خانه شهرداران تخریب شد/وعده های شهردار اصلاح طلبان پوچ از آب در آمد+عکس

خانه شهرداران در دوره حناچی به فروش رسید. شهردار اصلاح طلبان وعده داده بود که این خانه را به کسی می‌دهیم که شرایط فعلی‌اش را حفظ و بلدوزر زیر آن نیندازد. اما حالا این خانه توسط مالک در حال تخریب است.

به گزارش مشرق، در روزهای آخر دی سال ۱۳۹۸ خبر رسید که قرار است شهرداری تهران عمارت گلستان معروف به خانه شهرداران  (که روزی محل زندگی برخی شهرداران بود) را به فروش برساند.

چند شهردار از جمله الویری در این خانه زندگی کردند. با روی کار آمدن احمدی‌نژاد در شهرداری تهران وی نپذیرفت که در خانه شهرداران زندگی کند و این خانه مدتی تبدیل به دبیرخانه فیلم شهر شد و در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف به مرکز ارتباطات شهرداری واگذار شد. 

وعده های شهردار اصلاح طلبان پوچ از آب در آمد +عکس

از دستور نجفی برای بازسازی تا دستور حناچی برای فروش

مدیریت پنجم شهری در شهریور ۹۶  شروع به کار کرد. نجفی اولین شهردار اصلاح‌طلبان در دوره پنجم مدیریت شهری از این عمارت بازدید کرد و دستور داد این عمارت نقاشی  و بازسازی‌هایی لازم در آن صورت گیرد.

بعد از نجفی، مکارم، افشانی و حناچی شهردار شدند و درنهایت حناچی سومین شهردار اصلاح طلبان در دوره قبل تصمیم گرفت این عمارت  که در سال‌های اخیر هم به محل تردد سفرا تبدیل شده بود  بفروشد. 

اجناس خانه شهرداران کجا رفت؟

شهرداری  ابتدا این عمارت را تخلیه کرد و گفته شد که این اجناس آن به انباری در بوستان گفت‌وگو منتقل شده است که البته بازدیدی از این مکان توسط شهرداری برای خبرنگاران گذاشته نشد.

نامه‌نگاری‌هایی با اداره املاک شهری صورت گرفت و بنا به دستور پیروز حناچی شهردار وقت تهران قرار شد ملک متعلق به شهرداری به نشانی اقدسیه خیابان گلستان جنوبی پلاک ۱۶  به شماره ثبتی ۳۱۰۸۶ و شماره پرونده شهرسازی ۱۰۰۳۲۷۵۴ دراختیار حوزه دفتر شهردار به منظور تأمین منابع به سازمان املاک و مستغلات شهرداری تحویل داده شود.

قرار بود املاک ملک مذکور را طبق مسیر قانونی واگذاری صرفا به صورت ریالی به فروش رسانده و در مزایده به هیچ وجه حواله غیرنقد پذیرفته نشود. همچنین اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص تسریع در فرایند فروش از سوی سازمان در دستورکار قرار گیرد. اقدامات لازم در خصوص انتقال و تزریق صددرصد نقدینگی اخذ شده و از فروش ملک یاد شده از طرف معاونت مالی و اقتصاد شهر وقت به معاونت فنی عمران وقت داده شود. این نامه به امضای کاظمی رئیس دفتر وقت شهردار تهران و معاون مالی اداری و عمران وقت شهرداری تهران رسید. 

وعده های شهردار اصلاح طلبان پوچ از آب در آمد +عکس

پیروز حناچی قول داد که این خانه را به کسی می‌فروشد که آن را تخریب نکند

برخی اعضای شورای وقت  و نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار این شدند که شهرداری این ملک را نفروشد، چرا که این ملک رویداد محور است و افراد خاصی در آن تردد داشته‌اند. 

پیروز حناچی شهردار وقت تهران به میدان آمد و  قول داد که این خانه را به کسی می‌فروشد که آن را تخریب نکند.

وعده های شهردار اصلاح طلبان پوچ از آب در آمد +عکس

اظهارات معاون قالیباف در شهرداری: قطعاً خریدار به دنبال حداکثر ارزش افزوده است

بعد از اظهارنظر پیروز حناچی شهردار وقت تهران، پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری دوران قالیباف، گفت: این ملک در پهنه‌ای قرار دارد که اگر به هر کس فروخته شود، مالک می‌تواند پنج طبقه در آن ساخت و ساز کند و قطعاً خریدار به دنبال حداکثر ارزش افزوده است. اگر شهرداری بخواهد ملک را به کسی بدهد که به شکل فعلی آن را حفظ کند، باید پائین‌تر از قیمت واگذاری صورت گیرد و قطعاً این به ضرر شهرداری است و اگر قرار باشد به قیمت روز واگذاری صورت گیرد و فرض هم ساخت و سازی نکند، این برخلاف مقتضای ذات عقد است و باطل است. 

سامانه استعلامات طرح تفصیلی برای عمارت اقدسیه برای اعضای شورای پنجم شهر محدود بود

نکته قابل توجه در خصوص فروش عمارت گلستان این بود که برخی از اعضای شورای پنجم در ماه پایانی سال ۹۸ اعلام کردند که شهرداری اطلاعاتی در خصوص این عمارت به آنها نمی‌دهد و حجت نظری عضو جوان شورای شهر گفت: سامانه استعلامات طرح تفصیلی برای عمارت اقدسیه برای اعضای شورای شهر محدود است که این جای بررسی دارد. 

 نمایندگان مجلس هم به میدان آمده و طی نامه‌ای به وزیر  وقت کشور و میراث فرهنگی، خواستار جلوگیری از فروش عمارت اقدسیه شدند و همچنین نمایندگان مجلس اعلام کردند این عمارت به لحاظ ساخت منحصر به فرد و معماری خاصی که دارد، بهتر است وزیر میراث فرهنگی وارد شود و چنانچه قابلیت ثبت به عنوان اثر فرهنگی را دارد، هر چه سریع‌تر اقدام کنند. 

با وجود اینکه مخالفان فروش خانه شهرداران زیاد بودند اما  شهرداری تهران ملک اقدسیه را در اسفند ۹۸ با قیمت پایه ۸۱ میلیارد تومان و بدون پیش‌شرط به مزایده گذاشت. در مزایده شهرداری در اسفند ۹۸ آمده است که ملک عمارت اقدسیه با مساحت ۸۴۸.۳ متر است و مساحت اعیان ۱۲۶۸ متر و با قیمت پایه ۸۱ میلیارد تومان به فروش می‌رسد و تنها شرطی که شهرداری برای فروش این ملک گذاشت این بود که با شرط ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد در اقساط شش ماهه باشد. 

عضو شورای پنجم: قیمت پایه یک چهارم قیمت واقعی اعلام شده است

البته زمانی که این ملک قیمت گذاری شد حجت نظری عضو جوان شورای  پنجم شهر تهران در این باره گفت که  ملکی حدوداً ۸۰۰ متر در منطقه یک که قبلاً مفصل در مورد آن بحث شده قیمت پایه آن یک چهارم قیمت واقعی اعلام شده است و برای پیشگیری از شائبه‌های این چنینی شهرداری باید قیمت پایه ملک را اعلام کند. این در حالی است که شهرداری تهران قیمت پایه فروش ملک اقدسیه را ۸۱ میلیارد تومان عنوان کرده بود. 

مدیر حناچی: ملک سال گذشته در یک مزایده بدون هیچ پیش شرطی به فروش رسید

محمد زاده مدیر عامل پیشین  سازمان املاک شهرداری در دوران شهرداری  حناچی روز گذشته، گفت که این ملک سال گذشته در یک مزایده بدون هیچ پیش شرطی به فروش رسید.

وی بیان کرد که پایانکار این ملک  مربوط به دهه هفتاد بوده و صرفا  یکی دو تا از  شهرداران در آن زندگی می کردند و میراثی نبوده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه مخالفان فروش خانه شهرداران زیاد بودند اما حناچی شهردار وقت تهران توجهی به این موضوع نکرد و این ملک را فروخت. حال مالک تیشه به ریشه خانه شهرداران گذاشته و در حال تخریب آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس