بحث صدا و سيما از دغدغه‌هاي به حقي بود که برخي اعضاي جامعه مدرسين در ديدار با رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند و ايشان هم در پاسخ فرمودند "من از عملکرد صدا و سيما دفاع نمي‌کنم و اشکال وارد است و خيلي هم براي اين موضوع وقت مي گذارم ".

به گزارش مشرق، آيت الله عبدالنبي نمازي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با شبکه ايران درباره ديدار دوم جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در اين ديدار از عملکرد دولت‌هاي نهم و دهم اظهار رضايت کردند و فرمودند دولت نهم و دهم در راستاي مصالح ملي و در امتداد ولايت فقيه حرکت کرده است.
همين‌طور، آيت الله مقتدايي، مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور و عضو جامعه مدرسين حوزه عليمه قم روز جمعه در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه از ديدار مجدد اعضاي اين تشکل روحاني با رهبر معظم انقلاب خبر داد.
به گفته وي اين ديدار در روز پاياني سفر رهبر انقلاب به قم انجام شده است.
هرچند آيت الله مقتدايي درباره جزئيات اين ديدار سخني نگفت اما آيت الله عبدالنبي نمازي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با شبکه ايران در اين باره گفت: در ابتداي اين جلسه آيت الله مقتدايي گزارشي در مورد عملکرد و اقدامات حوزه هاي علميه به رهبر معظم انقلاب ارائه کردند.

درباره صدا و سيما
عضو کميسيون فرهنگي - اجتماعي مجلس خبرگان رهبري گفت: بحث صدا و سيما از دغدغه‌هاي به حقي بود که برخي اعضاي جامعه مدرسين در ديدار با رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند و ايشان هم در پاسخ فرمودند "من از عملکرد صدا و سيما دفاع نمي‌کنم و اشکال وارد است و خيلي هم براي اين موضوع وقت مي گذارم ".
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان افزود: آقا فرمودند "من به مسئولان صدا و سيما خيلي تذکر مي‌دهم ولي با همه اين تذکرات دردمندانه، اين خروجي صدا و سيماست " و تاکيد فرمودند "آقايان جامعه مدرسين بايد کاري کنند که روحيه ايمان در هنرمندان و روح ايماني در جامعه تزريق شده و گسترش يابد " و اين را هم تصريح کردند که "اگر هنرمندان ما ايمان پيدا کنند و روح ايماني در آنها تقويت شود، بسياري از مشکلات فعلي برطرف مي‌شود ".
وي متذکر شد که پيش از اين سه مرتبه با عزت‌الله ضرغامي در خصوص وضعيت رسانه ملي بحث کرده‌ايم که دو مرتبه رئيس صدا و سيما در جامعه مدرسين حضور يافته و يک‌ بار هم در شوراي نگهبان در حضور آيت‌الله جنتي و ديگر اعضاي شورا در خصوص وضعيت تلويزيون با وي صحبت کرده‌ايم.

دولت در امتداد ولايت فقيه حرکت کرده است
وي تصريح کرد: در بخش ديگري از اين ديدار رهبر انقلاب از عملکرد دولت‌هاي نهم و دهم اظهار رضايت کردند و فرمودند دولت نهم و دهم در راستاي مصالح ملي و در امتداد ولايت فقيه حرکت کرده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: رهبر انقلاب همچنين به تلاش جرياني براي ايجاد اختلاف بين قواي سه گانه در کشور اشاره کردند و اظهار داشتند لازمه مقابله با استکبار انسجام و وحدت سه قوه است.
به گفته آيت الله نمازي، "رهبر معظم انقلاب ديگر نتيجه مثبت وحدت قوا را پيشرفت کشور و تحقق سند چشم انداز 1404 دانستند."
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اسلاميان در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرگزاري فارس جزئيات دو ديدار اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب را تشريح کرده است.

ديدار اول جامعه مدرسين
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در ديدار نخست جامعه با رهبر انقلاب قرار نبود غير از آيت‌الله يزدي که سخنان کوتاهي بيان کردند، ديگر اعضاي جامعه صحبت کنند ولي آقا فرمودند "قبلا رسم اين بود که آقايان صحبت مي‌کردند و الان هم همان روال باشد " و لذا تعد‌ادي از دوستان ثبت‌نام و به نوبت مطالب خود را طرح کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان افزود: طولاني شدن سخنان اعضا در جلسه اول باعث شد که وقت براي صحبت حضرت آقا نماند و به همين دليل قرار شد جلسه دوم برگزار شود تا از رهنمودهاي ايشان استفاده کنيم که در جلسه دوم نيز چند نفر از دوستان که باقي مانده بودند صحبت کردند و تعدادي هم به دليل ضيق وقت از بيان مطالب خود صرف‌نظر کردند.

ديدار دوم؛ حجاب و عفاف
وي با بيان اينکه رهبر انقلاب با دقت و حوصله سخنان دوستان را گوش مي‌دادند و يادداشت برداري مي‌کردند و به آنها پاسخ مي‌دادند؛ ادامه داد: يکي از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌هاي او تعريض به بي ‌توجهي برخي مسئولان نسبت به حجاب فقهي بود که آقا فرمودند "من اين مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهي را قبول دارند ولي اختلاف سليقه در تاکتيک‌هاست ".
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند "فرضا دختري که حجاب کاملي ندارد اما شب قدر يا در مجلس دعاي کميل شرکت و به درگاه خداوند تضرع مي‌کند و يا در راهپيمايي 22 بهمن تصوير امام را مي‌گيرد، نمي‌توان گفت که بي‌دين است بلکه نمي‌داند حجاب اسلامي چيست که بايد او را توجيه کرد. بايد در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فيلم‌هاي تلويزيوني حجاب را تبيين و افراد ناآگاه را ارشاد کرد ".
وي متذکر شد: رهبر انقلاب با آنکه جهت‌گيري کلي دولت را تائيد کردند و تصريح داشتند نمي‌خواهند يک طرف را تأييد کنند اما اين را به قاطعيت فرمودند که "مسئولين فعلي با حجاب فقهي مخالف نيستند ولي در تاکتيک‌ها اختلاف وجود دارد ".

حمايت از دولت
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: هنگامي که بحث به دولت کشيده شد، دوستان مسائلي را مطرح کردند که حضرت آقا در پاسخ فرمودند "بنده از همه دولت‌ها حمايت کرده‌ام ولي اين دولت با دولت‌هاي گذشته تفاوت دارد و فرق اساسي در اين است که تلاش نمي کنند حاکميت دوگانه درست کند ".
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان يادآور شد: در گذشته حرف دشمن القاي حاکميت دوگانه بود و در برخي ادوار هم برخي افراد دنبال القاي اين وضعيت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولايت فقيه که محور نظام است، قرار دارد ولي الان اينگونه نيست ".
وي افزود: مقام معظم رهبري با قاطعيت فرمودند که "در شرايط کنوني اختلاف نظر هست و من هم برخي مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبري چيزي بگويد، رئيس جمهور مي‌پذيرد و به آن عمل مي‌کند " و اين مطلب بسيار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور مي‌شود که آقاي احمدي‌نژاد به حرف رهبري گوش نمي‌دهد، آقا تصريح فرمودند که اينگونه نيست.
نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري گفت: رهبر انقلاب فرمودند "امروز وقتي رئيس جمهور يا مسئول ارشدي از دولت به خارج از کشور مي‌رود، من نگراني ندارم اما قبلا نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور مي خواهند چه بگويند؟ " و نمونه‌هايي نيز درباره سوء‌رفتارهاي گذشته ذکر کردند و به عنوان مثال فرمودند "يک بار در موضوع روابط با يک کشور اروپايي کاغذي آوردند و مطالبي مطرح کردند که خلاف عزت بود و من جلوي آنها ‌ايستادم و حتي در مورد مشابهي ‌گفتم اگر اين کار را بکنيد، مخالفت خود را اعلام مي‌کنم ".

... درباره مکتب ايراني
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان افزود: حضرت آقا فرمودند "دولتمردان فعلي حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را مي‌زنند و جاي نگراني نيست " و بعد هم به موضوع طرح مکتب ايراني اشاره کرده و فرمودند "من با طرح مکتب ايراني مخالفم و نسبت به اين موضوع به آقايان تذکر هم دادم ولي برداشتم اين نيست که منظور آنها مقابل قرار دادن ايرانيت در برابر اسلاميت باشد ".
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره تاکيد رهبر انقلاب بر نقش آفريني اين تشکل روحاني در امور اظهار داشت: آقا در ديدار قبلي جامعه مدرسين فرمودند که "جامعه مدرسين در مسائل کشور نقش لا و نعم و در صحنه تحولات حضور پر رنگ و محوري و تأثيرگذار داشته باشد " و اين بار هم به صراحت تاکيد فرمودند اين نهاد بي‌بديل بايد ادامه داشته باشد و حرکت آن قطع نشود و به تعبير بنده اين حرکت ابتر نماند و گسترش يابد.
وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب به ارتباط جامعه مدرسين با الازهر، گفت: حضرت آقا در اين خصوص فرمودند "با علماي جامعه الازهر مکاتبه و مراوده شود " و به عنوان نمونه در اين خصوص به مکاتبات و مباحثات علمي سيد شرف‌الدين اشاره فرمودند که نتيجه کار وي کتاب ارزشمند المراجعات شد و حتي تاکيد فرمودند "با عالمان مسيحي و غير مسلمان در دانشگاه‌هاي دنيا هم به منظور معرفي اسلام رابطه برقرار شود " و متذکر شدند "قطعا اگر آنها حقيقت اسلام و معارف ناب اهل بيت (ع) را بفهمند، تشنه مي‌شوند اما مشکلات موجود، ناشي از عدم اطلاع آنهاست ".

استقلال حوزه‌هاي علميه
نماينده چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از گفت‌وگوي تفصيلي خود با فارس اظهار داشت: مسئله استقلال حوزه هم موضوع مهمي بود که در ديدار جامعه مدرسين با رهبر معظم انقلاب طرح و بررسي شد و حضرت آقا در اين نشست، رابطه حوزه با نظام را دقيق تبيين فرمودند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلاميان افزود: ايشان ضمن دفاع از استقلال حوزه تاکيد داشتند حوزه با حفظ استقلال خود، نبايد پيوندش با نظام را قطع کند و آقايان مراقب توطئه‌هاي دشمنان باشد که مي خواهند در قالب شعارهاي فريبنده "آخوند حکومتي " و "حکومت آخوندي " اين رابطه را قطع کنند.
وي اضافه کرد: مقام معظم رهبري فرمودند "حوزه‌ها بايد مردمي اداره شوند و روحانيان بايد از نظر معيشتي مستقل باشند و مانند گذشته نيازهاي مالي آنها از طريق وجوهات تامين شود اما حوزه براي نظام نقش حامي ناصح را دارد و به عنوان نظريه‌پرداز نظام بايد حمايت و نصيحت کند.

تحول در حوزه با حفظ اصول و سنت‌ها
استاد حوزه‌هاي علميه گفت: رهبر معظم انقلاب در همين راستا به نظام تحصيلي حوزه و روش تدريس و تدرس حوزه‌ها هم پرداختند و با تاکيد بر روش سنتي حوزه تصريح فرمودند که "تحول در حوزه بايد با حفظ اصول و سنت‌ها صورت گيرد نه اينکه تحت عنوان پويايي نظام سنتي حوزه را تخريب کنيم ".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 1
    سلام اگر صوتش را دارید لینکش را برای بنده ایمیل فرمایید ممنونم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس