ماحسون IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      2 0
      احسن،ای درود بر شرفت
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای الکی کلام !!!
  • عماد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    بگو آخه نادان، کیفیت واکسن ایرانی راسانه های علمی جهان رو به تعریف واداشته. البته در نظر غرب پرستان، اگه آب فاضلاب پاریس بهشون تزریق بشه، بهتر واکسن ساخت کشورشونه.
  • DE ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    بیجا کلام: اینترنت ملی چیزی شبیه واکسن تولید داخل خواهد شد . قربون امریکا برم که همه چیش خوبه منِ غربگدا حاضرم با برس توالت فرنگی ساخت امریکا مسواک بزنم دندنهام رو. تند نرو بزودی ملت ایران دهان شما غربگداها را مسواک خواهد کرد با روش های بومی و ایرانی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس