سردار جلالی: جبهه‌های غرب و شمال‌غرب در دفاع مقدس تنگه احد انقلاب بود/ شهید بروجردی گفت اگر می‌خواهید مردم را بزنید، من را هم بزنید!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دهه پنجم انقلاب اسلامی را دهه ارتقای قدرت ملی دانست و تاکید کرد:‌ جنگ ترکیبی دشمن منجر به حذف تمام آسیب‌پذیری‌های کشور می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و دهه پنجم انقلاب اسلامی را دهه ارتقای قدرت ملی دانست و تاکید کرد:‌ جنگ ترکیبی دشمن منجر به حذف تمام آسیب‌پذیری‌های کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی: هویت دینی راز مانایی انقلاب اسلامی است

وی در این پیام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده نادر از منظر دانش علوم سیاسی و علوم اجتماعی به حساب می‌آید، آورده است: در حالی که جریان روشنفکری قرن بیستم را قرن پایان دین و معنویت می نامیدند انقلاب اسلامی در پایان این قرن ایده بازگشت دین به عرصه اجتماعی و سیاسی را زنده کرد.

وی با بیان اینکه در تبیین علل انقلاب اسلامی به حدی نظریه پردازان دچار حیرت و شگفتی شده اند که اساسا انقلاب اسلامی سبب شد یک انقلاب در مطالعات علوم سیاسی در زمینه شناشایی زمینه ها و علل وقوع انقلاب صورت بگیرد که به آن موج تبیین فرهنگی انقلاب‌ها گفته می شود، آورده است:  انقلاب ایران مبتنی بر اعتراض یک طبقه خاص نبود بلکه عموم مردم پیشران انقلاب اسلامی بودند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تحت فشار نیروهای بین المللی نبود و برعکس رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا بود، افزوده است: انقلاب اسلامی ایران ماهیئت ایدئولوژیک و دینی داشته است  و در نقد عقلانیت خود بنیاد و مبتنی بر عقلانیت دینی شکل گرفته است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در مسیر خود همواره پویایی و تاکید بر ارزش های انقلابی را حفظ کرده است بایسته های حفظ انقلاب در دهه پنجم را حفظ و تقویت زیرساخت دینی  - مذهبی حرکت جامعه ایران و صیانت از الگوی ولایت فقیه به عنوان مولفه پیشران انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ و صیانت از مشارکت نیروی مردمی در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب و توسعه عقلانیت دینی در بسترهای جدید سیاست ورزی و حکمرانی از جمله مولفه های حیاتی در این عرصه است.

وی با تاکید بر اینکه درس گرفتن از تجربه فراز و فرودهای چهاردهه گذشته و پویایی در روش ضمن حفظ اراده انقلابی جهت پیشبرد امور از مولفه های ضروری برای تقویت انقلاب اسلامی در دهه پنجم است، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار آسیب‌شناسی کاستی‌ها موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان جهاد تبیین از آن یاد کرده اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دهه پنجم دهه شکست جنگ ترکیبی دشمن است، گفت: دشمنان به خیال خود تلاش دارند با فشار حداکثری و همه جانبه ایران را تضعیف کنند اما با نصرت الهی، هدایت مقام معظم رهبری و بصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی این الگو از فشار نه تنها به شکست برای دشمن بلکه به ارتقای مولفه های قدرت ملی کشور تبدیل می شود چنانچه امروز خود دشمنان نیز به صراحت اعلام می کنند این فشار تا امروز شکست خورده است.

سردار جلالی در پایان ضمن بزرگداشت فرارسیدن یوم الله بیست و دوم بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و این روز را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم انقلابی و شریف ایران اسلامی تبریک گفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس