کد خبر 1340453
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
اولین اورژانش هوایی نهاجا در پایگاه شهید لشکری افتتاح شد

اولین پروژه اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش توسط امیر واحدی در پایگاه هوایی شهید لشکری افتتاح شد.

به گزارش مشرق، امیر حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه افتتاح اولین اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش، گفت: امروز شاهد افتتاح اولین اورژانس هوایی طبق استانداردهای روز دنیا که توسط دانشمندان و صنعتگران توانمند نیروی هوایی ارتش طراحی شده، هستیم.

وی افزود: این اورژانس هوایی متشکل از تخت آی سی یو با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا است که قابلیت نصب بر روی کلیه تایپ‌های ترابری روز دنیا، بارگیری سریع و امکان حمل بیمار با شرایط ویژه را دارد که از هیچ نمونه مشابهی برای ساخت این پروژه استفاده نشده است، بلکه عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش تنها با تکیه و اعتماد بر دانش بومی توانستند به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده و تحولی در صنعت اورژانس هوایی ایجاد کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، تصریح کرد: خدا را شکر دانشمندان ما در نیروی هوایی ارتش توانستند به این صنعت بزرگ و حیاتی که نجات‌دهنده جان هم‌میهنان عزیز در مواقع بحرانی است، دست پیدا کنند و موجبات زندگی‌بخشی را فراهم کنند. کمک‌رسانی و پشتیبانی از ملت و کشور عزیزمان ایران همواره در دستور کار قرار دارد و تمام تلاشمان بر این است بتوانیم در رشد و پیشرفت میهن عزیزمان ایران مثمر ثمر واقع شویم.

امیر واحدی عنوان کرد: نیروی هوایی با توجه به تعداد بالای ماموریت‌های اورژانس هوایی، تا امروز هیچ‌گونه تلفاتی در حین انتقال نداشته و بیماران را به سلامت به مقصد رسانده است. همچنین با افتتاح این پروژه اولین ماموریت با موفقیت انجام شد و عزیزان ما توانستند در یک ماموریت اضطراری یکی از مجروحان را از چابهار به تهران منتقل کنند و برای اولین بار این پروژه توانست در یک ماموریت حقیقی نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا و بیمار را در صحت و سلامت کامل به تهران منتقل کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نیروی هوایی دانشمند، تاکید کرد: طبق تدابیر ایشان که در حکم انتصاب به بنده محول شد، تربیت نیروی هوایی دانشمند تراز نظام جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های این نیرو است که در این زمینه در تلاش هستیم عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان ضمن قدردانی از تمامی عوامل تکمیل و طراحی این پروژه اظهار داشت: ما خواستیم، توانستیم و نشان دادیم که تنها نیاز به اراده و پای کار بودن است و بدون شک این مهم با وجود کارکنانی خدوم و خدمتگذار به ملت و میهن انجام شد، کسانی که تنها دغدغه آنها رسیدن به نقطه‌ای مطلوب برای ایفای نقش خود در مقام سرباز واقعی ولایت هستند.

بنابراین گزارش، این پروژه از سال ۱۳۹۸ مورد بهره‌برداری آزمایشی با بهره‌گیری از شش تخت آی سی یو به همت متخصصان طب اورژانس و پرستاران پروازی آموزش دیده در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد و با مشارکت بخش‌های مختلف نیروی هوایی شامل متخصصان بیهوشی، متخصصان طب هوا فضا، سیستم‌های ناوبری و خلبانان انجام شده است.

همچنین پس از انجام ماموریت‌های آزمایشی و آسیب‌شناسی این طرح و در جهت تکمیل بهبود ایمنی بیمار، کارکنان پزشکی، تطابق تخت‌ها با شرایط پروازی، خوداتکایی و افزایش عملکرد تخت‌ها، چهار تخت جدید به ظرفیت قبلی با رفع نواقص و آسیب‌ها اضافه شد و در حال حاضر بر روی کلیه هواپیماهای سنگین این نیرو و همچنین بالگرد شینوک قابل نصب و بهره‌برداری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس