کد خبر 1336441
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
امارات منابع طبیعی یمن را چپاول می‌کند

امارات متحده عربی یکی از کشورهای متجاوز به یمن، برای تامین بخشی از هزینه‌های تجاوز خود با همکاری فرانسه منابع طبیعی یمن را چپاول می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی المعلومه به نقل از تارنمای فالبورد فاش کرد: اماراتی‌ها برای تامین هزینه‌های میلیاردی قراردادهای تسلیحاتی خود با فرانسه در حال چپاول منابع انرژی یمن هستند.

این گزارش با استناد به منابع آگاهی که نامشان ذکر نشده، آورده است، جان ماری صافا سفیر فرانسه در یمن چندی پیش با رهبران قبایل یمنی متحد امارات در استان شبوه دیدار و با آنها نحوه راه اندازی تاسیسات تولید گاز طبیعی و مایع در منطقه جنوب یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گفته این منابع، گفتگوهای سفیر فرانسه در چارچوب توافق انجام گرفته با ابوظبی بود.

قرار است در چارچوب این توافق، اقدامات لازم جهت راه اندازی مرکز تولید گاز مایع "بلحاف" انجام شود تا شرکت توتال انرژی که ۵۰ درصد از سهام آن را در اختیار دارد اقدام به بهره برداری مجدد از آن کند.

گفته می‌شود فرانسه این تاسیسات را در مقابل واگذاری سامانه پدافند هوایی به امارات متحده در اختیار خواهد گرفت.

گفتنی است وزیر دفاع فرانسه چندی پیش از توافق با ابوظبی برای استقرار سامانه‌های پدافند ضد موشکی و ضد پهپادی فرانسوی در خاک امارات خبر داده بود.

ائتلاف سعودی ـ اماراتی با حمایت ایالات متحده و چند قدرت اروپایی از سال ۲۰۱۵ تجاوز خود را علیه یمن آغاز و باعث کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی دفاع یمن شده و میلیون یمنی دیگر را هم آواره کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    بای انصارالله این مراکز را هدف قرار دهد و نگذارد که از آنها درامد زایی کنند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    باید با تغییر زیردریایی طارق آن را به زیر دریایی کانتیربر تبدیل نمود و تسلیحا تهمه شب در سواحل یمن پیاده نمود
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    مرزهای یمن شمالی و جنوبی باید کمی مشخص تر شود و از این رو باید انصارالله باید بخشهایی از جنوب یمن را جهت مذاکره نهایی با عربستان و به رسمیت شناخته شدن یمن شمالی در دست باید داشته باشد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    یمن باید جنگ جایگزین را در عربستان شروع نماید یعنی مناطق کوهستانی این کشور شامل نجران و جیزان و آبها را به میدان جنگ تبدیل نماید و گروههای مقاومت در این مناطق تشکیل دهد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    متاسفانه در زمینه موشک های بالستیک و کمک به طراحی و ساخت آنها به یمن کمک زیادی شده است و یمنی ها از این موشک ها تا ریاض شلیک می کنند اما در زمینه موشک های دوش پرتاب بخاطر قیمت گران آن ملاحظه جان رزمندگان صورت نمی گیرد جان یک رزمنده یمنی بیشتر از ده غیر رزمنده ارزش دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس