کد خبر 1338457
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
بورس نمایه

پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ از ابتدای اسفندماه آغاز شده و ۲۰ روز طول خواهد کشید.

به گزارش مشرق، سهام عدالت در ماه‌های گذشته اخبار و حواشی زیادی داشته است. این موارد مربوط به جاماندگان دریافت این سهام و تعیین تکلیف آنها بوده و در نهایت به پرداخت سود سال ۹۹ این شرکت‌ها رسیده است.

 ارزش سهام عدالت در ماه‌های گذشته شدت کاهش یافته بود که در هفته‌های گذشته و با رشد بورس ارزش سهام عدالت نیز افزایش یافت، اما در هفته گذشته ارزش آن اندکی کاهش پیدا کرد.

* آخرین خبرها از سهام عدالت

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، در مورد نحوه پرداخت سود سهام عدالت،‌ می‌گوید: واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ از ابتدای اسفند ماه سال جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود، واریز سود به مدت ۲۰ روز طول بکشد. پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه انجام خواهد شد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در مورد نحوه واریز سود سهام عدالت گفت: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است، اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می‌کنند، خواهد بود. مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد، اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می‌شود، اما در غیر این صورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می‌انجامد.

* سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است. اما ارزش این سهام در هفته سوم بهمن ماه با کاهش روبرو شد. این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته اول و دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد. اما طی هفته سوم بهمن ماه ارزش این سهام با کاهش ۰.۴۳ درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس به ترتیب با افت ۱.۳ و ۲ درصدی در این هفته مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت افت کرد

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی بهمن ماه به ترتیب با افت ۳۲ هزار تومانی، ۳۸ هزار تومانی، ۴۲ هزار تومانی و یک میلیون و ۷۹ هزار تومانی نسبت به هفته اول بهمن ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان، ۹ میلیون و ۹۳ هزار تومان، ۹ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان.

ارزش سهام عدالت افت کرد

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۵۱ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که ارزش همین سبد در انتهای هفته سوم و چهارم دی ماه و هفته اول و دوم بهمن ماه به ترتیب با افت ۵۱، ۵۳، ۵۵ و ۵۱ درصدی مواجه بود.

ارزش سهام عدالت افت کرد

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۱۹ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۶۴۷ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۴۳۱ هزار تومانی و ۱۹ میلیون و ۶۰۸ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس