کد خبر 1341719
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
شلیک موفق «قاتل پدافند موشکی ناتو» در رزمایش روسیه

در جریان رزمایش نیروهای راهبردی روسیه و بلاروس، موشک ابرفراصوت کینژال ساخت روسیه با موفقیت هدف ازپیش تعیین شده را نابود کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روس زبان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از انجام موفق رزمایش مشترک ارتش‌های روسیه با بلاروس و شلیک موفق موشک ابرفراصوت «کینژال» از جنگنده «میگ -۳۱» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «راشاتودی» به نقل از وبگاه کرملین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه همراه با «ولادیمیر پوتین» و «آلکساندر لوکاشنکو» روسای جمهور روسیه و بلاروس تمرینات نیروهای بازدارنده راهبردی دو کشور را مشاهده کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: «رئیس دولت روسیه به همراه آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از کرملین روند این تمرین را مشاهده کردند.»

محتوای این تمرینات توسط «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه گزارش داده شد. به گزارش کرملین، نیروهای هوافضای روسیه در جریان این تمرینات، موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» را با موفقیت شلیک کردند. در این رزمایش بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته انواع موشک‌های بالستیک و کروز پرتاب شد.

نیروی هوافضای منطقه نظامی جنوب، نیروهای موشکی راهبردی، ناوگان شمال و دریای سیاه روسیه در این رزمایش حضور دارند.

موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» می‌توانند اهدافی تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری (۱۲۴۳ مایل) را مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کینژال یکی از چندین سلاح راهبردی است که ولادیمیر پوتین، در مارس ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. موشک کینژال سرعتی بیش از پنج ماخ (سرعت صوت) دارد و به لطف سرعت بسیار زیاد خود می‌تواند به سادگی از سامانه‌های پدافند هوایی ناتو پیشی بگیرد. کلاهک این موشک ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند و می‌تواند تأسیسات زیرزمینی را هم منهدم کند.

کینژال به معنای خنجر است و نخستین بار ارتش روسیه این موشک مهیب  را در سوریه آزمایش کرد.جنگنده های «میگ- ۳۱ کا» حامل این موشک های بالستیک هستند.

وزارت دفاع روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه شخصاً بر تمرین‌های نظامی با حضور «نیروهای راهبردی» روسیه که شامل پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز می‌شود، نظارت خواهد کرد.

اخبار مربوط به این رزمایش در حالی منتشر می شود که تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین به اوج رسیده و در روزهای اخیر در مناطق شرقی اوکراین درگیری‌هایی بین نیروهای جمهوری‌های خودخوانده طرفدار روسیه و نظامیان ارتش اوکراین رخ داده است.  

به‌رغم عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق مرزی با اوکراین با هدف کاستن از تنش‌ها، غرب مجدداً ادعای حمله روسیه به اوکراین را مطرح کرده است.  رسانه‌های محلی روز جمعه گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند.  به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    22 34
    امیدوارم جنگی بین ناتو روسیه اتفاق نیفته چون اون روز میفهمید این موشک ها برای امریکا فشفشه هم نیستن
    • Shoker IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      12 6
      دوست عزیز یا از قدرت نظامی و بخوص موشکی روسیه که خود غربی ها هم به ان اعتراف دارند بیخبری یا اینکه عشق امریکا متوهمت کرده، این خبرا هم نیست که موشکهای روسی واسه امریکا فشفشه هم نیستن..
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      3 4
      همون فشفه هایی که از ناوهای روسیه از دریای خزر شلیک و پایگاهای داعش رو در سوریه زدن .همون موشکهایی که با همکاری نیروهای دلاور ایران و همت و شرافت شهید سلیمانی منطقه از لوث وجود کثافت داعش دست پرورده آمریکا و تمامی غربیها پاک و آزاد شد منظورته ؟ غرب پرستهای از خود بیخود هرچه تو سری تو عمرتون خوردید از غرب بوده که هنوز یقه چاک غربید .تیم مذاکره کننده ایران که درحال مذاکره تو وینه هنوزو داره برای چیزی مذاکره میکنه که اساساً نیازی به مذاکره نداره با مجموعه ای از خباعث عالم بشریت .
    • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      12 1
      ما هم میدونیم که فشفشه نیستن ، آخه این آمریکا غیر از فیلمهای هالیوودی دیگه کجا شاهکار زده. که آنقدر ازش می ترسید ؟ ویتنام ؟ بوسنی ؟ عراق ؟، , افغانستان ؟
    • س IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      12 1
      تو دیگه محشری خود آمریکایی ها هم اینقدر خودشونو قبول ندارند.خخخخ
    • Hesam GB ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      2 0
      فکر کنم داداشمون زیادی فیلم های راکی و رامبو و آرنولد دیده
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    7 3
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    7 2
    تنها راهکار برای روسها 1- تصرف کیف 2- در صورت ناتوانی گزینه 1 جدایی کامل بخش شرقی اوکراین از بخش غربی اوکراین است نه جدایی دونباس اینطوری باقی روسها در داخل خاک اوکراین در اقلیت واقع می شوند اما اگر منطقه دونباس هم در خاک اوکراین باقی بماند روسها در این کشور حایز اکثریت جمعیت می شوند استقلال دونباس سم مهملکی برای روسیه است و هرکس این پیشنهاد را می دهد علیه منافع روسیه دارد نظر می دهد
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 5
    معلوم است روسیه تجزیه تدریجی این کشور را در پیش خواهد گرفت تا اوکراین صنعتی را درشرق را از مزارع سیب زمینی در غرب جدا نماید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    12 3
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود و احتمال جنگ دور از عقل نیست چون حرف پوتین هم منظقی وهم عقلانی است همان حرفی که ایران به عراق گفته بود اگر داعش به 40 کیلومتری مرز ایران نزدیک شود ایران به عراق حمله خواهد الان ان داستان تکرار می شود چیز عجیبی رخ داده ؟!!!
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 9
      پوتین جرات حمله به اوکراین و ندارد
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    دو برنامه واضح و بیان شده از سوی غرب به رهبری آمریکا وجود دارد محاصره و انزوای روسیه و مهار چین . غرب و آمریکا و یار غارش انگلیس در فتنه و آتش افروزی و ید طولایی داشته و حرفه ایند . تمامی کشورهای بلوک شرق سابق شدن پایگاها و عضو ناتو و محل بازداشتگاها و شکنجه گاهای مخفی سیا و سازمانهای جاسوسی غرب . عملا روسیه محاصره شده از ناتو حالا هم دنبال نگین ارزشمند اکراینن که این محاصره کامل در نتیجه برای کشوندن پای روسیه به جنگ هر فتنه و خباثتی میکنن .پوتین و روسیه در عین آمادگی و قدرت خوب میدونه غربیها چه اهدافی تو سر دارن .
  • RO ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    5 1
    امریکایی های حرامزاده شیطان صفت کارشان فقط شیطنت و تحریک کشورها برای جنگ است در صورتیکه رئیس جمهور نکبت و بیسواد اکراین اندازه یک جو عقل ندارد که همسایه قدرتمند اتمی دیوار به دیوار خود را ول کرده چسبیده به انگلیس و امریکا و کانادای پوچ پرهیاهو
  • alireza IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    شاید در هفته های آتی جمهورهای خودخوانده باقدرت روسیه اعلام موجودیت به عنوان یک کشور کنند و طبق روال ازپیش خوانده شده اول از سوی روسیه به رسمیت شناخته بشن و کمی توسط بعد رفراندوم مضحک به روسیه ملحق بشن.اما ایران باید هواسش باشه و همسو با بقیه کشورهای جهان نباید این تغییر ژیوپولتیک منطقه رو بپذیره چون یقینا عوارضش دامان کشور مارا خواهد گرفتن روس‌ها ن دوستان ماهستند و نه متحد ما مسافر قطاری با ما هستن که در هرایستگاهی که انتخاب کنند مارا ترک خواهند کرد.ما آنها را وارد سوریه کردیم و به آنها اعتماد بنفس دادیم ولی در سوریه آنها ساز خودرا میزنند.به نیروی هوایی آنها دل بستیم و اونا به دلخواه خود عمل می کنم صدها بار تا کنون اسراییل از خاک خود به مناطق مقاومت حمله کرده در حالی که روسیه با سامانه های پرقدرت خود میتونست همه این حمله به شکل کامل خنثی کند ولی چون بااسراییل هم در خفا وهم درعیان پیوندهای مستحکمی داره همیشه چشم به این حملات بسته.روسها به تلافی ازدست دادن اکراین وارد عرصه سوریه و از نظر نژادی هم که در نظر بگیریم آدمهای سرسخت باکمترین عواطف انسانی در بین ملل جهان هستن و هیچگاه به کام نخواهند بود حتی امکان این بسیار هست که در ترور سردار سلیمانی با موساد همکاری کردن و اطلاعات دقیقی به موساد داده باشن چون نظام سوریه تقریبا به صورت کامل دستشونه و بشار اسد هم چاره ای بجز این نداره
  • رامین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    8 9
    کسی نمی تونه تو جنگ تمام عیار حریف امریکا بشه .
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      6 1
      آره معلومه .آمریکا جونت رفته این همه کشور روجمع کرده تواکراین که فقط بتونن از حمله احتمالی روسیه به اکراین دفاع کنن
  • اصغر IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 9
    آمریکا در یک لحظه روسیه را از بین میبرد به رجز خوانی ها توجه نکنید دنیا از نظر علم مدیون امریکل واروپاست بلوک شرق فقط مردم را استثمار میکنند فقط کاری میکنند که مردمانشان در حد خیلی ضعیف غذا داشته باشند تا نمیرند وبتوانند کار کنند مثل کشور چین
    • ملت IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      2 0
      امریکا مهاجر با عقل و نیروی کشورهای تحت ستم خود را فربه کرده بعد ادعای بزرگی این کشور را باید افراد ذلیل بگویند این کشور ابر قدرت است بوی گند امریکا زیر دماغت است ونفهمیدی تا خر در جهان برای سواری هست غم نباشد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    خطاب به ۰۸:۰۸ حریف کدوم آمریکای نمیتوانند بشن ؟؟ آمریکای ک بع اعتراف و اذعان اربابتون ترامپ ک ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه از طرف محور مقاومت ضرر و زیان متحمل شدن یا امریکای ک ماننده مجرمان زندانی از بند افغانستان و از دست طالبان پا بع فرار گذاشتن ؟؟!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    منشاوعامل درگیریهای اوکراین واذربایجان اسرائیل است ودولتهای خائن آذربایجان واوکراین وترکیه برای ایجاد ناامنی در اروپا وتجاوز به اروپا با اسرائیل متحد وهمدست شده اند اسرائیل با کشورهای مزدور ونیابتی خودش منجمله اذربایجان و اکراین وترکیه قصد حمله وتجاوز به اروپا وانتقام هولوکاست از اروپائیان وکشورگشایی دارد ، امریکا وروسیه به جای انکه باهمدیگر درگیر شوند باید به مرکز فتنه یعنی اسرائیل حمله کنند وخانه وفتنه وجنگ را که همان اسرائیل است بر سر ساکنانش خراب کنند، انگاه فتنه اوکراین خود به خود فروکش خواهد کرد.اسرائیل قبلا هم منشا وعامل جنگ های جهانی اول ودوم بوده وبی دلیل نبوده که هیتلر اسرائیلی ها را اعدام ودر کوره های ادم سوزی می ریخته است واین جماعت فاسد وفتنه انگیز یهودی را هیتلر به خوبی می شناخته است وکاملا درست عمل کرده ،چون اسرائیل بانی جنگها وفتنه هاست وهمان غده سرطانی که باید از پیکره بشریت کنده ومحو شود در غیر اینصورت اسرائیل نه تنها خاور میانه را بلکه اروپا وقفقاز وکل جهان را به جنگ وتباهی وبیماری وفساد خواهد کشاند واین غده سرطانی به همه جهان متاستاز خواهد کرد وباید ابرقدرتهای شرق وغرب عالم به جای مشغول کردن خود به فتنه های اسرائیل در اوکراین واذربایجان به راس فتنه یعنی اسرائیل حمله کنند وخانه فتنه را ویران کنند.
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر در دنیا صلح پایدار باشد آمریکا باید به درون خودش برگردد .از دخالت در تمام دنیا دست بردارد غیر این یک روزی کره زمین نابود خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس