کد خبر 1339840
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
جلسه پوتین با روسای دو بازوی نظامی و دیپلماسی روسیه

رئیس جمهور روسیه در جلسه‌ای با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع این کشور وضعیت بحران اوکراین و پاسخ غرب به پیشنهادات امنیتی مسکو را به بحث گذاشت.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور شرکت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین در این جلسه که از تلویزیون روسیه پخش می‌شد، وضعیت پیشنهادات روسیه به ناتو و آمریکا درباره نگرانی‌های امنیتی مسکو در اروپا را جویا شد. لاوروف در پاسخ گفت، ایالات متحده پیشنهادات قاطعی برای کاهش تنش ارائه کرده اما پاسخ‌های اتحادیه اروپا و ناتو رضایت‌بخش نیستند.

لاوروف در پاسخ به سوال پوتین درباره میزان احتمال موفقیت رسیدن به توافق با غربی‌ها گفت: «ما بارها هشدار داده‌ایم که اجازه نمی‌دهیم برای مسائلی که اکنون نیاز به راه‌حل دارند مذاکراتی بی‌انتها انجام شود. باید این را بگویم که همواره شانس موفقیت وجود دارد».

او با اشاره به تأکید روسیه به پاسخ هر کشور اتحادیه اروپا به پیشنهادات مسکو به صورت جداگانه و مخالفت وی با پاسخ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه از جانب سایر کشورها گفت: «هیچ کدام از ورزای خارجه این کشورها به پیام مستقیم من پاسخ نداند. بنابراین به تداوم تلاش برای دستیابی به پاسخی محکم از هر کشور ادامه می‌دهیم».

رئیس بازوی دیپلماسی روسیه افزود: «به نظر می‌رسد در این مرحله، شانس موفقیت ما در این زمینه همچنان بالا بوده و توصیه من این است که به [تلاش دیپلماتیک] و تقویت آن‌ها ادامه دهیم».

به نوشته رویترز، پوتین پس از شنیدن پیشنهادات وزیر امور خارجه‌اش گفت: «بسیار خوب». این خبرگزاری پاسخ پوتین را به منزله موافقت احتمالی با تداوم تلاش دیپلماتیک برای حل تنش‌ها توصیف کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز در این جلسه به پوتین گزارش داد که برخی رزمایش‌های نظامی این کشور خاتمه یافته و شماری دیگر نیز به پایان خود نزدیک شده‌اند. اما به نوشته رویترز او جزئیاتی درباره بازگشت نیروهای نظامی روسیه پس از اتمام رزمایش‌ها ارائه نکرد.

به نوشته برخی رسانه‌های غربی و همچنین روزنامه «ژاپن تایمز»، پیام این جلسه سه نفره این است که روسیه همچنان تلاش برای حل دیپلماتیک افزایش تنش‌ها در اوکراین را در نظر خواهد داشت.

در حال حاضر و با افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین به‌دلیل جوسازی‌های رسانه‌ها و مقامات غربی، شمار زیادی از مقامات اروپایی با همتایان روس خود دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. در همین راستا، امروز (دوشنبه) «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان وارد کی‌یف شده و پس از دیدار با رئیس جمهور اوکراین عازم روسیه خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اکبر IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 2
    آخه بزن این پوتین خودشیفته به اوکرائین حمله کند اروپا و امریکا و کشورهای وابسته همچین تحریم برایش بسازند که خواب احیای اتحاد جماهیر شوروی از مغز ش دربیاید روسیه به وسیله الیگارشی فاسد و باندهای مافیا و سازمان امنیت روسیه اداره می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس