ویژه ها

قطعا تفاوت است میان مدیری که به دشمن بی اعتماد است و به جوانان مومن و انقلابی اعتماد می کند با مدیری که مدعی است آمریکا تنها با فشاردادن یک دکمه می تواند تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** لیلاز: کاهش تورم در دولت رئیسی، ماحصل دولت روحانی است

«سعید لیلاز» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «نشانه‌هایی از کاهش تورم در مرداد تا آذر داشتیم که بخشی مهمی هم مربوط به دولت آقای روحانی بود

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «تصورم این است که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ حدود ۸۰ تا صد میلیارد دلار از ایران پول خارج شد. آقای روحانی حدود ۷۰، ۸۰ تن طلا به مردم فروخت و اینها غارت شد».

لیلاز: کاهش تورم در دولت رئیسی ماحصل دولت روحانی است/ دوگانه «انقلابی-غیرانقلابی» کارایی خود را از دست داده است!

کارنامه دولت قبل در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی اصلا قابل دفاع نیست. علاوه بر این، دولت روحانی میراث نامطلوبی نیز بر جای گذاشت.

لیلاز در این مصاحبه از یکسو ادعا کرده که کاهش تورم در دولت رئیسی محصول دولت روحانی بوده و از سوی دیگر اعتراف کرده که در دولت روحانی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار و ۷۰ الی ۸۰ تن طلا از بین رفت.

رئیسی- ۱۴ آذر ۱۴۰۰- در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفته بود: «دولت علاوه بر هزینه هایی که دارد فاکتورهایی از دولت قبل وجود دارد یعنی هزینه ها از قبل شده است و اکنون دولت باید پرداخت کند، یعنی ماهانه  ۱۰ هزار میلیارد تومان این بدهی ها پرداخت می‌شود».

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است. همچنین گزارش‌های مرکز آمار حکایت از آن دارد که رشد نرخ تورم ماهانه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

یکی از میراث های شوم دولت روحانی، ارز ۴۲۰۰ تومانی است. تصمیمی غیرکارشناسی و غیرفنی که خسارت های بزرگی به کشور وارد کرده و جیب رانت خواران و دلالان را پر کرد. اصلاح طلبان اذعان کرده اند که هم ادامه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی و هم حذف آن، تبعاتی برای دولت رئیسی دارد و این وضعیتی است که دولت روحانی مسبب و بانی اصلی آن است.

در حقیقت دولت روحانی باید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، وضعیتی که خود پدید آورده بود را اصلاح می کرد، اما با بی اخلاقی و در اقدامی غیرحرفه ای و تأمل برانگیز، با تعلل و وقت کشی، تبعات اقدام غیرکارشناسی خود را به گردن دولت سیزدهم انداخت.

** با کنار گذاشتن تیم مذاکره‌کننده قبلی عناصر توانمندی را از دست دادیم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «طرف ایرانی هرچند با کنار گذاشتن هیأت مذاکره‌کننده قبلی عناصر توانمندی را از دست داده، ولی هم‌اکنون نیز می‌تواند از تجربیات آنها استفاده کند و راه رسیدن به نتیجه را کوتاه نماید. این درست است که آمریکا هم به توافق برای احیاء برجام نیازمند است ولی نباید تصور شود این نیاز، یکطرفه است. انکار تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشورمان که متأسفانه افرادی تلاش می‌کنند آن را به ابزاری برای سوداگری‌های سیاسی و اقتصادی خود قرار دهند، مشکلی را حل نخواهد کرد. سخن این نیست که عامل دیگری در مشکلات اقتصادی ما دخالت ندارد، ولی سهم قابل ملاحظه تحریم‌ها را در آن نباید نادیده گرفت

در ادامه این مطلب آمده است: «برخلاف نظر کاسبان سیاسی و اقتصادی تحریم، ما می‌توانیم در مذاکرات برجامی به توافقی دست یابیم که منافع کشور و مردم حفظ شود و به هیچیک از اصول و ارزش‌هایمان نیز کمترین خدشه‌ای وارد نشود. ما باید این واقعیت را بپذیریم که تصمیمات ملی را نباید به بدترین زمان موکول کرد

لیلاز: کاهش تورم در دولت رئیسی ماحصل دولت روحانی است/ دوگانه «انقلابی-غیرانقلابی» کارایی خود را از دست داده است!

خواسته تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم این است که تمامی تحریم های ضدایرانی به صورت دائمی و کامل لغو شود، چرا که این تحریم ها از اساس غیرقانونی و غیرانسانی است. مثل تحریم داروی کودکان ایرانی. در سوی مقابل، دولت تروریست و غارتگر آمریکا با این خواسته به حق ایران مخالفت کرده و بهانه می آورد.

حساب آمریکا مشخص است اما مسئله قابل تأمل اینجاست که در اینسو برخی همصدا با مقامات آمریکایی و اسرائیلی و اروپایی، با خواسته به حق و قانونی ایران مخالفت کرده و آن را زیاده خواهی قلمداد می کنند و طرف عهدشکن را به گستاخی و بدعهدی تشویق می کنند.

و اما رفتار تأمل برانگیز دیگر از سوی این طیف این است که با هجمه به تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم، مدعی است که جای تیم مذاکره کننده قبلی در مذاکرات خالی است.

این در حالی است که تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی و به ریاست ظریف،   لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

نمایندگان مجلس نهم پیش از این گفته بودند که «فردای روز توافق- تیرماه ۱۳۹۴- ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق»  (suspend)  برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق»  suspend  را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

واقعیت این است که در دولت قبل و به مدت ۸ سال، تمام امور کشور به مذاکره با کدخدا! ربط داده شد و همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم نیز به زلف برجام گره زده شد، اما در پایان همان دولت علیرغم امضای برجام و اجرای رویکرد به اصطلاح تنش زدایی و تعامل با غرب، در نهایت شاهد افزایش ۲ برابری تحریم ها و کاهش قابل ملاحظه ارزش پول ملی بودیم.

** دوگانه «انقلابی-غیرانقلابی» کارایی خود را از دست داده است!

روزنامه اعتماد با انتقاد از اقدام وزیر کار در کنارگذاشتن مدیران نالایق و فاسد در مطلبی نوشت: «مشکلی با عنوان برخوردهای جناحی و سیاسی با مقولات اقتصادی و توسعه‌ای که تار و پود نظام مدیریتی کشور را درگیر خود ساخته است...سال‌های سال است که فضای اجرایی کشور، تحت‌الشعاع نگاه‌های سیاسی و جناحی قرار دارد. عمده مدیران کشور، متاسفانه با عینک مسائل جناحی و سیاسی به مقولات می‌نگرند. جوی که در حال حاضر در وزارت کار و سایر وزارتخانه‌های کشور ایجاد شده، نوعی دو قطبی‌سازی خطرناک است که تداوم آن منافع ملی کشور را با آسیب‌های جدی مواجه می‌سازد. »

در ادامه این مطلب آمده است: «در حال حاضر دامنه وسیعی از نیروهای متخصص، علمی و ملی، بدون گرایش سیاسی در کشور وجود دارند که باید از آنها حفاظت شود. اینکه وزیری روی کار بیاید و بعد قلم به دست بگیرد و روی نام‌هایی که در یک دوره خاص جذب شده‌اند، خط قرمز بکشد و افراد غیرمتخصص و جناحی را جایگزین آنها کند، قابل قبول نیست. این نوع جابه‌جایی‌ها، برداشت‌ها و تصدی‌ها که در دولت جدید بسیار گسترش پیدا کرده، نهایتا دولت را با بحران نارکارآمدی مواجه می‌سازد. »

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «باید توجه داشت برخی واژه‌ها مانند انقلابی-غیرانقلابی، خودی- غیرخودی، غرب‌زده-غیر غرب‌زده و... دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند. امروز مردم می‌دانند که افراد و جریاناتی از این واژه‌ها برای بیرون کردن رقبا از صحنه استفاده می‌کنند. تقسیم مردم به یک چنین عناوینی باعث شده تا کشور از نیروهای متخصص خالی شود

لیلاز: کاهش تورم در دولت رئیسی ماحصل دولت روحانی است/ دوگانه «انقلابی-غیرانقلابی» کارایی خود را از دست داده است!

از نظر بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب، ما اصلا چیزی به نام مفسد اقتصادی نداریم، مدیر نجومی بگیر هم اصلا وجود خارجی ندارد. در مجموع براساس مستندات متعدد، طیف اصلاح طلب کارنامه سیاهی در مسائل مرتبط با فساد اقتصادی دارد.

حالا همین طیف با چنین کارنامه ای، مدعی است که چرا وزیر کار مدیران نالایق و فاسد را برکنار کرده است. به نظر شما مدیری که در فیش خود حقوق ۲۰ میلیونی را ثبت و هر ماه- برای دور زدن قانون- ۵۰ میلیون در قالب کارت هدیه در کنار حقوق ماهیانه دریافت می کرده، دچار فساد نیست!؟

در حال حاضر حامیان فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد هفت تپه و فساد کرسنت و توتال و استات اویل و دلار ۴۲۰۰ تومانی و... و. وزیر کار را آماج حمله قرار داده اند.

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، اتفاقا دوگانه هایی همچون انقلابی-غیرانقلابی، غربزده-غیر غربزده و خودی-غیرخودی وجود خارجی دارد. قطعا تفاوت است میان مدیری که به دشمن بی اعتماد  است و به جوانان مومن و انقلابی اعتماد می کند با مدیری که مدعی است آمریکا تنها با فشاردادن یک دکمه می تواند تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    20 3
    جناب لیلاز ، اگر هم دولت روحانی یا همان رحم اجاره‌ای افسادطلبان میراثی برای دولت رییسی بجا گذاشته باشد ویرانی کشور از نظر اقتصادی و علمی و گرانی وحشتناک در همه چیز و سخت شدن هرروزه زندگی و معیشت است ، شرافت هم چیز خوبیست که البته اکثریت افسادطلب جماعت با آن میانه ایی ندارند
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      14 2
      ماحصل دولت بی تدبیر روحانی چیزی بجز 10 برابر شدن قیمت ارز و سکه و خودرو و مسکن و موبایل و پوشاک و موادغذایی و افزایش شدید شاخص فلاکت نبود.
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      5 1
      ۱. حتما به مردم‌ توضیح دهید که چون دولت قبل متاسفانه برجام را بدون تضمین و رعایت شروط رهبر انقلاب اجرا کرد همین خطا باعث شده است که الان طرف آمریکایی زیر بار تضمین نرود. ۲. ایران باید الان سطح تعهداتش را در وین هوشمندانه پایین بیاورد و کاملا متناسب با تعهدات بدون تضمین غرب کند. #جهاد_تبیین #اقناع_عمومی
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      2 1
      توافق وین انجام شد. به بخش قلب بیمارستان ها آماده باش بدین سیل دلالها و صرافها و ملاکهای سکته زده از فردا صبح تو راهند
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      1 0
      جالب است و از پر رویی نجومی
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      2 0
      لیلاز خودش رو به زده،. کوره
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      1 0
      جالب است و از پر رویی نجومی هم آن طرف تر که اینها مشکلات دولت آقای رئیسی را به عملکرد خودش ربط می دهند و اما موفقیت هایش را میراث دولت قبل می دانند! جماعت از این وقیح تر؟! شاید فقط صهیونی ها !!!!!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    14 2
    این اصلاح طلبان آخرش آدم بشو نیستند.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      11 1
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند و مردمو بیچاره کردند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      6 0
      مگر سنگ پا آدم می شود؟
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      1 0
      تنها تاثیر اصلاحات در کاهش تورم بحرانی بودکه ساخته بودند و با رفتنشان دست کشیدن فائزه هاشمی گفت رییسی بیاد تورم کاهش پیدا خواهد شد و اقتصاد بهتر میشه حیا کتید
  • Arash IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    6 1
    اصلاحات از یک طرف میگه تورم شدیده ، از یک طرف میگه باعث کاهش تورم، دولت قبله،، اصلا راه به خودتون میبرید؟؟؟ البته راستش رو بگم تورم الان حاصل زحمات شما اصلاحاتی ها برای دولت امریکاست،،، ولی ما از این دولت هم ناراضی هستیم، اقتصاد ما نیاز به آواربرداری و جراحی های شدید اقتصادی است
  • شیرازm IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    11 1
    تلاش دولت روحانی؟؟؟!!!! راست میگه تلاش دولت غربگدای روحانی درجهت فتنه ونابودی اقتصاد... مردباشه لیلاز یالیلاخانم یدونه اقدام روحانی نام ببره ک تاثیرمثبتش بمردم رسیده باشه یا نفعی برای ملت داشته باشه.. ازروزامضای برجام قیمت ماشین ومسکن و.. و... همچیزبالاوبالارفت وتااخردولتش ادامه داشت چه برجامی ک بمحض امضاش قیمت مسکن دوبرابرشدهمون سال.. البته درجهت منافع غرب کارکرده ازاین نظردرسته لیلاخانم
  • سامان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    8 1
    دولت بی کفایت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر و بی رقیب در بدبخت کردن مردم بود.
  • مسعود IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    7 1
    اصلاح طلبان کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و خزانه خالی تحویل دادند پایان دوران روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد.
  • خسارت محض IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    6 0
    تیم مذاکره کننده ظریف اگر توانمند بود !!! ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج نمی شد و تحریم 10 برابر نمی شد.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    این لیلاز اصلا چی هست؟ مرده یا زنه یا پوشیدنیه؟
  • علیپور IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 1
    شماها چرا این لیلاز هارا بزرگ کردید و میکنید منکه هیچ فهم و درکی از این افراد نمی بینم.یا نفهمند یا مردم را نفهم حساب میکنند که آنوقت میشود گفت نادانند.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 1
    در مورد آن 200 خانه تاریخی باید بگویم محله های قدیمی شیراز تبدیل به محل تجمع معتادان شده
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    6 0
    ننگ بر اصلاح طلب
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    لیلاز نمیشه از این حرفها ی چرندیات دست بردارید
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    15 0
    لیلاز از وقتی اون فایل صوتی مصاحبه اش با ی ظریف رو رفته دیگه آدم سابق نیست / خیلی. داره تلاش بیهوده می‌کنه که خودش رو نگه جلوه بده و بتونه یه چهره مثبتی از خودش بجای بگذاره و مطرح کنه /
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    لیلاز از وقتی اون فایل صوتی مصاحبه اش با ی ظریف لو رفته دیگه آدم سابق نیست / خیلی. داره تلاش بیهوده می‌کنه که خودش رو نگه جلوه بده و بتونه یه چهره مثبتی از خودش بجای بگذاره و مطرح کنه /
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    لیلاز از وقتی اون فایل صوتی مصاحبه اش با ی ظریف لو رفته دیگه آدم سابق نیست / خیلی. داره تلاش بیهوده می‌کنه که خودش رو موجه جلوه بده و بتونه یه چهره مثبتی از خودش بجای بگذاره و مطرح کنه
  • کاوشگر فضایی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    لیلاز ، تو هم به مانند زشت کلام ...شو .
    • اس SE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      1 0
      یعنی چی ؟ یعنی اینم اقرار کنه جوان بوده عرق میخورده یا بگه هنوز هم ترجمه های فولادوند رو قبل از خواب میخونه !!
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    سنار یه قاض: کاهش تورم در دولت رئیسی ماحصل دولت روحانی است زیرا از لقمان حکیم پرسیدند ادب از که آموختی فرمود از بی ادبان . زیرا هر چه انجام دادند را من انجام ندادم . و دولت جناب رییسی کاهش تورم را از دولت اصلاحات دسته کلید آموخت
  • محمد IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 1
    كدام كاهش تورم-افزايش قيمت سرسام آور گوشت،مرغ،برنج،چاى،لبنيات و چندين باره آب وبرق وگاز و.... يا صاحب الزمان به داد اين مردم برس
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    جناب لیلاز و دوستانشون به نوعی بیماری به نام وقاحت دچار اند که متاسفانه هیچگونه درمانی ندارد و با گذشت زمان بیماریشان تشدید هم میشود.این بیماران را جدی نگیرید
  • SE ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    توانمدی در وادادگی بدرد اصحالات میخوره نه ملت ایران و منافع مردم
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    خدا یا به خودت پناه می برم از مسئولین باسواد دزد و مسئولین به قول خودشون پاک دست بی سواد هر دو را نابود کن تا ایران نفسی راحت بکشد
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    اگر اين اقاي ليلاز جزو متفكرين اصلاح طلب باشد و اين جور نظريه سخيف بدهد واي به ان كم سوادها و احساسي هاي اصلاح طلب ، اگر عذر خواهي بلد نيستيد حداقل سكوت كه بلديد ، دهان تان را ببنديد كه رنج مردم را بيشتر نكنيد
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    لیلاز، کابوی.
  • عدی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    زرشک!
  • DE ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    اقای لیلاز اینقدر کشک الکی نبافید! بسه دیگه! به این راحتی نمیتوانید دستاوردهای اقای رئیسی رو دروکنیدبریزید تو جیب خودتون! نامردی هم حد و مرزی داره!
  • حامد IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    تمام بدبختی و گرفتاری جمهوری اسلامی به واسطه منافقینی همچون این سعید لیلاز و اصلاح طلبان فاسد و حامیان اونا است.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    کابوی = گاوباز
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    لیلاز اشتباه کرده که نسنجیده حرف زده
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    کارنامه دولت که هیچ
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    هرچی خرابی بود مال دولت قبل بود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    به لیلازبگویید برپدر و مادر ادم دروغگو لعنت
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    دلیل موفقیت رئیسی این بود که به کلیشه های دولت روحانی اعتقادی نداشت و با روشی جدید میخواست کشور را اداره کند ک از تجارب گذشته درس گرفته بود. دیگر این که فردی خوش قلب و با انصاف بود و به روش های اقتصادی ضد مردمی اعتقادی نداشت و باایمان بود و به غرب اعتمادی نداشت و خلاصه این که اصلا به روش های میانبر فکر نمی کرد. و با نظام هم خصومتی نداشت و تنها اولویتش اعتلای نظام بود
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    عجب
  • اشنا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    طوفان حقیقت ارام اماریشه ای حرافی های پوچ ذهنیات بن بست رانابودمی کندباحرافی وتعاریف خودساختگی نمی توان باطوفان حقیقت مقابله کردله می شوی تادیرنشده کناربرو
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    اقای لیلاز شما دکترای تاریخ داری از طرفی در خودرومدبر عامل دیزل خودرو بودی از طرف دیگر در مورد اقتصاد نظریه پردازی میکنی واول انقلاب با جزنی ها وبهزاد نبوی ها هم بودی وحال نظریه پرداز تخریب انقلابیهای این ملت مظلوم شده اید وهرکجا نان گرم وابش سردست اونجا پیدات میشه شماظریف دیگری که کری تضمین است ملت را به تمسخر گرفته اید .
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    دولت روحانی جای دوست و دشمن را کاملا عوض کرده بود. بی اندازه به دشمنان ایران دلبستگی داشت و بی اندازه با دوستان ایران دشمنی می کرد و به جز فرصت سوزی و وعده و وعید کاری برای کشور نکرد.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    آره تو راست میگی! واقعا تبدیل دلار۳۵۰۰به۳۰۰۰۰تومن کارهرکسی نبود!باید از روحانی تشکر کنیم،من موندم و روی شما! فقط ساکت باش ،همین
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    هر کس به اندازه قدرت و جایگاهی که دارد مورد سوال است و باید پذیرای مسئولیت دنیا و اخرت باشد . کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته .
  • حسین IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام منور فکرها درست میگن اگر تورم با تدبیر دولت اختلاسگر به 55درصد نمی‌رساند چطور دولت فعلی میتونیست تورم به پایین تر از رقم فوق برساند باید کله این روغن فکرها را گچ گرفت.
  • DE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    دولت حسن فریدون دولت غارت بود و اصلاحات شکمی از عزا درآورد
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    جناب لیلاز و سایر افساد طلبان غربگدا بقول مرحوم طالقانی: از گفت و شنید خویش درهم نشدی شرمنده روی اهل عالم نشدی صد مرتبه بیش خر شدی دانسته یک بار چرا بسهو آدم نشدی واقعا چرا چی خوردین
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    روحانی ودولتش امده بودندکشوررادودستی تقدیم امریکاکنند.ولی کورخواندند.کشورصاحب دارد.رهبری داردکه دستش دردست صاحب الزمان است.مردمی داردعاشق رهبر.ووطن .که اگراشاره کند تمام خائنین راقلع وقمع. میکنند.ولی صبرمیکندبلکه توبه کنندوبه اغوش مردم برگردند.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اقای لیاز .... تولد شما هم ماحصل دولت روحانیست
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    دولت روحانی کارهایی کرده که ان شاا.. تورم کمتر خواهد شد . اگر کمی هم این دولت کارهای دولت قبل را ادامه دهد تورم خیلی کمتر خواهد شد ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس