کارشناس مسائل آمریکا: رفع تحریم باید در حوزه بانکی و امکان فروش نفت ایران رخ دهد

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ایران منتظر است تا آمریکا نیز به وظایف و تعهدات خود عمل کند، گفت: رفع تحریم واقعی باید در حوزه بانکی و امکان فروش نفت ایران رخ دهد.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی، با اشاره به روند لغو برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا و نیز روند مذاکرات وین بیان داشت: لغو برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا را نمی‌توان اقدامی با حسن نیت تلقی کرد.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات آمریکایی: مذاکرات وین در مرحله حساسی قرار گرفته است

وی با بیان اینکه ایران منتظر است تا آمریکا نیز به وظایف و تعهدات خود عمل کند، تصریح کرد: لغو برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا بیشتر به نفع خودشان بود تا ایران.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: زمان تنظیم توافقنامه برجام ایران قبول کرد تا محدودیت‌هایی را بپذیرد از جمله اینکه اورانیوم غنی شده از کشور خارج شود. بخشی از آب سنگین نیز از ایران خارج و به کشورهایی مانند روسیه و عمان فرستاده شود.

بیشتر بخوانید:

ماکرون: ایران باید تصمیمات سیاسی بگیرد

وی عنوان کرد: حال که مذاکرات دوباره از سر گرفته شده است، اگر به توافق برسند بنا دارند همین اتفاق دوباره رخ دهد و اورانیوم غنی شده و آب سنگین از کشور خارج شود و به کشورهای دیگری برود؛ در اصل خواسته آمریکایی‌ها این است که ایران هرکاری در عرصه هسته‌ای دارد باید اجازه بگیرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: دو هفته قبل نیز آمریکایی‌ها اعلام کردند اجازه خروج این مواد را می‌دهیم و این به‌معنای رفع تحریم‌ها نبود. رفع تحریم واقعی باید در حوزه بانکی و فروش نفت رخ دهد؛ اینکه ایران اورانیوم و آب سنگین خود را از کشور خارج کند به معنای رفع تحریم نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس