انقلاب اسلامی ایران به روایت تصویر

عضو شورای شهر تهران، گفت: انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده است.

به گزارش مشرق، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران  چهل و سومین سال خود را به اتمام رساند، چهل و سه سال مقاومت، چهل و سه سال تلاش و چهل و سه سال پایمردی بر اعتقادات مکتبی که معمار انقلاب بنیان نهاد.

وی افزود: چهل و سه سالی که دشمنان هر چه کردند تا این انقلاب و نظام نباشد اما این انقلاب به پشتوانه هدایت مقام معظم رهبری و حمایت ملت مسلمان ایران همچنان پابرجاست و پابرجا نیز خواهد ماند. گرچه سختی ها و مصایب فراوان است اما ملت ایران نشان دادند آنچه در اولویت است حفظ انقلاب اسلامی است و شاید این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران باشد. 

بیشتر بخوانید:

هزینه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله معادل بودجه ۲ سال سوئیس

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده ‌است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران سه سال است که وارد دهه پنجم از حیات خود شده و در طول این چهل و سه سال دستاورد های شگرفی داشته که سبب ماندگاری آن شده است.  

صادقی گفت: کشور ایران تا قبل از انقلاب اسلامی دچار عقب ماندگی بود که به سبب حکومت های ننگین و وابسته قاجار و پهلوی بدان دچار شده بود اما با وقوع انقلاب اسلامی کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت؛ سلطنت استبدادی جای خود را به حکومت مردمی و مردم ‌سالاری داد و عنصر اراده‌ ملّی را که جان‌مایه‌ی پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد و جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد؛ روحیه‌ و باور «ما می توانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان،‌ اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در عرصه‌ علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی کشور به مرز خود اتکایی رسید به طوری که امروز هزاران شرکت دانش‌بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران و حمل‌ونقل و صنعت و نیرو و معدن و سلامت و کشاورزی و آب و غیره، میلیون‌ها تحصیل‌کرده‌ دانشگاهی یا در حال تحصیل، هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور، ده‌ها طرح بزرگ از قبیل چرخه‌ی سوخت هسته‌ای، سلّول‌های بنیادی، فنّاوری نانو، زیست‌فنّاوری و غیره با رتبه‌های نخستین در کلّ جهان، شصت برابر شدن صادرات غیرنفتی، نزدیک به ده برابر شدن واحدهای صنعتی، ده‌ها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تبدیل صنعت مونتاژ به فنّاوری بومی، برجستگی محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی از جمله در صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم و حسّاس پزشکی و جایگاه مرجعیّت در آن و ده‌ها نمونه‌ی دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه و آن حضور و آن احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد. ایرانِ پیش ‌از انقلاب، در تولید علم و فنّاوری صفر بود و در صنعت به‌جز مونتاژ و در علم به‌جز ترجمه هنری نداشت.

صادقی گفت: از طرفی انقلاب اسلامی سبب شد تا مردم به این باور برسند که می توانند برای سرنوشت خود، خود تصمیم بگیرند و مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعّالیّتهای نیکوکاری که از پیش ‌از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیر داد.

وی یادآور شد: در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که باور به جوانان به منحصهه ظهور رسید و ما شاهد بودیم مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت،  شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت داده ، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گرفتند و با نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی توانستند  الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی را  بسازند.

این عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران منشا برکات فراوانی بود که امروز می توان آثار و نتایج آن را مشاهده کرد و می توان گفت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی  مطرح شد سند جامع و محکمی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است سندی که در آن بر نقش بی بدیل و فزاینده جوانان در ساختن آینده کشور تاکید دارد و امیدواریم ما نیز بتوانیم در این مسیر گام برداریم و ادامه دهنده این راه باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    15 3
    کشوری بود که در تمام دنیا اعتبار داشت
    • ... IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اره تا وقتی شاه کفشای امریکایی ها رو واکس می زد
  • یلدا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    الان کشوری هست بی اعتبار هیچکس آدم حسابش نمیکنه
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 1
    دروغ و فریب از خصلتهای اهریمنی و ضد الهی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس