توطئه جدید آمریکا برای فراری دادن سرکرده‌های داعش از زندان‌های عراق

یکی از نمایندگان ائتلاف «دولة القانون» هشدار داد که توطئه بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه عراق در جریان است تا پس از حمله به زندانهای عراق، سرکرده‌های داعش را فراری دهند.

به گزارش مشرق، «عارف الحمامی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور خبر داد.

الحمامی به پایگاه خبری المعلومه گفت که طرح بین‌المللی به رهبری آمریکا وجود دارد مبنی بر حمله به زندانهای عراق به ویژه زندانهای استان الانبار. به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از حمله به این زندانها، سرکرده‌های گروه تروریستی داعش فراری داده می‌شوند.

این نماینده عراقی با بیان اینکه برخی از مسئولان سیاسی عراق، مجری این طرح آمریکا خواهند بود، ادامه داد: «آمریکا و همپیمانان داخلی آن، در راستای متزلزل کردن نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد که از طریق حملات گروههای تروریستی و مشغول کردن الحشد الشعبی به این حملات، صورت خواهد گرفت».

وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی در برابر این طرحهای خبیثانه خواهند ایستاد و در راستای برقراری امنیت در داخل عراق و مرزهای این کشور، تلاش خواهند کرد تا از نفوذ عناصر تروریستی یا فراری دادن عناصر داعش از زندانهای عراقی به ویژه زندانهای «الرمادی» جلوگیری کنند.

در همین ارتباط، «عدی الخدران» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از گروه تروریست داعشی در این استان عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، به خوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاحهای پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.

خدران با بیان اینکه این مسئله خطرناک است و به امنیت ملی عراق، آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد، شواهد حاکی از این است که طی ماههای گذشته، «حمایتهای بی‌سابقه‌ای» از داعش صورت گرفته و همین عامل باعث شده است که حملات این گروه در دیالی و سایر استانهای عراق افزایش پیدا کند.

این در حالی است که نظامیان آمریکا در حملات ساختگی داعش به یک زندان در استان الحسکه نیز از این گروه تروریستی حمایت کردند؛ به نحوی که منابع محلی خبر دادند نظامیان آمریکا، ۷۵۰ عنصر داعش را فراری دادند و به منطقه نامعلومی در استان دیرالزور انتقال دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس