جشن ملی ۱۴۰۰، روز استکبارستیزی/۲۲بهمن ۱۴۰۰، تولد چهل و سه سالگی فجر انقلاب اسلامی

نگاهی به رخدادهای سیاسی کشور نشان می‌دهد که میزان آزادی اکنون نسبت به ابتدای انقلاب بیشتر است. در این باره البته مثال‌های فراوانی نیز وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چرا آزادی اکنون از دهه ۶۰ بیشتر است!؟

یک ترور در بغداد، ‌ یک ترور در تهران! / پلیس دست به سلاح برد

غلامرضا انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در نقد نظام جمهوری اسلامی گفته است: نگاه و بیان امام اینگونه بود که حتی مارکسیست‌ها در جمهوری اسلامی هم می‌توانند آزاد باشند. معاندین انقلاب و حکومت -هم- تا زمانی که دست به اسلحه نبردند و مبارزه مسلحانه را آغاز نکردند می‌توانند، دیدگاه‌های خودشان را آزادانه بیان کنند.

او می‌افزاید: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب، نگاه اسلام سیاسی که گرایش سختی به دولت‌سازی و تصاحب قدرت دارد، در میان برخی مسئولان جایگزین اسلام سیاست‌اندیش شد.  مخالفان داخلی نیز تحمل و صبر لازم را نداشتند و زودتر از حد تصور دست به اسلحه بردند. مخالفان قسم خورده نظام در مرزها و فرامرزها شرایطی را به وجود آوردند که در سال‌های بعد از دهه شصت،  دست کشیدن از آزادی در دستور کار برخی‌ها قرار گرفت. جنگ تحمیلی نیز عاملی شد که امکان تحقق آزادی‌های سیاسی و اجتماعی را در جامعه ایران کمرنگ کرد.[۱]

*پس از استماع اظهارات انصاری و با توجه به رخدادهای اکنون نظام جمهوری اسلامی به روشنی می‌توان نتیجه گرفت که بر عکس ادعای این افراد؛ بر میزان و گستره آزادی‌ها در نظام جمهوری اسلامی افزوده شده است!

چگونه!؟

یک نگاه ساده به فتنه ۸۸ و فعالیت براندازانه‌ و رسمی اکثریت اصلاح‌طلبان ستادی در این فتنه و در ادامه سماحت ولی فقیه و نظام اسلامی در گذشت از مجازات شدید این افراد نشان می‌دهد که بر حجم آزادی‌های سیاسی در دوران جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است.

آقایان معترف هستند که رفتار سال ۸۸ در معارضه با نظام اسلامی اگر در هر حکومت دیگری سر می‌زد؛ ‌ عاملان و بانیان آن به سادگی به جوخه‌های اعدام سپرده می‌شدند.

حتی از نظر دور نیست اگر بگوییم اگر آقایان همین کار را در دوران حیات امام راحل کرده بودند نیز مورد برخورد شدید و امنیتی امام راحل قرار می‌گرفتند.

پس چرا هیچیک از بانیان و فرماندهان فتنه ۸۸ که خون ده‌ها انسان بیگناه در آن ریخته شده اعدام نشدند و آقایان صرفا پس از تحمل چند سال حبس کوتاه مدت همگی از زندان آزاد شدند و امروز مشغول افاضه‌های مجدد علیه نظام اسلامی هستند!؟ [۲]

پاسخ را باید در فراخ‌تر شدن میزان آزادی در ایران نسبت به صدر انقلاب و دهه ۶۰ جستجو کرد.

اینکه چپ‌های ستادی چرا حتی از این جوانمردی برخوردار نیستند که با وجود تمام دشمنی‌های خود اما به این آزادی موجود اشاره کنند و سپاسگذار سماحت نظام اسلامی باشند از عجایب روزگار ماست.

مخاطبان محترم باید بدانند که کار سماحت نظام اسلامی به آنجا رسیده است که "مصطفی تاجزاده" از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در اقاریری حتی مدعی اعتبار و اقتدار در مقابل رهبری نظام اسلامی شده است.

***

یک ترور در بغداد، ‌ یک ترور در تهران!

یک ترور در بغداد، ‌ یک ترور در تهران! / پلیس دست به سلاح برد

محمدجواد حق‌شناس، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد با اشاره به ماجرای فایل صوتی از جلسه فرماندهان سپاه نوشته است: در این میان پرونده مطالبات شهرداری که در آن مقطع غیر شفاف باقی مانده بود، هنوز پیگیری نشده است. حتی آقای مصطفی میرسلیم قبل از ورود به مجلس تقاضای تحقیق و تفحص در این زمینه را داشتند که در مجلس دهم به دلایل گوناگون به سرانجام نرسید. بر اساس اعلام شخص آقای میرسلیم در آن زمان اعلام شد که رشوه بالایی (۶۵ میلیارد تومان) به برخی نمایندگان داده شده تا این تحقیق و تفحص دنبال نشود. نهایتا نیز تلاش‌ها برای تحقیق و تفحص از شهرداری دوره آقای قالیباف رای نیاورد و موضوع در فضایی غبارآورد رها شد. این روند ادامه داشت تا اینکه اخیرا دوباره فایل صوتی خاصی در رسانه‌های خارجی منتشر شده که در آن ابعاد تازه‌ای از تخلفات شهرداری در آن برهه خاص نمایان شده است.

او تصریح می‌کند:

"امروز مردم پرسش‌های فراوانی در این خصوص دارند که باید در خصوص آن روشنگری شود. به هر حال در یک دوره مدیریتی، تخلفات گسترده‌ای رخ داده است. باید افراد متخلف در بالاترین سطح شناسایی و به سزای تخلفات خود برسند. اینکه فردی بزرگ‌ترین تخلفات را انجام دهد، بعد نه تنها محکوم نشود، بلکه به بالاترین مراتب مدیریتی نیز دست پیدا کند، این پالس را به افکار عمومی ارسال می‌کند که اراده‌ای برای مقابله با تخلفات وجود ندارد."[۳]

*دقت شود که چپ‌های ستادی و مدعیان اثبات تخلف در فایل صوتی قصد دارند همه حقد و کینه‌ای که از مجاهدت‌های شهید سلیمانی داشتند را علیه مجاهدت‌های همرزم او یعنی محمدباقر قالیباف به‌کار بگیرند و اگر نبود حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج‌قاسم؛ بسا که امروز به جای قالیباف، حاج قاسم در آماج تهمت‌های بی‌سند این افراد قرار می‌داشت.

در فایل صوتی افشا شده که هم‌نظری شهید سلیمانی و قالیباف در آن مشهود است نیز بحث بر سر اختلاف چند مقام ارشد سپاه پیرامون محل خرج‌کرد یک بودجه درآمدی است نه درباره یک تخلف اثبات شده یا فرار از برخورد از قضایی!

مقوله‌ای که در مدیریت کلان و خاصّه مباحث بودجه‌ای یک مسئله همیشگی و مبتلی‌به است و مادام که با حکم قضایی مواجه نشود، نمی‌توان به آن اطلاق جرم داشت.

پیرامون سوابق موجود در اظهارات حق‌شناس نیز بیان این دو سند ضروریست که نه تنها میرسلیم هرگز نتوانست ادعای خود را اثبات کند و از همین رو با شرمندگی عرصه ادعا علیه قالیباف را ترک کرد بلکه یکی از دوستان آقای حق‌شناس در شورای شهر یعنی محمود میرلوحی نیز ادعاهایی را پیرامون قالیباف مطرح کرد که پس از شکایت قالیباف نتوانست آنها را اثبات کند و دست آخر نیز به حبس و شلاق محکوم شد. [۴]

هجمه‌ها علیه قالیباف به دلیل کارنامه او در "مدیریت جهادی" است.

چه اینکه دشمن و سربازان داخلی او به روشنی می‌دانند که یگانه نوشداروی موجود برای حل مشکلات مردم و ایران "مدیریت جهادی" است و از همین رو کمر به ترور قالیباف و مدیریت جهادی بسته‌اند.

حق‌شناس اخیراً و در ایام دهه فجر نیز طی مصاحبه‌ای اظهار کرده بود که خواسته‌های انقلابیون محقق نشده و بین انقلاب و آرمان‌هایش فاصله جدی وجود دارد! [۵]

این در حالی است که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان در دیدار با مردم تبریز فرمودند:

"البتّه انسان از بعضی می‌شنود که انقلاب از هدفهای خودش دور شده؛ نه، این جور نیست. اگر کشور از هدفهای انقلاب دور شده بود، دشمنان انقلاب این ‌قدر دشمنی با نظام کشور و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نمیکردند؛ خود این دشمنی‌ها نشانه‌ی این است که کشور و نظام اسلامی به هدفها وفادار بوده و پایبند به این هدفها بوده. حالا انسان می‌شنود که افرادی میگویند نظام از هدفهای انقلاب دور شده؛ میخواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبسته‌اند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم. "[۶]

***

شلیک ناجا به قاتل تبر به دست

پلیس دست به سلاح برد

یک ترور در بغداد، ‌ یک ترور در تهران! / پلیس دست به سلاح برد

سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر اخیراً در تشریح دستگیری یک قاتل خطرناک گفته است: روز چهارشنبه هفته گذشته، در پی یک نزاع و درگیری دسته جمعی در شهر چغادک، یک جوان شرور با ضربات چاقو یک مرد ۵۰ ساله را به شدت مجروح و اقدام به فرار می‌کند که فرد مجروح پس از انتقال به مرکز درمانی فوت کرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: قاتل که پس از وقوع قتل متواری شده بود، طی یک اقدام علمی و تخصصی مخفیگاه وی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه امروز صبح دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: این فرد شرور حین عملیات دستگیری به قصد فرار با تبر به سمت ماموران حمله‌ور شد که با اقدام به موقع و با رعایت قانون به کارگیری سلاح پای ایشان مورد هدف قرار گرفته و بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد.[۷]

*اگرچه هیچ خبر دستگیری یا شلیکی یک خبر خوب محسوب نمی‌شود اما رؤیت اقتدار پلیس در مقابل مجرمان خشن جای خوشوقتی دارد.

زیرا اقتدار معقول پلیس به معنی حفظ بیشتر امنیت مردم است و جامعه با رؤیت این اقتدار دلگرم‌تر خواهد شد.

مردم با آنالیز نحوه رفتار پلیس در مقابل مجرمان خشن به سادگی اینطور نتیجه می‌گیرند که پلیس برای حفظ امنیت جامعه نیز همین اقدامات را انجام می‌دهد.

بدیهیست که در این رابطه بدترین تصویر، شکست پلیس و یا قتل نیروی پلیس به دست مهاجمین است که این مسئله هرگز نتایج خوبی نخواهد داشت.

اقدام مقتدرانه پلیس بوشهر در برخورد با مجرم تبر به دست نشان از عزم پلیس برای تکرار نشدن پرونده شهادت مظلومانه شهید رنجبر دارد.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1194644

2_ mshrgh.ir/1338488

3_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/181395

4_https://www.eskannews.com/news/17559

5_mshrgh.ir/1336841

6_https://khl.ink/f/49633

7_irna.ir/xjHySY

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    55 14
    مسامحه با سران فتنه عین بی عدالتی بود. جای افتخار نداره.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      10 25
      چرا همیشه فکر میکنیم خون ریختن و کشتن بهترین و کوتاه ترین راهه؟!! جاذبه داشته باشیم تا دافعه!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      18 7
      به 11.00 - حتمأ در این مسیر هم باید از شما الهام بگیریم! نه که شما خیلی جاذبه دارین تا دافعه!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 2
      شما برای ساخت یک ساختمان دو طبقه 100 متری هم مجبوری برا کار راه بندازی و هماهنگی امور دم اوستا بنا و لوله کش و برق کار و ...... را ببینی و بعضی جاها خارج از دستور خرج کنی تا کارت جلو بره کلا کار اجرایی همینطوریه و باید برایند و نتیجه کار را مد نظر قرار داد
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      17 4
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند حالا فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      5 0
      یکی به این بفهمونه که نمیشه در مقابل کسیکه تبر به دست یهت حمله میکنه جاذبه داشت ؛؛ اونیکه شما میگی اسمش جاذبه نیست مجید دلبندم
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 0
      چی میگی
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    6 8
    یکی خلاصه توضیح بده
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      9 3
      توضیح چیو بدن؟!
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      12 1
      افساد طلبان باید در مورد مفاسد عظیم کرسنت و توتال و استات اویل و صندوق ذخیره فرهنگیان و غیره پاسخگو باشند و عوامفریبی نکنند.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 3
      حوصله م نمیا بنویسم
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    19 3
    روسای افسادات تا روزی نوکری آمریکا را نکنند ، زندگی شان نمی گذرد !!!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      5 0
      اصلاح طلبان نوکری اروپا و امریکا می کنن
  • یهروز IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    25 8
    یا قاتلان سردار دلها سازش نکنید....
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    20 19
    درود بر قالیباف
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      12 3
      درود بر محمد باقر قالیباف که عیسی شریفی را به کشور برگرداند و تحویل دادگاه داد تا به تخلفاتش رسیدگی بشود.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 9
      چرا حمایت می کنی
  • اردلان IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    26 1
    باید فرهنگی جا افتد که هر کس خطایی کرد مورد پیگرد قانونی قرار گیرد
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 5
    چی بگم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    9 21
    "همرزم او یعنی محمدباقر قالیباف....؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      12 6
      پس کی؟ جواد نیویورکی؟
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 9
    یکی خلاصه توضیح بده
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    14 5
    اصلاح طلبان همیشه میگردن چیزی پیدا میکنند برای فریب چون در فضای شفاف وروشن حرفی برای گفتن ندارند
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    14 15
    درود بر قالیباف
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 8
    بله
  • MD ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    13 10
    اینکه در ایران آزادی هست، و بخصوص آزادی سیاسی بیشتر از کشورهای دیگر هم هست حرفی نیست، بحث این است که در این تسلط دشمنان در فضای مجازی بر افکار عمومی مردم کشورمان بتوانیم این مطلب را به درستی به مخاطبان برسانیم، چرا که هرچه بگوییم در بمباران شایعات، تحریفها و دروغها و القائات فضای مجازی بالاخص تلگرام و اینستاگرام گم و محو میشود. ما یک بلندگوی آزاد برای دشمنانمان در کشور گذاشته ایم و هیچ کنترلی هم بر آن نداریم، خب نباید انتظار داشت که مردم حرف ما را بشنوند.
    • تو خیلی خوبی ... IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      12 11
      همین که شما با فیلتر شکن نظر دادی یا از یه کشور دیگه !! کاملا وضوح ازادی در ایران رو به نمایش میذاره
  • علی NL ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    8 10
    ملت هم شهید دلها را می شناسند هم قالیباف در شهرداری وهم در جایگاه ریس مجلس ملت بخوبی همه را می شناسند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    26 6
    آقایان انصاری و حق شناس .ای اصلاح طلبان بی درد و طلبکار همیشگی. امثال شما اصلاح طلبان به اندازه یک ریال برای مردم بابصیرت و انقلابی ایران اسلامی ارزش ندارید. مگه مریزید نظر میدید.حرف میزنید.خجالت نمیکشید.شرم نمکنید.
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    18 7
    هرگز حاج قاسم با هیچ فرد دیگری قابل قیاس نیست
    • رشاش FI ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      3 2
      دقیقأ هرگز!
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      همراه بودن
  • امیر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    10 5
    مسامحه باسران فتنه باعث شده عده ای فکرکنند بیگناهند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    3 10
    من کاری به همرزمی این دو عزیز ندارم یک بار برای همیشه اگر این داستان بررسی بشه و شفاف سازی بشه دهان بی ... خیلی ها بسته میشه
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      10 2
      20 ساله یه عده میگن قالیباف فاسده اما یه سند قضایی هم ندارن. همش شایعه و سند رادیوفردا و غیره. شفاف تر از این؟
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 3
      اصلا شفاف نبود
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    5 1
    باز هم حقوق جانیان شرور در نظر گرفته نشد کمی از مهد آزادی و دمکراسی دنیا یاد بگیرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • DK ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    8 2
    عدالت و آزادی دو مفهوم کاملا متضاد هستند. عدالت مساوی اعمال قانون و محدودیت و آزادی یعنی حذف قانون.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    14 1
    درود بر حاج قاسم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    8 0
    حق شناس و انصاری از فریدون و جهانگیری و... چه خبر؟!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    5 0
    از اول باید این قانون اصلاح میشد تا آقای رنجبر شهید نشه..
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    9 2
    بررسی علنی بشه چه ایرادی داره؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    مردم،کاری به جناح‌بندی‌ها ندارند بلکه از کسانی که قدرت را دردست می‌گیرند انتظار دارند اگر نمی‌توانند مشکلات معیشتی‌شان را حل کنند، لااقل از ارزش‌های دینی و سنت‌های بومی و بنیان‌های اخلاقی رایج در کشورشان حفاظت کنند و اجازه ندهند عده‌ای بی‌فرهنگ با استفاده از فرصت‌ها و امکانات عمومی کشور درصدد تبدیل کردن ارزش‌ها به ضدارزش‌ها و ترویج بی‌فرهنگی در جامعه‌ای برآیند که هزاران شهید برای احیاء ارزش‌های آن خون داده‌اند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    3 1
    پای ایشان؟!!! بابا دیگه خیلی احترام گذاشتی برا قاتل تبر بدست!
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    3 1
    حاج قاسم را با این دنیادار های ریاکار قیاس نکنید خواهشا
  • FR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    26 3
    واقعا افسوس که آقای قالیباف را ترور سیاسی شخصیتی کردند لعنت به اصلاح طلبهای ضد انقلاب
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      3 2
      درست میشه. اتفاقا این زدنها یعنی داره درست حرکت میکنه
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    5 0
    چه عجب یک گلوله به لاشخور زدن من بودم کثافت رو تیربارون می کردم
  • ایثارگر IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    7 1
    افسادطلبان کت خدا پرست وهمکاران حسن فریدون ابتدا پاسخ۶۴تن طلا سرقتی ازخزانه ملت بنفع سوپرسرمایه پرستان همپالگیشان رابدهند؟! بعداظها ر فیض فرمایند
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 1
    حساب حسابه کاکا برادر .. هیچکس هم معصوم نیست . همه در برابر قانون یکسان هستند خصوصا در مورد بیت المال ..
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    3 0
    عشقه سردار
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 2
    تو ایران آزادی است اما نه علیه انگلیس از قتل آقامحمدخان بدست مزدوران انگلیسی تا قتل قائم مقام فراهانی و 10 سال بعد امیر کبیر و بعد ستارخان و باقر خان و میرزا کوچک خان بعد حیدرخان عمواوغلو و بعد شیخ محمدخیابانی و بعد کلنل پسیان و بعد قتل احمدشاه در فرانسه مسموم کردن رضاخان در موریس و قتل شاه ایران در مصر و بعد انفجار دفتر نخست وزیری و بعد قتل پسر امام خمینی در سال 72 و بعد قتل شهید لاجوردی و بعد شهادت رئیس ستاد ارتش صیاد شیرازی هر کس با انگلیس در افتاده در ایران به شهادت رسیده و یا کشته می شود اگر کسی زنده است یا نوکر انگلیس یا خفه خون گرفته و حرفی نمی زند
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      مرگ بر انگلیس
  • احسان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    درود بر مردان زحمت کش نیرو های مسلح بالاخص ناجا درود درود بر شرفتان
  • راد IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    اگرقراربوداختلاسا به سادگی اثبات شوند دست به این کارنمی زدند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    کیا بانی تمامی بدبختی های این ملتند؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    خدایا
  • ش IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    این بررسی فایل صورتی یک توتئه علیه نظام و اسلام است. این را بدان ک ما مردم عادی حواسمان ب ریز ریز کارهایتان است و لحظه ای دست از نظام و رهبری بر نمیداریم.خطاب ب همه خوارج نشینان.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    تشکر از پلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس