حجه

ائتلاف سعودی در ادامه سناریوی فشار میدانی مضاعف بر رزمندگان یمنی و شعله ور کردن درگیری ها این بار جبهه جدیدی را در استان حجه گشوده و در تلاش شهر استراتژیک «حرض» را به اشغال درآورد.

سرویس جهان مشرق؛ گروهی از نیروهای تیپ ۱۱ و ۱۲ ارتش رژیم سعودی و عناصر مزدور تحت فرمان ریاض از ابتدای این هفته عملیات گسترده ای را در استان حجه در شمال غرب یمن (هم مرز با استان جیزان عربستان) ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان حجه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات حملات سعودی اشاره کرد و گفت: ریاض برای انجام این عملیات و اشغال مناطق در شمال استان حجه تمامی امکانات نظامی را به کار گرفت و به میدان آورده است.

این منبع میدانی با بیان این که عناصر مزدور منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) هم در این عملیات حاضر هستند، افزود: اشغال شهر راهبردی و بسیار مهم «حرض» هدف اصلی ریاض از انجام این عملیات است،

به گفته این منبع میدانی، نظامیان و مزدوران رژیم سعودی با پشتیبانی هوایی جنگنده ها حملات را از محور شمالی «مثلث عاهم» در بخش «حرض» در شمال غرب استان حجه در نزدیکی مرز استان جیزان عربستان آغاز کردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، عناصر مزدور رژیم سعودی در جریان این عملیات چند منطقه از جمله «القائم» را از کنترل نیروهای یمنی خارج و با اشغال این نقاط توانستند خود را به جنوب شهر «حرض» برسانند.

برخی از رسانه های وابسته به رژیم سعودی از ورود عناصر مزدور به محله های جنوبی شهر «حرض» خبر داده اند اما منابع میدانی این گزارش ها را رد و کذب دانستند و اعلام کردند: رزمندگان با وجود حملات هوایی به شدت در این محور مقاومت می کنند.

جزئیات درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر در شمال غرب یمن/ ورود مزدوران سعودی به جنوب شهر راهبردی «حرض» + نقشه میدانی

رسانه های سعودی از اشغال مناطق «المحصام، بنی مروان، الجبلین» و ادامه پیشروی ها گزارش داده اند اما منابع میدانی آگاه این خبر را تکذیب کردند و افزودند: این نقاط از سال ۲۰۱۸ در اشغال هستند و این دروغ پراکنی ها جنگ روانی و در راستای افزایش روحیه مزدوران سعودی است.

از سویی دیگر، سعودی ها در ادامه انتشار اخبار جعلی در رسانه های خود اعلام کرده اند پایگاه نظامی به نام المحصام را به تصرف درآورده اند و این در حالی است این مرکز یک نقطه مراقبتی (پاسگاه کوچک) محسوب می شود که حدود ۴ سال قبل به اشغال درآمده است.

البته باید توجه داشت حضور مزدوران رژیم سعودی در مناطق شرقی شهر «حرض» هم کار را تا حدود زیادی برای نیروهای یمنی سخت کرده و آنان را در این محور بسیار مهم و حساس در حالت شبه محاصره قرار داده است.

اگر مناطق شرقی شهر «حرض» از جمله «المحاصم، الحوثله، وادی رامی، شلیله و ...» از اشغال خارج و پاکسازی شوند راه کمک رسانی به رزمندگان از سمت شمال غرب استان صعده باز خواهد شد و تاثیر زیادی بر تغییر تحولات میدانی دارد.

در حال حاضر، حدود 20 درصد از مساحت استان حجه (مناطقی از بخش های حیران، حرض و میدی) در اشغال نیروهای مزدور سعودی است و در مقابل مناطق مهمی از جمله «عبس، حجه، اسلم، الساهل و ...» در کنترل نیروهای یمنی است.

به گزارش مشرق، استان حجه در شمال غرب یمن از محور غربی با دریای سرخ و از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت هم مرز است و از محور شمال با استان جیزان عربستان مرزهای مشترک دارد و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    8 1
    یا منجی
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    یا نکال الظالمین
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    5 1
    پهبادهای یمنی بایستی بتوانند سامانه های پدافندی و آشیانه های هواپیماهای جنگی و خود هواپیماها روی باند پرواز دشمنان را هدف قرار دهند . دادن چنین امکانی به آنها هم توان عقبه ی آنان را ارائه می دهد و هم آزمایشی است برای چنین تسلیحاتی در نبردهای عینی و احتمالی آینده و دیده شدن نقایص و برطرف کردن آنها .
  • US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    6 3
    ما برای شرکت در جنگ یمن (به عنوان داوطلب) باید کجا بریم و چه کسی رو ببینیم؟؟ قسم می خورم اگه اسیر شدم حرفی نزنم. ایران هم نباید وجود ما رو در صورت اسیری تایید کنه (عملیات سیاه (Black operation)) اگه حرفی زدم خانوادم رو بکشید (اصلا از اول، قبل از اعزام شدنم اسیرشون کنید). جنازم رو هم نمی خواد پس بیارید (طبق اصول عملیات سیاه). اگه اسیر شدم و دیدم بدجوری اوضاع شکنجه خرابه و دوام نمیارم، من ترکی کامل بلدم، می گم منو الهام علیف (شهردار بادکوبه) فرستاده (استانبولی هم میتونم خوب حرف بزنم، ولی کمی لهجه دارم، اگه می خواید می تونم بگم بچه ترکیه هستم). عربی هم در حد همون چیزایی که قبلا تو دبیرستان یاد می دادن بلدم. (خلاصه: فارسی و ترکی آذری زبان های مادریمه، انگلیسی عالی بلدم، عربی هم معمولی). سواد دانشگاهی (مهندسی برق) هم دارم. این کامنت کاملا جدی هست، اگه میخواید مسخره بازی کنید، لطفا پاسخ ندید.
    • حمید US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      1 4
      زیاد جوگیر نشو.. سعی کن فیلم هندی هم کم ببینی
    • آذری iran IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      3 1
      درود بر شما هم میهن غیرتمندم ، جبهه مقاومت یمن نیروی کافی و رزمنده دارد بنظرم دولت و مسئولین ایران باید پشتیبانی بیشتری از جبهه مقاومت یمن بکنند از لحاظ تجهیزات نظامی تا پهپادهای انتحاری و ... سعودی ها و ائتلاف عربی غربی عبری باید متحمل تلفات سنگین شوند ، چه در یمن و چه در شیخ نشین های عربی امارات ابوظبی عربستان .. هزینه و تلفات بیشتر برای متجاوزین به یمن .. یاشاسین منیم قردشیم
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    6 3
    انشاا.... مبارزان یمنی بر عربستان و همپیمانان او پیروز شوند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 16
    خدا رو شکر انگار کم کم دارن نسخه حوثی ها رو میپیچن. حداقل بعدش یمن ارامش ببینه. هر جا ایرانه یه سرباز داشته باشه چیزی به اسم ارامش نخواهد دید
    • US ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      2 2
      ظاهرا نقاشی اخیر سران فتنه را دیدن دچار توهم شدن تصمیم گرفتن یک کاری بکنند
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 1
      آره اروای پدرت
  • مهدی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    5 2
    الان که درگیری ایجاد شده دیگه باید تا بازپسگیری کامل جنگید
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    خاک یمن باید آزاد بشه ولی حمله به مرز عربستان اشتباه هست اول باید استان های مأرب و شبوه آزاد بشوند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    6 3
    درسته یمن مهم هستش اما مشکلات ایران هم حل بشه و امیداریم مشکلات یمن هم حل بشه البته همه کشورها مشکل دارند نه تنها یمن مشکلات همه از جمله ایران هم حل بشه هرچند قبل از من هزار دفعه گفته شده حل بشه آیا شده
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      اتفاقا یکی از راههای حل مشکل ایران کمک به مظلومان یمنی است تسلط یمنیهای اصیل بر باب المندب یعنی حاکمیت دوستان بر تنگه با آن همه اهمیت یعنی اهرم متقابل در برابر مستکبران جهان خوار
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    ربنا اعفرعلینا صبرا وثبت اقدامات وانصرنا علی آلبوم الکافرین
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      افرغ علینا . القوم .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    5 1
    بنام خدا.دولت قانونی یمن در صنعا باید از ایران بصورت رسمی درخواست کمک کنه و ایران بصورت علنی به یاری برداران یمنی بره و تروریستهای وهابی رو از بین ببره.همونطور که در سوریه ایران و محور مقاومت بود که تروریستها رو ازبین برد.در سوریه اگر حملات صهیونیستها به سوریه تکرار شد سوریه باید جولان رو بصورت زمینی و ناگهانی از اشغال صهیونیستهای ترسو که در صورت حمله پا به فرار میگذارند خارج کنه و سرزمینش رو آزاد کنه.
  • NL ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    ایران باید وارد بشه یمن رو تنها نمیزاریم سده با چنگ و دندون
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    چراغی که ایزد برفروزد هرآنکه پف کند ریشش بسوزد نگران نباشید اونا نیازی به حمایت ما ندارند اونا از ما قویترند چون پای اعتقاداتشون ایستادن و هر کسی پای اعتقاداتش بایسته خدا با اونه این مائیم که به اونا نیاز داریم تا دوباره بتونیم اعتقاداتمون و قوی کنیم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    محور مقاومت وایران باید مستقيم وارد جنگ یمن بشوند وبه انصارالله کمک کنند تمامی شياطين عالم به‌ کمک ائتلاف متجاوز سعودی آمده‌اند ایران ودیگر گروهای مقاومت نباید نطاره گر بمونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس