جشنواره فجر نمایه

در چهلمین جشنواره فیلم فجر شاهد کناره‌گیری‌هایی بودیم که به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با اعتراض به ترکیب داوران و نتایج داوری‌ها نباشد.

به گزارش مشرق، امیر بنان تهیه‌کننده فیلم ملاقات خصوصی با انتشار بیانیه‌ای از حضور در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

این اقدام به دنبال حذف آرای مردمی جشنواره فیلم فجر ۴۰ رخ داد. به زعم سازندگان این فیلم، ملاقات خصوصی در بخش آرای مردمی جشنواره عنوان بهترین فیلم را کسب کرده بود که حال با حذف آن توسط دبیر جشنواره، به نشانه اعتراض فیلم خود را از جشنواره بیرون کشیدند.

بیشتر بخوانید:

از مسعود کیمیایی تا ریدلی اسکات/ چرا سینماگران قدیمی از «قضاوت» شدن هراس دارند؟

ملاقات خصوصی به خاطر داستان عاشقانه‌اش از سوی تماشاگران مردمی نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

نامزدی برای دریافت سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر در مجموع ۱۸ بخش را شامل می‌شود و در جایی که فیلمی مثل برف آخر در ۱۲ بخش نامزد دریافت سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر شده و ملاقات خصوصی فقط در ۲ بخش بهترین فیلم اول و بهترین نقش مکمل مرد نامزد شده است، به نظر می‌رسد حذف آرای مردمی تنها دلیل کناره‌گیری این فیلم از جشنواره فجر نباشد.

پیش از "ملاقات خصوصی"، مسعود کیمیایی نیز با فیلم "خائن‌کشی" از بخش داوری کارگردانی این جشنواره انصراف داده بود. این اقدام او پس از اعلام اسامی هیأت داوران صورت گرفت که "شهاب حسینی" در آن عضویت داشت. حسینی سال گذشته مواضع کیمیایی را در خصوص حادثه هواپیمای اوکراینی مورد انتقاد قرار داده بود.

خائن‌کشی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ شده است و چه‌بسا اگر از بخش بهترین کارگردانی انصراف نمی‌داد، در آن نیز کاندید می‌شد.

کیمیایی در نشست خبری فیلمش نیز حاضر نشد، اما عوامل فیلم هم که قصد حضور در این نشست را نداشتند با رهبری مهران مدیری در این نشست حاضر شدند.

مدیری در این باره گفت که اگر این نشست برگزار نمی‌شد غیبت کیمیایی در این جشنواره دیده نمی‌شد.

نشست خبری فیلم "خائن‌کشی" تحت تأثیر غیبت کارگردانش به جای نقد فیلم به تعریف و تمجید از او گذشت که مهران مدیری بیشترین نقش را در این باره بر عهده داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوار DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    این همه خرج کردید و تلاش کردید برای جذب حداکثری. آخرش پول ها رو خوردن. عکسها رو گرفتن و لگد زدن و رفتن. واقعا چرا دوست دارید واقعیت رو انکار کنید؟ یک دهم این برای جشنواره عمار وقت نداشتید. شهید آوینی و فرزندانش همیشه مظلوم‌نمایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس