کد خبر 1341245
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کاش ما رو هم ببرن حصر+عکس - کراپ‌شده

هر ساله در این ایام که به سالگرد حصر سران فتنه ۸۸ نزدیک می‌شویم، اصلاح‌طلبان بر طبل رفع حصر و غیرقانونی بودن حصر و اخیراً هم ظالمانه بودن آن می‌کوبند.

به گزارش مشرق، هر ساله در این ایام که به سالگرد حصر سران فتنه ۸۸ نزدیک می‌شویم، اصلاح‌طلبان بر طبل رفع حصر و غیرقانونی بودن حصر و اخیراً هم ظالمانه بودن آن می‌کوبند. حصر سران فتنه، نه در سال ۸۸ بلکه بیش از یک سال پس از عاشورای ۸۸ و در پی آشوب ۲۵ بهمن ۸۹ که با تئوری پیروی از بهار عربی در برخی کشورهای منطقه و از جمله مصر و یکی دانستن نظام جمهوری اسلامی و نظام‌های دیکتاتوری آن‌ها رخ داد، انجام گرفت.

حصر یک اقدام تأمینی برای حفظ امنیت مردم از دعوت سران فتنه به اردوکشی خیابانی حامیان‌شان بود. چه آنکه در هر بار حضور خیابانی طرفداران جنبش سبز در خیابان که با دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی انجام می‌گرفت، جان و مال مردم و اموال عمومی آسیب می‌دید و امنیت مردم از ابعاد مختلف زیر سؤال می‌رفت، به همین دلیل و برای تأمین امنیت مردم- و نه از باب مجازات- سران فتنه در حصر قرار گرفتند.

دو تن از نمایندگان مجلس در واکنش به بیراهه‌گویی اصلاح‌طلبان پیرامون حصر موسوی و کروبی و رهنورد گفته‌اند که نوع برخورد نظام با سران فتنه مماشات و اغماض بوده و سران فتنه خائن به آرمان‌های ملت و کشور بوده‌اند.

در هیچ جای دنیا با عوامل آشوب با مماشات برخورد نمی‌شود

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس در واکنش به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان و استفاده آن‌ها از واژه‌های «حصر ظالمانه» و «حصر غیرقانونی» برای توصیف حصر سران فتنه اظهار داشت: سران فتنه چند ماه کشور را به آشوب کشاندند و علاوه بر ایجاد آسیب‌های فراوان برای کشور باعث شدند خون عده‌ای ریخته شود و دشمن جرئت پیدا کند. دقیقاً بعد از فتنه سال ۸۸ امریکایی‌ها و عوامل‌شان به این نتیجه رسیدند که با تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده بر زندگی و معیشت مردم فشار وارد می‌کنند تا عملاً مردم در مقابل نظام و انقلاب قرار دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر همین اساس، بخشی از مشکلات اقتصادی مردم و جوانان به این تحریم‌ها مربوط می‌شود و سران فتنه با رفتار ظالمانه خود در همه این کمبودها شریکند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در کجای عالم با کودتاگران و کسانی که در نظم عمومی جامعه اخلال ایجاد کردند، به این شکل برخورد می‌شود؟ در سایر نقاط دنیا عاملان آشوب‌ها مجازات‌های سنگین می‌شوند و در هیچ جای دنیا با فتنه‌گران اینطور مماشات نمی‌شود. امروز همه امکانات در اختیار سران فتنه قرار دارد، به گونه‌ای زندگی می‌کنند که انگار نه انگار مرتکب چنین جنایاتی شده‌اند. به نظر من در این خصوص کوتاهی شده است و اگر فردی کوچه‌بازاری یک‌هزارم کارهای فتنه‌گران را انجام دهد با چه مجازاتی مواجه می‌شود؟

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: امروز وظیفه بر عهده رسانه‌هاست که این مسائل را تبیین کنند و بگویند سایر کشورهای دنیا با کسانی که اقداماتی از این دست انجام داده‌اند، چه برخوردی داشته‌اند، در مقابل نظام اسلامی ما چه برخوردی با فتنه‌گران کرده است؟

نمی‌شود بابت اقدام علیه امنیت ملی به سران فتنه پاداش داد

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: متأسفانه برخی دوست دارند هرازگاهی موضوعاتی را مطرح کنند تا حواس افکار عمومی و مسئولان از مشکلات اصلی کشور دور شود، مثلاً مطرح می‌کنند که باید حصر سران فتنه برداشته شود، اما باید گفت که این مسئله یک موضوع مهمی بود که باعث شد کشور به مدت چند ماه دچار آشوب شود، از این رو بخشش چنین افرادی که باعث شدند کشور دچار خسران شود، سخت است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نظام با این افراد با رأفت اسلامی برخورد و مجازات آن‌ها را در پایین‌ترین سطح خود اعمال کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: جرم کسانی که جشن ملی و حماسه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را تبدیل به یک آشوب و فتنه کرده بودند، سنگین است، زیرا همین اقدام آن‌ها باعث شد دشمنان نسبت به وضعیت ایران و تغییر نظام امیدوار شوند و کشور را با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو کنند.

وی با اشاره به قهرمان‌سازی سران فتنه توسط برخی افراد بیان داشت: ضد امنیت ملی حرکت کردن و بر هم زدن آرامش کشور افتخار نیست و نمی‌توان افرادی را که باعث چنین فضایی در کشور شده‌اند، قهرمان نامید، زیرا این افراد خیانت‌هایی را به آرمان‌ها و اهداف کشور و ملت کرده‌اند، پس هیچ کس به این افراد بابت این اقداماتی که انجام داده‌اند، پاداش یا مدالی نمی‌دهد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    13 7
    خدایا ان شاءالله هر چه زودتر آنها را با شیاطین محشور فرما
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    6 5
    کوتاهی در تبیین فتنه و عوامل آن بواقع حفا در حق نظام و کشور است . هر چه زودتر ،پبهتر
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 8
    مرگ بر سران فتنه خاتمی و میر حسین موسوی وکروبی
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 4
    مرگ بر اصلاح طلب خائن، مرگ بر سران فتنه. سران فتنه باید محاکمه و اعدام شوند.
  • رضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 3
    نماينده ها چرت گفتند البته ، مگه ميشه حصر دوازده سال طول بكشه ؟! خودتونو انگشت نماى همه مردم دنيا كرديد !
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 0
    خواست بیشتر مردم ایران محاکمه واعدام سران فتنه هست این افراد درهرکشور دیگری بودند بجرم خیانت اعدام می شدند
  • حاجی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    بی محاکمه نمیشه کسی رو حبس کرد
  • قلندر IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    دقیقا
  • تک تیرانداز DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    درسته می گید نمی شه ولی تو ایران شده. دیدم. که می گم. مثلا جناب اقای آ... یا جناب اقای ز... بعد از فتنه وزیر شدند در این کشور.
  • ایرانی اصیل IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    اگر همان روزهای فتنه این افراد اراذل و اوباش و مزدوران غرب پرست داخلی را بجای حصر به چوب ادام ...
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    بدبختانه بنظر میرسد که در مملکت ما به اقدام علیه امنیت ملی ممکن است پاداش داده شود ! ممکن است سکه طلا داده شود ! ممکن است حقوق های فوق نجومی تعلق بگیرد ! و آخر کار شتر دیدی ندیدی اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    درود بر اصلاحطلبان خائن و جاسوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس