کد خبر 1339943
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کشته شدن 2 شهروند یونانی به‌دست نظامیان اوکراین

در حالی‌که ارتش اوکراین در بحبوحه تنش با روسیه قرار دارد، چند شهروند یونانی مقیم اوکراین توسط نظامیان این کشور کشته و مجروح شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی دوشنبه شب به وقت تهران از  کشته شدن ۲ شهروند  یونانی در اوکراین به‌دست نظامیان این کشور در بحبوبحه تنش فزاینده با روسیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ارتدکس تایمز» وزارت امور خارجه یونان از کشته شدن ۲ تبعه یونان و مجروح شدن ۲ تن دیگر در روستای «گرانینتا» در شرق اوکراین، ابراز تاسف کرد. بر اساس شواهد موجود، سه نظامی ارتش اوکراین در پی مشاجره با شهروندان یونانی به دلایل کم اهمیت باعث این بروز حادثه شدند.

به دنبال این حادثه «نیکاس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان، خواستار گفت‌وگوی تلفنی با «دمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود شد تا بار دیگر به لزوم حفاظت از جامعه یونانی در اوکراین اشاره کند. در همین حال، وزارت امور خارجه یونان روز دوشنبه به شهروندان یونانی توصیه کرد که فورا اوکراین را ترک کنند.

صبح روز دوشنبه نشستی به ریاست وزیر امور خارجه دفاع و وزیر آموزش یونان تشکیل شد و متعاقب آن  وزارت خارجه یونان در بیانیه‌ای نسبت به سفر به اوکراین هشدار داد و در عین حال به شهروندان یونانی در این کشور توصیه کرد که فورا خاک یونان را ترک کنند.

 مردم یونان همواره خواهان روابط نزدیک با روسیه بوده‌ و براساس نظرسنجی چندی قبل «موسسه پیو» ۶۳ درصد از شهروندان یونان در قبال روسیه دیدگاه مثبتی داشتند. نگاه مثبت به روسیه، ریشه‌های عمیقی در تاریخ یونان دارد.

این حادثه در حالی رخ داده که نیروهای مسلح اوکراین از بیم حمله روسیه در حالت آماده باش کامل بسر می‌برند. هزاران نفر از مردم اوکرانی در روزهای گذشته با برگزاری تجمع خواستار اتحاد ملی شدند و شعارهای ضد جنگ سر دادند. مردم اوکراین با در دست داشتن پرچم‌های این کشور و خواندن سرود ملی بر اتحاد و یکپارچگی  برابر هر گونه حمله احتمالی تاکید کردند. برخی تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که به مردم توصیه می‌کرد مقاومت کنند، در حالی که برخی دیگر پلاکاردهایی با شعارهای ضد جنگ در دست داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LV ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 1
    خیلی احمق بودند که در زمان درگیری مشاجره کردند
  • ش. AE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 1
    از یک ارتش بی در و پیکر همین بر میاد تازه اینها می‌خوان جزو ناتو بشن خدا در و تخته رو به هم جفت می‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس