کد خبر 1336357
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
پرواز مجدد پهپاد ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان

یونان بار دیگر ترکیه را به پرواز درآوردن پهپادهای خود علیه حریم هوایی یونان در دریای اژه متهم کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور از پرواز مجدد یک پهپاد ارتش ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان در دریای اژه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» یک فروند پهپاد ترکیه صبح یکشنبه بر فراز جزیره «آستاکیدا» در شرق دریای اژه پرواز کرد. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع یونان، این پهپاد ساعت ۹:۱۷ صبح  به وقت محلی در ارتفاع ۱۹ هزار پایی پرواز کرد وزارت دفاع یونان به نوع این پهپاد ترکیه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که یونان برای مقابله با نفوذ پهپادهای ترکیه بر فراز حریم هوایی خود در دریای اژه راه حل‌های عملیاتی و دیپلماتیک در نظر گرفته است.

 یونان در جبهه دیپلماتیک، به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از بهره‌برداری آنکارا از پهپادها به عنوان اهرمی برای تصویب توافق‌نامه‌ها با بازیگران مختلف در منطقه است. جدیدترین نمونه آن توافق آنکارا با کی‌یف برای ساخت موتور پهپادهای ترکیه توسطیم شرکت اوکراینی بود.

همچنین اخیرا در وزارت امور خارجه یونان نشستی با حضور سران ارتش برگزار شد تا راه‌هایی را که یونان می‌تواند به کسانی که چنین معاملاتی با آنکارا انجام می‌دهند و همچنین جامعه بین‌المللی تاکید کند که ترکیه از پهپادها برای افزایش نفوذ خود در منطقه استفاده می‌کند.

پرواز مجدد پهپاد ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان

ناوگان پهپاد فعال ترکیه در انواع مختلف پهپاد «بیرقدار» است که تحت شرایط خاص می‌تواند تا ۱.۳ تن موشک و بمب را حمل کند. شمار آنها به حدود ۲۰۰ فروند می‌رسد و توسط شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح ترکیه و همچنین ژاندارمری و نیروهای ویژه پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال‌های اخیر، افسران نیروی هوایی و نیروی دریایی یونان پروازهای بیرقدار را شناسایی کرده‌اند.

در جریان بحران مهاجران در مرز «اوروس» در فوریه ۲۰۲۰ و استقرار طولانی مدت ناوگان یونان و ترکیه در شرق مدیترانه در ماه های آگوست تا نوامبر همان سال، نیروهای مسلح ترکیه به طور گسترده از پهپادها برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • alireza IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 5
    چطور پدافند یونان نتوانسته پهباد ترکیه روبزنه درحالی ک ایران پیشرفته ترین پهباد دنیاوامریکا رو تو خلیج فارس هدف قرار داد ونابودکرد.ترکیه بسیار بعد از ما دست به تولیدپهباد زد .اکنون یکی از تولیداتش پهباد بیرقدار هست که در جنگ قره باغ واقعا خیلی تأثیرگذاشت البته این پهباد کاملا ترکی نیست و قطعات ونرم افزارهای بسیارحباتی حساسش از کشورهای غربی وارد میشه .مهم تر اینکه توسط ماهواره هدایت و پشتیبانی میشه درحالی ک ما تولیدات متنوعی از این صنعت داریم ولی بدلیل نبود هدایت ماهواره ای باید از جی پی اس استفاده کرد به هرحال اگه ازتحریمها بیرون بیایم بااستفاده از تکنولوژی روز دنیا در این صنعت همطراز با آمریکا باشیم چون نزدیک به چهل سال تجربه در این صنعت داریم
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 4
      ترکیه صنعت فولاد نداره. بیرقدار هم یک شوخی هست. مثل خودروی ملی ترکیه که دیدیم صددرصد مونتاژ بود. ____ یونان نمیزنه چون قرار نیست اسباب بازی بیرقدار رو بزنه اکه بزنه جنگ میشه.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 0
    سربازهای یونان دیروز یک خانم ایرانی را کتک زدند و اموالشو سرقت کردند
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 5
      سربازان ترکیه، خاک باستانی ایران یعنی همان استانبول و آنکارا را اشغال کرده اند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 0
    خوب کاری کرده یونانیها با اون کارایی که با پناهنده ایرانی کردن نشون دادند که نباید بهشون رحم کرد دم ترکیه گرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس